Stránka 1 z 4

Zapalovací svíčky BRISK

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2006 08:30
od LB
Jaký máte názor na tyto svíčky? Mám na Felicii 1.3 MPi tříbodové svíčky BRISK a asi po 5000 km mi auto začalo škubat. Vyndal jsem je a dal staré, co vozím v autě jako náhradní a vypadá to, že to je dobrý. Doufám, že to jsou opravdu jen svíčky...

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2006 08:33
od oscar
a proc tam nedas svicky ktery jsou predepsany vyrobcem?

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2006 08:37
od LB
Protože jsem chtěl ušetřit a nepovedlo se mi to:-) Myslel jsem si, že když je má Brisk v katalogu pro tohle auto, tak to bude odpovídající ekvivalent.

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2006 08:46
od oscar
zkusenosti z dilny s milejma tribodovejma svickama - vzdy sly z auta veeeelmi rychle.

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2006 08:47
od LB
A co dělaly za problémy? Jaká je předepsaná svíčka do Felicie 1.3Mpi r.v. 98?

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2006 08:51
od (uzivatel odstranen)
LB píše:Jaká je předepsaná svíčka do Felicie 1.3Mpi r.v. 98?./quote]


Myslím, že nějaká Champion.
:hm :hm :hm

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2006 08:52
od oscar
citace z skoda.panda.cz:

"Reklama sice slibuje hory doly, většinou nelže, ale ne každý motor snese poslední technologický hit. O tom by s pláčem mohl povídat jeden z dealerů Denso, jak mu lidi házeli iridiové svíčky na hlavu (kus okolo 700,- Kč). Některé motory nesnáší jiné než předepsané svíčky, dá se těžko definovat proč. Zvláštním typem jsou už zmíněné speciály BRISK Premium. První atypickým provedením byla svíčka ZC/ZS, která používá kombinaci plazivého výboje po povrchu izolantu s polovodivou vrstvou a přeskoku vzduchem. Tato svíčka je určena jen pro elektronická zapalování. Pro škodovky vyvinuli typ TXS, kde jsou přidány tři vnější elektrody, jiskra může přeskakovat jak vzduchem, tak po povrchu izolantu. Třetím a nejúspěšnějším typem je LGS, kde vnější elektroda tvoří jakýsi věnec okolo vnitřní elektrody. U všech typů může jiskra přeskočit v rozsahu 360° po obvodu střední elektrody, takže si vždy najde nejvýhodnější místo, kde je optimální složení směsi. Podle oficiálních měření použití svíček LGS zvýší výkon o 5% v celém rozsahu provozních otáček. Lamborghini těmito svíčkami vybavuje motory pro závodní čluny kategorie F1 (8 000 cm3 a 736 kW), protože s jako jedinými dokázali motor nastartovat a odjet závod. Velmi se osvědčila i verze LGS pro závody dragsterů (6 500 m3 a až 2 200 kW). Osobní zkušenost s nimi nemám, ale známý je měl ve Favoritu 136x (50 kW a karburátor, trvale Shell V-Power 95), po nějakých 5 000 km se mu něco nezdálo a tak je vyměnil za platinu. Pohledem zjištěno natavení vnější elektrody (věnce) na jednom místě, nedokázali jsme určit příčinu, tepelná hodnota odpovídala. Netvrdím, že jsou špatné, ale i to se stalo."

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2006 09:06
od LB
Jako dragster moje felicie moc nevypada.Jaky jsou predepsany svicky? Dá se na netu najít nějakej katalog?

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2006 09:24
od Rs.
no, brisky se do MPI davaji velmi casto, empiricky jsem vypozoroval jaksi mensi zivotnost. Pokud vim, pro Feldu nebyly nikdy schvalene. Osobne montuju NGK, nejsou s nimi problemy.

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2006 09:35
od (uzivatel odstranen)
LB píše:Jako dragster moje felicie moc nevypada.Jaky jsou predepsany svicky? Dá se na netu najít nějakej katalog?o/quote]


- Brisk DR 15 TC
- Champion RC 89 PYC
- NGK BKU R5 ET
8) 8) 8)

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2006 09:48
od LB
Brisk DR15TC jsou ty tříbodový, ty se mi teď válej na stole a asi půjdou do koše. A autorizovaným servise dávají Champion RC89PYC (cca 114,- /ks). Kolik stojí ty NGK? Je nějaký rozdíl v kvalitě a trvanlivosti Champion - NGK?

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2006 10:11
od Rs.
cca 200 ks, rozdil nevim, pac jsem spokojeny a nemam duvod zkouset neco jineho. Champion svice obecne plati za dobre.

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2006 10:42
od (uzivatel odstranen)
Rs. píše:cca 200 ks, rozdil nevim, pac jsem spokojeny a nemam duvod zkouset neco jineho. Champion svice obecne plati za dobre.


A jaké tam dáváš? Ten typ NGK BKU R5 ET, nebo jiný???
:hm :hm :hm

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2006 15:04
od Rs.
BKUR5ET-10, 50kW MPi

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2006 16:39
od turboleon
JJ, taky jsem dal místo původních tříelektrodových NGK BKU6 xxx Denso Iridium Power, přesně dle tabulek Denso pro moje auto. Prý vydrží 100tis. km. Mě odešly po 8 tis. a stály mě navíc 3500 za cívku, kterou jsem jak se ukázalo vyměnil zbytečně domnívaje se, že ty svíčky jsou na 100% O.K. Koupil jsem originál NGK po 250 Kč, a auto jede jako kdyby dostalo nový chip. Ani jsem nepozoroval, jak moc se to doopravdy zhoršilo. Mám svůj VAG, dávalo to nedříve nahodilou chybu 1 a 4 válce, pak 1 a 3. No a na třech těch super extra Densech po 550 Kč za kus je vidět, že občas pálily přes izolátor...........................