Minimalizace problémů = občas se to stane? Ono to dokáže zlikvidovat motor i při občasném projevu.
LSPI = principielní problém všech vysoce přeplňovaných benzínů. Zatím akorát u VW se zdá, že to mají vyřešené.
Zřejmě nakombinování parametrů víření směsi, použitého oleje, chlazení vstupního vzduchu (včetně velmi účinného vodního chlazení EGR ventilu), svíček.
Co jsem našel jako hlavní fyzikální příčinu, tak vznícení olejové mlhy ve spalovacím prostoru během komprese. Nastříknutím benzínu do válce klesne na jeho stěně povrchové napětí oleje a ten se zčásti dostane do spalovacího prostoru. Není tedy nutné zakarbonování válce, byť to může být další iniciátor.
Hlavní příčinou jsou podmínky ve válci blízké naftovému motoru (tlak teplota), takže se nedivme, že se to vznítí.
Oni to v nouzi dořeší motormanagementem a jiným olejem, ale pak to dole nepojede a ztratí se tím úspornost motorů - nesnesou vysoké zatížení v nízkých otáčkách.
Takže velmi vážně uvažuji i Astře v naftě. Nakonec to bude spolehlivější volba. Akorát je to + 42.000Kč, což při spotřebě -2 litry proti benzínu dělá návratnost 65.000km.
Má někdo zkušenosti s dobrým Opláckým servisem někde v okruhu Havlíčkův Brod, Pardubice, Polička, Čáslav ?