Ford Tourneo Courier 2014

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Jelass 4. 5. 2014 18:45

A uz jsou znamy nejaky problemy?
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 4. 5. 2014 18:50

Zatim nic. Motory držej, nikde ani zmínka. Někde jsem četl, že 200k varianta má mechaniku stejnou se serií, "jen" na to navěsili větší příslušenství.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 4. 5. 2014 18:51

i vetsi najezdy v pohode? Ma uz nejakej aspon 200kkm?
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 4. 5. 2014 18:58

Větší nájezdy zatím moc nejsou. Tuhle jsem hledal na autoscoutu a 200 tam neměl žádnej. Počítám, že mě to bude zajímat maximálně do 150tis.

-- 4. 5. 2014 20:16 --

Tak jsem ještě proběhl google a objevují se první dojmy. Německy a Italsky, takže na těchto trzích se nejspíš začne.

-- 4. 5. 2014 20:43 --

První dojmy převážně pozitivní, jízdně to připomíná Fiestu, v nejlepším fordím duchu, jen s větším místem pro hlavu. Malá krabka se 700 litrovým kufrem, chválí přístup jak do kufru tak na sedadla, hodně odkládacích prostor. Trochu vyčítány jsou materiály interiéru, které jsou lepší než u ostatních krabiček, ale horší než v osobákách. U testovanýho benzínovýho litru chyběla šestka. S motorem veskrze spokojenost, nově udáváno 12,3 na stovku a 173 maximálka.

Taliáni tomu dali napít někde v zatáčkách, až nečekaně se bavili a skončili na celkovým průměru 8l/100km.

-- 4. 5. 2014 20:47 --



Obrázek

-- 4. 5. 2014 20:50 --

Základní parametry, nejsou tam hmotnosti. Litr by měl mít 1260kg Euro, tedy 1185kg.


Technische Daten:

Fünftüriger (davon zwei Schiebetüren hinten), fünfsitziger Hochdachkombi auf Basis des Kleintransporters Ford Transit Courier; Länge: 4,16 Meter, Breite: 1,98 Meter, Höhe: 1,73 Meter, Radstand: 2,49 Meter, Ladelänge 0,84 bis 1,11 Meter, Kofferraumvolumen: 708 - 1.656 Liter.

Motoren:

1,0-Liter-Dreizylinder-Benziner (optional mit Start-Stopp-System), 74 kW/100 PS, Fünfgang-Schaltgetriebe, maximales Drehmoment 170 Nm bei 1.400-4.000 U/min, 0-100 km/h: 12,3 s, Vmax: 173 km/h, Durchschnittsverbrauch: 5,4 Liter (Start-Stopp: 5,2 Liter), CO2-Ausstoß: 124 g/km (Start-Stopp: 119 g/km), Effizienzklasse: C, Preis: ab 15.150 Euro (Aufpreis Start-Stopp: 297,50 Euro)

1,5-Liter-Diesel (optional mit Start-Stopp-System), 56 kW/75 PS, Fünfgang-Schaltgetriebe, maximales Drehmoment 190 Nm bei 1.700-2.000 U/min, 0-100 km/h: 16,0 s, Vmax: 157 km/h; Durchschnittsverbrauch: 4,1 Liter (Start-Stopp: 3,9 Liter), CO2-Ausstoß: 108 g/km (Start-Stopp: 103 g/km), Effizienzklasse: A, Preis: ab 16.100 Euro (Aufpreis Start-Stopp: 297,50 Euro)

1,6-Liter-Diesel, 70 kW/95 PS, Fünfgang-Schaltgetriebe, maximales Drehmoment: 215 Nm bei 1.750-2.500 U/min, 0-100 km/h: 14,0 s, Vmax: 170 km/h, Durchschnittsverbrauch: 4,0 Liter, CO2-Ausstoß: 105 g/km, Effizienzklasse: A, Preis: ab 16.900 Euro

1,6-Liter-Diesel mit Start-Stopp-System (optional Vmax-Begrenzer bei 100 km/h), 70 kW/95 PS, Fünfgang-Schaltgetriebe, maximales Drehmoment: 215 Nm bei 1.750-2.500 U/min, 0-100 km/h: 14,0 s, Vmax: 170 km/h (Vmax-Begrenzer: 100 km/h), Durchschnittsverbrauch: 3,8 Liter (Vmax-Begrenzer: 3,7 Liter), CO2-Ausstoß: 100 g/km (Vmax-Begrenzer: 97 g/km), Effizienzklasse: A, Preis: ab 17.197,50 Euro (Aufpreis Vmax-Begrenzer: 29.75 Euro)


-- 4. 5. 2014 20:54 --

Btw. většina článků zmiňuje, že auto je velikostně napasovaný mezi malý krabky Bipper/Nemo/Fiorino a velký krabky Berlingo/Partner, Doblo/Combo, Dokker, Kangoo, atd. Už jsem to psal výše, že je rozměrově o malinko větší než Berlingo/Parner první generace. Automobilky s novými generacemi tuhle velikost opustili a Courier je teď v kategorii sám.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 4. 5. 2014 20:14

Video na kterým je pěkně vidět uspořádání kufru a variabilita. V 2:36 odhaduju, že žlutý páčky jsou pro uvolnění zadních sedaček uplně z auta.

edit: Tak ne, žlutý páčky budou pro uvolnění aretace sklopené polohy. Ve 2:24 sedačku sklopí, ve 2:29 jí dává zpět a evidentně sahá do míst kde je žlutá páčka a hýbe s ní. :-( Škoda, praktičnost utrpí. Ale vypadá to, že celý zadní sedačky, jsou na sedmi šroubech, tak v případě potřeby z toho dvou(tří,čtyř)místná dodávka udělat půjde.

1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 5. 5. 2014 06:45

Trochu nejasnosti a nepřesnosti jsou i kolem objemu kufru. Zpravidla se udává hodnota 708l, ovšem se dvěma dodatky:

1. "po střechu".
2. "bez mezipodlahy zavazadlového prostoru".

Obojí v oficiálních materiálech Fordu v různých jazykových mutacích. Pak je uváděn ještě údaj 395l po plato. To má dvě "pracovní polohy".


Obrázek


Když srovnám s velikostně obdobnýma autama a prohlídnu si (ne)obložení kufrů kdy ford má masivní obložení boků, ale na druhou stranu vysoko umístěný plato předpokládám, že správně bude hodnota 708l po plato, ale jestli je tam nějaká mezipodlaha, která by velikost základu zmenšovala se uvidí. Možná tam je a může zmenšit základní objem o řekněme 100l na výsledný kolem 600.

Courier - délka 4157mm, šířka 1760mm (moje měření), kufr - 708l
Doblo I - délka 4159mm, šířka 1714mm, kufr - 750l
Kangoo I - délka 4035mm, šířka 1672mm, kufr - 650l
Berlingo I - délka 4137mm, šířka 1724mm, kufr - 624l

Courier
Obrázek

Doblo I
Obrázek

Kangoo I
Obrázek

Berlingo I

Obrázek
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 8. 5. 2014 07:36

K prvním dojmům novinářů z itálie, německa, rakouska se postupně přidávají další, belgie, holandsko, dánsko a teď poslední vlna z polska a maďarska. Novinářská prezentace je podle všeho ve Franfurtu. Informační úroveň článků je tragická. Mezi průměr bych se zařadil něčím co bych sesmolil během 10 min. na základě tiskový zprávy. Ani bych na prezentaci nemusel být přítomen. :-( Třeba pozvali i někoho z čech. :-)
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dix_ 8. 5. 2014 08:10

Tak z Auta.cz tam jsou. ;-)
Bez bodů
Auto jedině v elektrice
Je putna kolik je koní pod kapotou.Záleží,kdo je za volantem.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 8. 5. 2014 10:06

Jestli je to výhra... :D
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 8. 5. 2014 10:20

Ve světle toho co jsem přečet za posledních pár dní, nejsou až tak špatný. 8-D

A hlavně s tim mám spojenou představu, český novinář na akci = auto bude brzo v showroomech. I když samozřejmě nemusí být správná. :hm
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 8. 5. 2014 10:49

Tak to ty články musely stát za to, když vedle nich ACZ vypadá dobře. :D
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 8. 5. 2014 13:00

Dneska sem delal cyklo bus s Tourneem a nesla mi vyndat dvousedačka, to se ten system ***** brzy teda na to že sem to chtěl vyndat potřetí..
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 8. 5. 2014 14:38

Ford, no. 8-)
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dix_ 9. 5. 2014 09:38

Bez bodů
Auto jedině v elektrice
Je putna kolik je koní pod kapotou.Záleží,kdo je za volantem.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 9. 5. 2014 10:33

Jako 3/4 všech novinářů udávají šířku 1976mm a nikoho nenapadne, že je to trochu moc. Ford tenhle údaj ve svých prospektech má, ovšem jako šířku se sklopenými zrcátky. S zrcátky v pracovní poloze udává 2060mm. Za použití exaktních měřících metod jsem se dopracoval k číslu 1760mm. Což by bylo o 70mm méně než větší Tourneo Connect. Mohlo by to zhruba sedět.

Velikost kufru je pro mě pořád velkou neznámou. Viz. můj předchozí rozbor. Ford udává výšku po střechu 1,2m pak by kufr měl průměrný půdorys 0,59 čtverečního metru. Tedy zhruba 1x0,59m. Já to odhaduju na 1,1x0,7. Uvidíme.

Potvrzen předpoklad o stejně odstupňovaný převodovce jako u B-Maxe se shodným motorem. 130km/h = 3400ot.
Potvrzena pohotovostní hmotnost 1185kg.

Spotřeba se na trase zahrnující dálnice i průjezd hornatými oblastmi ustálila na 6,2 litrech na sto kilometrů, což není zlé. V této hodnotě jsou započítány i zkoušky akcelerace vozu, většinou se však jednalo o klidnou jízdu v rámci rychlostních limitů.


Na spotřebu jsem hodně zvědavej, tohle vážně není zlý. Spokojenej budu, když by s tim manželka jezdila do 7,5l. 50% město, 50% mimo uvolněnou stodvacítkou.


Na klikaté cestě jsme však zjistili, v čem vlastně tento Ford exceluje. Naladění podvozku je jednoduše výborné. Auto poměrně tiše a pohodlně zvládá filtrovat nerovnosti, přitom v zatáčkách nabídne skvělou přilnavost, ovladatelnost a dokonce i náznaky hravosti. Do zatáček se tak můžete vrhat stejně jako s mnohem nižším osobákem, aniž by se jízda proměnila v drama. Tomu pomáhá i dobré řízení.


Dobré jízdní vlastnosti zmiňovalo honě novinářů, věřím, že se jízdně povedl.

Oproti většině článků je motor hodnocenej celkem vlažně. Já už se toho nějak nebojim, aproximoval jsem si výsledky měření C-Maxe a B-Maxe se stejným motorem a srovnal je s pár autama obdobné výkonové třídy se kterýma mám něco najeto. A nevypadá to pro Couriera špatně. Stejně to bude mít 100k maximálně do skončení záruky.


A nakonec info, který je doufám aktuální z Franfurtu, potvrzuje info z český centrály, nicméně prodejci stále nic neví.

Na českém trhu se objeví do měsíce.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků