_maty_ píše:Ja bych chtel taky vymenit olej a filtr, ale neverim, ze by mi to nekde v servise fakt udelali a ke garaznikovi to moc davat nechci..
Hopa má výhodu, zná slušnýho garážníka a dokonce u výměny může být a to je k nezaplacení.
Nemám tuhle možnost a dělám to tak, že:
Mám proměnlivý interval výměny oleje (30000 km), měním ale po 15000 km způsobem, jednou já, jednou servis.
S předchozím G7 jsem ve 30000 km musel tedy do servisu a tušíc jak to dopadne, jsem si přivezl vlastní Castrol (relativně levný a servisem akceptovaný), aby to tolik nebolelo. Auto jsem po výměně vyzvedl a olej na měrce byl sice světlejší než před výměnou, ale tak napůl. S technikem jsem to neřešil, vím jaká moudra o dieselu a oleji bych slyšel. Jasně, že i nový olej zčerná, ale po ujetí cca 50 m? Kolik je v motoru usazenin při 30000 km? Nejsem automechanik, ale jako laik jsem přesvědčený, že v tuhle chvíli měl být prostě jako med. Odjel jsem domů, (asi 40 km), a rovnou ke známemu na rampu, kde jsem vše vypustil. V kýblu to byl prostě černý olej. Nalil jsem Millerse a trvalo to 2-3000 km, než začal černat.
Vyhodil jsem sice 5L Castrolu a koupil další vložku filtru, ale to uspokojení je maximální a závidím lidem, kteří tohle neřeší, nebo nemusí řešit.
Too Old to Rock'n'Roll, Too Young To Die.