Opel Zafira 1,4T 103kw s LPG

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Neophytee 31. 1. 2017 17:09

Zdravím vás. Chtěl bych poprosit o radu. Budu mít tento vůz od novoty. Je třeba jezdit první kilometry pro zajetí motoru pouze na benzín nebo se to může ze startu hned valit pouze na LPG, plus trocha benzínu na starty. Co jsem se dočetl, má Opel z výroby ventily a sedla ventilů z lepšího materiálu. Děkuji za postřehy zde zkušených. Neop.
Neophytee
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod glider 31. 1. 2017 17:14

Nazdar,
neriesil by som to a nechal to na automatiku tj. po par metroch sa ti to prepne na plyn. V zime zo bude trvat dlhsie.
.bad.decision.matters.
glider
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pýtrs 31. 1. 2017 23:55

Přepínání na plyn řeší plně automatika, na benzín netřeba zajíždět.
Přepnutí na LPG trvá při 20 stupňů plus cca 500m, při -20 ale třeba 10 km, s tím je potřeba počítat
Pýtrs
Nováček

Odeslat příspěvekod Arnie J 1. 2. 2017 01:50

wow
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Neophytee 1. 2. 2017 10:38

Děkuji za informace. Z příspěvku wow nejsem moc moudrý. Asi reakce na zvolení motorizace předpokládám. Vím, že ta 1.6T 147kw by s tím autem hýbala jinak, ale co mi říkal jeden majitel, deset litrů benzínu nebylo problém při dravější jízdě, takže nic pro mě. Na mojí jízdu - salám párek - to bude stačit. Kdyby ještě někdo měl s tímto motorem zkušenosti spíše z Merivy, budu rád. Tam je ale 88kw.
Neophytee
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Snas89 1. 2. 2017 11:47

Taky jsem o ni uvažoval, co tě vedlo dát přednost lpg proti cng?
Snas89
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Neophytee 1. 2. 2017 11:55

Tam, kde bydlím, mám nejbližší CNG 50 km.LPG je již všude. Na lpg je 60l nádrž u nové Zafiry 2017. Jen jsem ale přišel o možnost full led světel a variabilní loketní opěrky s el. Parkovací brzdou z důvodu nějakých úprav na zadní nápravě kvůliva plynovým nádržím :-(
Neophytee
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dismissing 1. 2. 2017 12:21

Lpg bude mit nižší provozní náklady.
dismissing
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Arnie J 1. 2. 2017 13:47

Neophytee píše:Děkuji za informace. Z příspěvku wow nejsem moc moudrý. Asi reakce na zvolení motorizace předpokládám.

ne, jen mě zaujalo, jak dlouho to v kose trvá, než přepne na plyn :) motor v pohodě
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dismissing 1. 2. 2017 13:52

U továrních přestaveb bývá přepnutí vázáno na konzervativní teplotu vody 50 - 60 stupňů...ale 10km je přehnané.
dismissing
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Neophytee 1. 2. 2017 14:37

10km mi taky příjde hodně, v nějakém vlákně, co tu je, někdo psal 2km v zimě, asi 500m v létě. Ale to jsou předělávané vozy. No uvidím sám. Spíše mě zajímalo, jestli se to musí od novoty nějak zajíždět třeba
Neophytee
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dismissing 1. 2. 2017 14:40

Opel má přepečlivě psané manuály, tam si počteš i o zajíždění. Ale určitě nemusíš řešit, jestli na LPG nebo na BA.
dismissing
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod hopa26 1. 2. 2017 15:15

taky se poptej nejakeho renomovaneho plynare,co pouzivaji za tovarni zastavbu...aby nemeli zamcenou jednotku,kde potom nejde vcelku nic servisovat a resi se to vymenou za nemale penize.
nevim jak konkretne opel,ale treba skoda mela s tovarnim lpg systemem dost nespokojenych uzivatelu.
sam lpg mam ,ne v oplu,jsem maximalne spokojeny. je dobre ale dodrzovat nejaka pravidla,ktera nejsou slozita,vymena filtru,benzin bez bio slozek,jine svicky,lpg kupovat na osvedcenem miste.
hopa26
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod janajda 1. 2. 2017 16:18

Zaf. s tímto motorem máme v rodině, tak se klidně ptej.
Ve výbavě skutečně jsou omezení, není el. park. brzda, je obyčejná zadní náprava a u nás (rok 2014) nešly přední mlhovky :)

První kilometry se jezdilo na auto-přepínání, tedy i na plyn. Žádné problémy s tím nebyly (celkově mám pocit, že s autem za celou dobu nic nebylo...)
Garáž: P5008 1.6THP
Živě: Lenovo R500&T510
janajda
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pýtrs 1. 2. 2017 17:14

dismissing píše:U továrních přestaveb bývá přepnutí vázáno na konzervativní teplotu vody 50 - 60 stupňů...ale 10km je přehnané.


Věř mi že to tak je. Samozřejmě záleží na tom kde jezdíš, ale pokud vyjedu s takto zmrzlým motorem na volnou silnici kde to sudlam 90, tak je 10km zcela reálných
Pýtrs
Nováček

Odeslat příspěvekod glider 1. 2. 2017 17:29

jj zalezi ako ides ale 10km by som povedal je maximum...to uz voda ma 50 stupnov

pokial nie je minus 25 a nejdes 10km z kopca :D
.bad.decision.matters.
glider
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dismissing 1. 2. 2017 17:33

Ty máš Zafiru na lpg? Nic moc tedy. Asi bych zvážil nechat snížit teplotu vody pro přepínání na plyn.
dismissing
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod glider 1. 2. 2017 17:44

vychadzal som z tych 50 stupnov co pises

kamos mal Fabku a tam to bolo nastavene na 30 stupnov

neviem ako to ma Zafira
.bad.decision.matters.
glider
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Neophytee 1. 2. 2017 18:46

No dobře a když je venku jako teď, řekněme do -5 , tak snad to do tří kilometrů přepne . Jinak mě to tedy moc nepotěší
Neophytee
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod yeaah 1. 2. 2017 19:22

Focus, v lete klidne za 300m a v zime si myslim, ze kdyz je -10 tak do 5km. V tehle velkych mrazech to necham dyl jet na benzin a pak si prepnu na plyn. Co me prekvapilo je turbo "rychlost" raficky chladicky kapaliny, v lete je to snad i po tech 300m na 90. Neni to chyba, da se to prenastavil, ale neresim to a jedu chill prvich par km:)
yeaah baby!
yeaah
Štamgast

Odeslat příspěvekod glider 1. 2. 2017 20:18

Neophytee píše:No dobře a když je venku jako teď, řekněme do -5 , tak snad to do tří kilometrů přepne . Jinak mě to tedy moc nepotěší

ale jasne ze hej
.bad.decision.matters.
glider
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pýtrs 1. 2. 2017 20:57

V -5 to mám na cca 5km poklidné jízdy mimo obec
Pýtrs
Nováček

Odeslat příspěvekod Neophytee 2. 2. 2017 10:55

A ta nálepka LPG na zadním skle je povinná jen v některých zemích? Teď se dívám na youtube a testy s polskými auty nemají žádnou nálepku.
Neophytee
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MartinTDI 4. 3. 2017 00:56

Pozdravujem

nechcem robiť nové vlákno tak píšem sem. Mám pár dní objednaný OPEL Zafira 1,4 - 103kW. Pondelok je posledný deň kedy môžem upraviť konfiguráciu. Mám tam oproti výbave Innovation navolené navyše
- lounge sedenie v druhom rade
- posuvná lakťovka + el. parkovacia brzda
- slnečné clony v druhom rade
- 5 miestna konfigurácia
- vyhrievanie sedadiel
- zadná cúvacia kamera

1. Ktorá výbava je podľa Vás v Zafire "nutnosť" ?? Som ochotný ešte prehodnotiť výber na základe skúseností.

2. Asistenčné systémy. Zvažujem tieto asistenty. Buď "zimnú sadu s akt. tempomatom", ktorá vychádza 1000€ (výhrev sedadiel za 400€ by sa ale zrušil). Okrem funkcie adaptívneho tempomatu je navyše funkcia núdzového brzdenia, ktoré funguje od "krokovej rýchlosti" podľa manuálu.

Druhý asistent, ktorý zvaźujem je "Opel EYE", ktorý sa dá kúpiť za 600€ ako Driving assistance I paket. Tento paket neobsahuje adaptívny tempomat, ktorý sa dokupuje zvlášt. Obsahuje
- núdzove brzdenie (funkčné až od 40kmh - preto by som ho kombinoval iba s adaptivnym tempomatom)
- stráženie odstupu od auta pred (meranie v sekundách)
- asistent mŕtveho uhla
- signalizácia opustenia jazdného pruhu
- rozpoznávanie dopravných značiek


budem veľmi rád, za akékoľvek skúsenosti s týmito systémami - nechcem zbytočne vyhadzovať peniaze ale ak sú tieto dva systémy v aktuálnej Zafire skutočne na úrovni šiel by som do niech.

ĎAKUJEM



(na aute jazdí aj manželka a je to rodinné auto pre cestovanie, jazdu po meste - cca 12tis km ročne)
BMW
MartinTDI
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pýtrs 4. 3. 2017 07:55

Na nejaky systémy bych se vyprdl. Hlavně aby byly vyhřívaný sedačky a volant, tempomat a jestli stojíš venku zvážil bych nezávislé topení
Pýtrs
Nováček

Odeslat příspěvekod MELLO 4. 3. 2017 11:56

+1
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod miromen4 4. 3. 2017 12:11

Co se tyče vybavy, tak ty sam by jsi měl vědět co potřebuješ, nebo co užiješ. Asistenty jsou za mě hrozne a ještě hroznějši a pokud si zodpovědny řidič, ktery se věnuje řizeni tak jak ma tak o to větši duvod se na ně vyprdnou a raději prachy dat za nějakou komfortni vybavu, kterou užiješ ty a tva rodina.
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 4. 3. 2017 12:12

Přesně moje řeč.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod agathodaimon 4. 3. 2017 12:18

Pýtrs píše:Na nejaky systémy bych se vyprdl. Hlavně aby byly vyhřívaný sedačky a volant, tempomat a jestli stojíš venku zvážil bych nezávislé topení


J á e obejdu i bez vyhřívanýho volantu nebo tempomatu 8-)
kolik piv vypiješ tolikrát jsi člověkem.
Die With Beer In My Hand
agathodaimon
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 4. 3. 2017 12:32

Podle me hodne zalezi, jak ten konkretni system funguje. Jsou v tom dost rozdily.
Napr. nouzove brzdeni. Nektere systemy jen zmirnuji kolizi, jine umi skutecne zastavit az do 50 km/h. Taky jde o kvalitu snimani, aby to na cloveka porad jen zbytecne nepipalo.
Bez toho, abych si to vyzkousel, bych si to nepriplatil. Protoze "vyhodit" 1000€ a pak jen ty vsechny asistenty vypnout, protoze jsou otravne a funguji spatne, to je trochu draha sranda.
maXX_CZ
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 4. 3. 2017 12:35

agathodaimon píše:
Pýtrs píše:Na nejaky systémy bych se vyprdl. Hlavně aby byly vyhřívaný sedačky a volant, tempomat a jestli stojíš venku zvážil bych nezávislé topení


J á e obejdu i bez vyhřívanýho volantu nebo tempomatu 8-)

Já ne.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dismissing 4. 3. 2017 12:41

Nebrat elektrickou parkovací brzdu. Adaptivní tempomat záleží na způsobu řízení, někomu vyhovuje někomu pak vadí, že neumí fungovat jako obyčejný. Na novou úroveň adaptivní tempomat posunuje teprve autonomní změna pruhu. Opel eye funguje dobře, je to technologie mobil eye.
dismissing
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Pierr3 4. 3. 2017 12:55

Na asistenty se vyprdni.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 4. 3. 2017 13:11

Já bych potřeboval asistent chlastu. :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod miromen4 4. 3. 2017 13:21

Hele ja si před par dny pořidil tyto 2 mňamky a k tomu žadnou asisteci nepotřebuji. :love: :D

Mňamka.jpg
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 4. 3. 2017 13:23

:love:
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod miromen4 4. 3. 2017 13:34

No vim, že castelli romani to neni, ale ja jsem rumovej.
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 4. 3. 2017 13:45

S tím bude zábava :D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 4. 3. 2017 13:57

Rumajzlik.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MartinTDI 5. 3. 2017 23:19

1. prečo nebrať el. park. brzdu?? Auto bude jazdit manželka a na 10 ročnom Scenicu si na elektriku zvykla, aj po 200tis funguje spolahlivo na Renaulte.

2. pôvodne som chcel aspon Opel EYE kupit, ale kašlem na to - pokiaľ mi niekto nepotvrdí, že je spokojný s používaním kašlem na to
BMW
MartinTDI
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 5. 3. 2017 23:24

Kašli na to.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dismissing 6. 3. 2017 01:04

MartinTDI píše:1. prečo nebrať el. park. brzdu?? Auto bude jazdit manželka a na 10 ročnom Scenicu si na elektriku zvykla, aj po 200tis funguje spolahlivo na Renaulte.

2. pôvodne som chcel aspon Opel EYE kupit, ale kašlem na to - pokiaľ mi niekto nepotvrdí, že je spokojný s používaním kašlem na to


1. pokud vám el. ruční brzda vyhovuje, tak ok. Já bych ji dobrovolně nechtěl. Když vynechám ztrátu mechanického spojení s nouzovou brzdou a ztrátu zábavného zimního prvku, tak jsem se s ní prostě a jednoduše nesžil.
dismissing
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod yndezit 6. 3. 2017 01:16

Dokud je vše ok, tak el brzda nevadí, ale jak se něco pokazí - např. lanovody, motorek brzdy, zamrzne to nebo jen se vybije baterie - tak se zabrzděným autem nelze pohnout, naložit na obyč odtahovku, odtlačit, to co u jiných aut jde.

Někde na netu je video, myslím že dokonce ze Slovenska, jaký byl problém s Koleosem co takhle zůstal stát.
yndezit
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 3. 2017 07:01

Je to na *****.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 6. 3. 2017 09:16

yndezit píše:Dokud je vše ok, tak el brzda nevadí, ale jak se něco pokazí - např. lanovody, motorek brzdy, zamrzne to nebo jen se vybije baterie - tak se zabrzděným autem nelze pohnout, naložit na obyč odtahovku, odtlačit, to co u jiných aut jde.

Někde na netu je video, myslím že dokonce ze Slovenska, jaký byl problém s Koleosem co takhle zůstal stát.

k tomu stesti jeste ma automat, ten bez nastartovani nevyradis z P takze uz muzes rovnou mit el.rucku...
ja si myslim ze el. rucky se lidi boji jen ze to neznaji. :hm
TCe 120k 205Nm EDC
Jean ViC
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Abre 6. 3. 2017 09:56

Jean ViC píše:
yndezit píše:Dokud je vše ok, tak el brzda nevadí, ale jak se něco pokazí - např. lanovody, motorek brzdy, zamrzne to nebo jen se vybije baterie - tak se zabrzděným autem nelze pohnout, naložit na obyč odtahovku, odtlačit, to co u jiných aut jde.
Někde na netu je video, myslím že dokonce ze Slovenska, jaký byl problém s Koleosem co takhle zůstal stát.

k tomu stesti jeste ma automat, ten bez nastartovani nevyradis z P takze uz muzes rovnou mit el.rucku...
ja si myslim ze el. rucky se lidi boji jen ze to neznaji. :hm

Zalezi na typu. U DQ250 by melo jit vyradit z P na N uz kdyz je zapnuty zapalovani. Dokonce i bez nej to jde odblokovat rucne, ale to uz vyzaduje demontaz krytu. Nicmene taky mam radeji aspon jeden ciste mechanicky prvek, ktery funguje i s vybitou baterkou a chciplym motorem.
Abre
Nováček

Odeslat příspěvekod vorel11 22. 11. 2017 10:15

Zdravím všechny zafiráky s 1,4 turbo na LPG. Uvažuji, že si ji taky koupím a chtěl bych se zeptat, kolik Vám to žere plynu a benzínu. Taky mě zajímá, zda byste si ji pořídili znovu. Co Vás štve a co je perfektní. Dík za radu. P
vorel11
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Moucha 22. 6. 2018 19:18

dneska jsem na Zafiru koukal a docela se mi to za ty peníze líbí, nějakých 550tis před slevou dle ceníku je taky fajn, jen nevím jestli jsem na takové auto připraven. Případně hádám ta 147kW nepůjde pod 10 po městě ani za prd.. :(
Kapři doporučují pstruhy!
Moucha
Gay inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 22. 6. 2018 19:25

Tak zas kolik toho po městě najezdíš
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vorel11 23. 6. 2018 22:40

Zdravim zafiraky. 3 roky jsem si na ni myslel a kdyz udelali nova svetla, byl jsem nadsen. Zacal jsem obchazet prodejce. Chtel jsem lpg a 7 mist. Zacal porovnavat a zjistovat. Spotreba lpg je pry okolo 9 l +0 ,5 benzinu., tj cena jako za 10 l plynu. Prostredni sedadlo se mi nelibilo, ze je uzsi. Prizval jsem k vyberu syna a vsechno mi sepsul. Nelibil se mu hlavne dlouhy "cumak" Navstivil jsem sveho plynare, jestli mi bude delat servis lpg. Rikal, ze mi tovarni prestavbu nedoporucuje, ze je to studna na penize. vstrik lpg od nej stoji 2800 od opla je za 8000. Vysvetlil mi, ze zafira lpg ma jenom vlecenou a ne viceprvkovou napravu, aby se tam vesly nadrze. Navstivil jsem proto jeste VW a usedl do turana. Hned se mi zalubil. Potiz byl s prestavbou na lpg. V 7 mistnem neni misto na nadrz a tsi slupne 7 -8 l plynu a 1 l benzinu. Taky vychazel o 100k draz nez zafira. Rok jsem rozýšlel a nakonec zajel pro tourana 1,6 TDI di Nemecka. 13 mesicu stary, najeto 7800 km. Vybava comfort line v D je slusna a diky dieselmanii stal skoro stejne jako benzinak. 20500 E. Spotreba od 4 do 5 l nafty. Vzdycky jsem mel lpg a nechtel jinak. Dneska jezdim na naftu a asi dobry. Doufam, ze motor minimalne 250 000 vydrzi. Preju, at jste spokojeny se svoji volbou. Omlouvam se za hacky, pisu na mobilu.
vorel11
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 6. 2018 22:41

:shock:
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomanr 23. 6. 2018 22:46

Pobavilo.
tomanr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 6. 2018 22:47

Mně se přetočil ciferník hned po druhém řádku
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 23. 6. 2018 22:48

vorel11 píše:Zdravim zafiraky. 3 roky jsem si na ni myslel a kdyz udelali nova svetla, byl jsem nadsen. Zacal jsem obchazet prodejce. Chtel jsem lpg a 7 mist. Zacal porovnavat a zjistovat. Spotreba lpg je pry okolo 9 l +0 ,5 benzinu., tj cena jako za 10 l plynu. Prostredni sedadlo se mi nelibilo, ze je uzsi. Prizval jsem k vyberu syna a vsechno mi sepsul. Nelibil se mu hlavne dlouhy "cumak" Navstivil jsem sveho plynare, jestli mi bude delat servis lpg. Rikal, ze mi tovarni prestavbu nedoporucuje, ze je to studna na penize. vstrik lpg od nej stoji 2800 od opla je za 8000. Vysvetlil mi, ze zafira lpg ma jenom vlecenou a ne viceprvkovou napravu, aby se tam vesly nadrze. Navstivil jsem proto jeste VW a usedl do turana. Hned se mi zalubil. Potiz byl s prestavbou na lpg. V 7 mistnem neni misto na nadrz a tsi slupne 7 -8 l plynu a 1 l benzinu. Taky vychazel o 100k draz nez zafira. Rok jsem rozýšlel a nakonec zajel pro tourana 1,6 TDI di Nemecka. 13 mesicu stary, najeto 7800 km. Vybava comfort line v D je slusna a diky dieselmanii stal skoro stejne jako benzinak. 20500 E. Spotreba od 4 do 5 l nafty. Vzdycky jsem mel lpg a nechtel jinak. Dneska jezdim na naftu a asi dobry. Doufam, ze motor minimalne 250 000 vydrzi. Preju, at jste spokojeny se svoji volbou. Omlouvam se za hacky, pisu na mobilu.

Ať ti motor chcípne na choleru.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomanr 23. 6. 2018 22:48

Je zaujímavé vidieť čo za ľudia existuju.
tomanr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 23. 6. 2018 22:48

V čem je problém?
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 23. 6. 2018 22:50

Zeptej se Vagi-ho.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 24. 6. 2018 07:19

garážmistr píše:V čem je problém?

Taky jsem nepochopil, mam to podobne, když setrit na palivu, tak nafta jednoznacne. LPG je dnes nahovno.
Twingo II, 43 kW, zatim maka za Fordika
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Mondeo 1.8i combi - RIP
JardaB
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 24. 6. 2018 08:16

Když šetřit na palivu, tak možná. Když skutečně šetřit peníze, tak to může být úplně jinak.
U nafty nastupuje víceboj dvouhmota, vstřiky, vysokotlaké čerpadlo common railu, dpf, egr, scr, .......co zkratka, to desetitisíce korunek (mimochodem od podzima stoupne spotřeba chcanek dvakrát až třikrát, kvůli Euro 6....).

A proti tomu (u nepřímého vstřiku) LPG vstřikovače za pár peněz, možná přimazávání za pár peněz, možná lepší svíčky .... a dost. A hlučnost většinou ještě nižší než u benzínu.
Nekenieh
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod robbert 24. 6. 2018 08:42

A není dnešní benzínový turbomotor na údržbu stejně dráhy jako ten dieselovy?
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 24. 6. 2018 08:44

Ne :D
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 24. 6. 2018 08:46

Tak spis bych řekl, ze ty dyzlovy jsou uz vychytany a ty vyjmenovane dily vydrzi celou zivotnost auta. Doufam ;-)
Twingo II, 43 kW, zatim maka za Fordika
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Mondeo 1.8i combi - RIP
JardaB
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 24. 6. 2018 08:57

Zivotnost auta ano. Jen jak velka je ta zivotnost
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 24. 6. 2018 09:04

Njn, to je prave ta otázka, ale velke iluze si nedelam. Ja bych to u dnesnich aut videl mezi 200 az 300 kkm
Twingo II, 43 kW, zatim maka za Fordika
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Mondeo 1.8i combi - RIP
JardaB
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 24. 6. 2018 09:05

Ja 500-700. Ze se meni spotrebak je normalni
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 24. 6. 2018 12:15

robbert píše:A není dnešní benzínový turbomotor na údržbu stejně dráhy jako ten dieselovy?


Až na podzim budou v přímovstřikových benziňácích filtry pevných částic, tak se to asi už dorovná.
Nekenieh
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod robbert 24. 6. 2018 12:28

Ty filtry už jsou teď, ne?
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hondamaník 24. 6. 2018 12:29

Máš pravdu, tedy pokud pomineme fakt, že benzínové filtry pevných částic jsou mnohem jednodušší a fungují jinak...
Hondamaník
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 24. 6. 2018 15:35

Aspoň že tak.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MartinTDI 30. 6. 2018 08:03

Pozdravujem. Zafiru 1.4 turbo mam uz rok (pisal som v tomto vlakne o el. rucke). S autom sme spokojni, hlavne velmi prijemny jazdny prejav a stabilita na.ceste.ma prekvapila. Oproti Scennicu o dost lepsie.

Raz za čas zamrzne infotaiment, inac slape fakt dobre. Rozhodol som sa pre prestavbu na LPG od firmy BRC.

Z dovodu pritomnosti wattovho priamovodu na zadnej naprave to bolo zaujimave s voľbou nádrže. Maximalne by sa vosla plna toroidna s rozmermi 630x200. V pripade tyhto rozmerov by mali podla vyrobcu maximalne 60l. Na sklade mali Stako 600x200 a 47litrov. Nakoniec som spokojny.

Slape to super, mam tam Full Led p. Svetla, el. Rucnu aj lepsiu zadnu napravu.
MartinTDI
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hondamaník 30. 6. 2018 08:05

Už jsi čipoval? Tvoje odišlo turbo tu už dlouho nebylo :D
Hondamaník
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 30. 6. 2018 08:57

MartinTDI píše:
Raz za čas zamrzne infotaiment, inac slape fakt dobre.

Máš Android telefon že?
Moucha
Gay inventář
Uživatelský avatar


  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků