Pokles otáček na volnoběh po výměně baterie

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod FULLAUDIO 31. 10. 2014 20:25

Zdravím mám takový problém včera jsem měnil baterku v mé audi A6 c4 2.8 benzin a nastal takový hodně nepříjemný problém:

když auto stojí drží volnoběh jen s jemnými odchylkami u 800 ot (běžný volnoběh) ale ve chvíli kdy se auto začne hýbat byť i jen ho pustím z kopce na neutrál otáčky klesají na 200 ot a motor začne bručet, hned jak se auto zastaví otáčky jdou zas zpátky nahoru, nechápu čím by to mohlo být.

Dnes jsem kvuli tomu málem nedojel domů všiml jsem si toho na cestě do práce a cestou zpátky jsem myslel že mi motor při dojiždění na křižovatku vyskočí z auta, dost se klepal, hned jak se zastavilo otáčky zase zpátky na 800.

Když se přidá plyn v kvaltu tak auto jede uplně normálně.... nechápu.

Je možné že se resetovala ŘJ ale že by se to projevovalo takhle eště k tomu sem baterku dnes jednou odpojil na 20 min a znovu připojil. Nechal na volnoběh stát cca 18 min 15 než se zahřálo a 3 min poté a pak na cca 12 sec vytočil motor do 3000 a pak mírně nad a zkusil sem se rozjet z kopce na neutrál a zase ot okamžitě dolů tak sem hned zaparkoval....

Čím to může být prosím pomoc..
FULLAUDIO
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Hustoles 31. 10. 2014 21:00

Něco se porouchalo :hm
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vilik 1. 11. 2014 06:43

Chce to důkladnou prohlídku elektroinstalace. Zaměřil bych se na věci, co buď mají něco společného s pohybem (čidla ABS, tachometru, atd.), ale také na místa, kde je instalace blízko pohyblivých částí, třeba okolo poloos, kol, brzd atd. Dále také instalace celkově. Někde může být povolený, nebo nalomený drát, a při pohybu auta dochází k přechodovým stavům. Hledání ti opravdu nezávidím. :hm
vilik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 1. 11. 2014 06:55

Ja bych zacal diagnostikou...
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 11. 2014 07:10

Ja bych vymenil auto
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 1. 11. 2014 07:19

Tak to je jasny ale jeste malinkou sanci bych mu nejdriv dal ;-)
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 11. 2014 07:20

Ale hodne malinkou
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 1. 11. 2014 07:25

naskok diky technice, auto trucuje, asi melo k ty stary baterce citovej vztah ...
bych ho vymenil
PeTr7650
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 11. 2014 07:29

Asi mello :-)
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 1. 11. 2014 07:34

FULLAUDIO píše:Zdravím mám takový problém včera jsem měnil baterku v mé audi A6 c4 2.8 benzin a nastal takový hodně nepříjemný problém:

když auto stojí drží volnoběh jen s jemnými odchylkami u 800 ot (běžný volnoběh) ale ve chvíli kdy se auto začne hýbat byť i jen ho pustím z kopce na neutrál otáčky klesají na 200 ot a motor začne bručet, hned jak se auto zastaví otáčky jdou zas zpátky nahoru, nechápu čím by to mohlo být.

Dnes jsem kvuli tomu málem nedojel domů všiml jsem si toho na cestě do práce a cestou zpátky jsem myslel že mi motor při dojiždění na křižovatku vyskočí z auta, dost se klepal, hned jak se zastavilo otáčky zase zpátky na 800.

Když se přidá plyn v kvaltu tak auto jede uplně normálně.... nechápu.

Je možné že se resetovala ŘJ ale že by se to projevovalo takhle eště k tomu sem baterku dnes jednou odpojil na 20 min a znovu připojil. Nechal na volnoběh stát cca 18 min 15 než se zahřálo a 3 min poté a pak na cca 12 sec vytočil motor do 3000 a pak mírně nad a zkusil sem se rozjet z kopce na neutrál a zase ot okamžitě dolů tak sem hned zaparkoval....

Čím to může být prosím pomoc..

Nech si vycistit skrtici klapku. Udelaji ti to v servise, pouzivaji spray, stoji to asi 500Kc.
Jde o to, ze ridici jednotka behem provozu "nakalibruje" na skrtici klapku a kdyz se vynda baterka, tak se resetuje a ridici jednotka se musi znovu jakoby behem provozu "nakalibrovat".
mne to delalo na 1.8T taky, po vymene baterie nebo po vyndani baterie pro nabijeni. Trvalo nekdy i 800km nez se to ustalilo. Na volnobeh pri stani, vse ok, pri jizde ok, ale kdyz jsem pri jizde vykvaltoval na neutral, tak mi otacky skakaly nekdy od 500-1000 ... sice ne tak drasticky jak tobe, ale popisovany prubeh je stejny si myslim.
Takze rada zni: nechat vycistit skrtici klapku nebo pockat par set km a po tu dobu nevykvaltovavat pri dojezdech
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dali007 1. 11. 2014 08:12

Presne tak, ridici jednotka se musi znovu nakalibrovat, neodpojovat baterku a jezdit, spravi se to samo :)
dali007
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rar 1. 11. 2014 08:23

tyhle chytre auta si pamatuji napeti na baterce jake bylo a s vymenou jim to nesedi je treba neco vymazat v ridici jednotce ,kdysi davno o tom byl jeden prispevek nekde v clanku ze to delaji kvuli tomu aby se VSIM jezdili lidi do servisu i s vymenou baterky ,bud budes jezdit a mozna se to spravi nebo pojedes do servisu a oni ti to za tusim 600 (sazba za pul hodky prace) spravi
rar
Nováček

Odeslat příspěvekod JardaB 1. 11. 2014 10:16

Simply clever :-P Ale zrovna audiny jsou timhle povestny tak na tom neco muze byt, ze se to musi pres diagnostiku nastavit.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FULLAUDIO 1. 11. 2014 11:13

Díky všem za rady, v pondělí s tím zajedu na vyčištění škrtící klapky a uvidím co bude :).
FULLAUDIO
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tycoon 1. 11. 2014 11:23

FULLAUDIO:
Nebude nejepší provést nastavení škrticí klapky přes diagnostiku? Zhruba nějak takhle:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=158&t=199837
Pokud máš jiný kód motoru, musíš si najít návod nebo dílenskou příručku.

Jinak k té škrticí klapce, to se mi moc nezdá ... čím by se zanesla?

JardaB píše:Simply clever :-P Ale zrovna audiny jsou timhle povestny tak na tom neco muze byt, ze se to musi pres diagnostiku nastavit.

U Fabule bez problémů, odpojednou baterku poznám jen podle toho, že se vynuluje pamět palubního počíítače a hodin. A taky je to motor původem od Audi :mrgreen:
Naposledy upravil tycoon dne 1. 11. 2014 11:27, celkově upraveno 1
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků