od garážmistr 22. 6. 2019 18:19
Měl jsem na vyzkoušení Fl 6°Mt. Nic z toho co se mi na autě líbí nepokazili naopak pár věcí je ku prospěchu věci. Nejzajímavější pro mě je změna ovládání motoru, u prvních 1.0eb se při řazení nahoru musí počkat s přidáním plynu na padnutí otáček, padají pomalu a když se nepočká, motor laguje. Fl má euro6, gpf a novou řídící jednotku. Dohromady to chodí daleko líp než náš 2014, jestli se u preFL něco měnilo po roce 14 nevím. Každopádně motor je teď daleko líp ovladatelnej. Celkově se projevuje líp, hlavně kolem 2tis. ot. je hladší a příjemnější.
Zajímavý počin je převodovka. Prvních 5°je stejně, nebo skoro stejně dlouhých jako u pětikvaltu, šestka je přidaná a výrazně delší. Pětka při 130km/h točí 3,5tis. ot., šestka pod 3tis.ot. Při 150km/h to jsou příjemný 3,4tis. ot. Problém u seriový 74kW verze je, že se to na šestku už moc neuveze do kopců a to ani těch mírných, pětka udrží 150km/h po celou D1. Z mýho pohledu je to nakonec trochu problematický a možná i s negativním dopadem na spotřebu, kdy se člověk snaží udržet rychlost, drží plyn na podlaze a rychlost padá. Samozřejmě jde podřadit na pořád stejně dlouhou pětku. Takže je to o způsobu užívání.
U posílenýho motoru bude kombinace novýho ovládání a 6° výborná.
rwd