Zapalovací svíčky BRISK

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod LB 21. 11. 2006 07:30

Jaký máte názor na tyto svíčky? Mám na Felicii 1.3 MPi tříbodové svíčky BRISK a asi po 5000 km mi auto začalo škubat. Vyndal jsem je a dal staré, co vozím v autě jako náhradní a vypadá to, že to je dobrý. Doufám, že to jsou opravdu jen svíčky...
LB
Nováček

Odeslat příspěvekod oscar 21. 11. 2006 07:33

a proc tam nedas svicky ktery jsou predepsany vyrobcem?
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod LB 21. 11. 2006 07:37

Protože jsem chtěl ušetřit a nepovedlo se mi to:-) Myslel jsem si, že když je má Brisk v katalogu pro tohle auto, tak to bude odpovídající ekvivalent.
LB
Nováček

Odeslat příspěvekod oscar 21. 11. 2006 07:46

zkusenosti z dilny s milejma tribodovejma svickama - vzdy sly z auta veeeelmi rychle.
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod LB 21. 11. 2006 07:47

A co dělaly za problémy? Jaká je předepsaná svíčka do Felicie 1.3Mpi r.v. 98?
LB
Nováček

Odeslat příspěvekod (uzivatel odstranen) 21. 11. 2006 07:51

LB píše:Jaká je předepsaná svíčka do Felicie 1.3Mpi r.v. 98?./quote]


Myslím, že nějaká Champion.
:hm :hm :hm
(uzivatel odstranen)
Štamgast

Odeslat příspěvekod oscar 21. 11. 2006 07:52

citace z skoda.panda.cz:

"Reklama sice slibuje hory doly, většinou nelže, ale ne každý motor snese poslední technologický hit. O tom by s pláčem mohl povídat jeden z dealerů Denso, jak mu lidi házeli iridiové svíčky na hlavu (kus okolo 700,- Kč). Některé motory nesnáší jiné než předepsané svíčky, dá se těžko definovat proč. Zvláštním typem jsou už zmíněné speciály BRISK Premium. První atypickým provedením byla svíčka ZC/ZS, která používá kombinaci plazivého výboje po povrchu izolantu s polovodivou vrstvou a přeskoku vzduchem. Tato svíčka je určena jen pro elektronická zapalování. Pro škodovky vyvinuli typ TXS, kde jsou přidány tři vnější elektrody, jiskra může přeskakovat jak vzduchem, tak po povrchu izolantu. Třetím a nejúspěšnějším typem je LGS, kde vnější elektroda tvoří jakýsi věnec okolo vnitřní elektrody. U všech typů může jiskra přeskočit v rozsahu 360° po obvodu střední elektrody, takže si vždy najde nejvýhodnější místo, kde je optimální složení směsi. Podle oficiálních měření použití svíček LGS zvýší výkon o 5% v celém rozsahu provozních otáček. Lamborghini těmito svíčkami vybavuje motory pro závodní čluny kategorie F1 (8 000 cm3 a 736 kW), protože s jako jedinými dokázali motor nastartovat a odjet závod. Velmi se osvědčila i verze LGS pro závody dragsterů (6 500 m3 a až 2 200 kW). Osobní zkušenost s nimi nemám, ale známý je měl ve Favoritu 136x (50 kW a karburátor, trvale Shell V-Power 95), po nějakých 5 000 km se mu něco nezdálo a tak je vyměnil za platinu. Pohledem zjištěno natavení vnější elektrody (věnce) na jednom místě, nedokázali jsme určit příčinu, tepelná hodnota odpovídala. Netvrdím, že jsou špatné, ale i to se stalo."
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod LB 21. 11. 2006 08:06

Jako dragster moje felicie moc nevypada.Jaky jsou predepsany svicky? Dá se na netu najít nějakej katalog?
LB
Nováček

Odeslat příspěvekod Rs. 21. 11. 2006 08:24

no, brisky se do MPI davaji velmi casto, empiricky jsem vypozoroval jaksi mensi zivotnost. Pokud vim, pro Feldu nebyly nikdy schvalene. Osobne montuju NGK, nejsou s nimi problemy.
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod (uzivatel odstranen) 21. 11. 2006 08:35

LB píše:Jako dragster moje felicie moc nevypada.Jaky jsou predepsany svicky? Dá se na netu najít nějakej katalog?o/quote]


- Brisk DR 15 TC
- Champion RC 89 PYC
- NGK BKU R5 ET
8) 8) 8)
(uzivatel odstranen)
Štamgast

Odeslat příspěvekod LB 21. 11. 2006 08:48

Brisk DR15TC jsou ty tříbodový, ty se mi teď válej na stole a asi půjdou do koše. A autorizovaným servise dávají Champion RC89PYC (cca 114,- /ks). Kolik stojí ty NGK? Je nějaký rozdíl v kvalitě a trvanlivosti Champion - NGK?
LB
Nováček

Odeslat příspěvekod Rs. 21. 11. 2006 09:11

cca 200 ks, rozdil nevim, pac jsem spokojeny a nemam duvod zkouset neco jineho. Champion svice obecne plati za dobre.
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod (uzivatel odstranen) 21. 11. 2006 09:42

Rs. píše:cca 200 ks, rozdil nevim, pac jsem spokojeny a nemam duvod zkouset neco jineho. Champion svice obecne plati za dobre.


A jaké tam dáváš? Ten typ NGK BKU R5 ET, nebo jiný???
:hm :hm :hm
(uzivatel odstranen)
Štamgast

Odeslat příspěvekod Rs. 21. 11. 2006 14:04

BKUR5ET-10, 50kW MPi
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod turboleon 21. 11. 2006 15:39

JJ, taky jsem dal místo původních tříelektrodových NGK BKU6 xxx Denso Iridium Power, přesně dle tabulek Denso pro moje auto. Prý vydrží 100tis. km. Mě odešly po 8 tis. a stály mě navíc 3500 za cívku, kterou jsem jak se ukázalo vyměnil zbytečně domnívaje se, že ty svíčky jsou na 100% O.K. Koupil jsem originál NGK po 250 Kč, a auto jede jako kdyby dostalo nový chip. Ani jsem nepozoroval, jak moc se to doopravdy zhoršilo. Mám svůj VAG, dávalo to nedříve nahodilou chybu 1 a 4 válce, pak 1 a 3. No a na třech těch super extra Densech po 550 Kč za kus je vidět, že občas pálily přes izolátor...........................
turboleon
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PájaTHC 21. 11. 2006 15:53

turboleon: No musím říct, že začínám z občasných misfirů v určitých otáčkách taky podezřívat svíčky... ale já je aspoň koupil z USA ani ne za půlku ceny :)
Konektory se nelesbí...
PájaTHC
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod turboleon 21. 11. 2006 18:55

pája: U mě to bylo tak, že třeba dvojka šla krásně na omezovač, u trojky to již nad 5000 občas zazlobilo, u čtyřky to bylo znát ještě o malinko více. Ćím vyšší zátěž, tím více znát to bylo. Vymontuj je a podívej se jak vypadají, obrázků toho,jak má svíčka vypadat a jak ne najdeš na netu dost.
turboleon
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Orange devil 22. 11. 2006 01:23

Tuning svíčky nadměrně zatěžují zapalovací soustavu vozu, která na to není dimenzována. Daleko nejlepší tuning pro motor je každých 15000 Km dát nejen kvalitní olej, ale i nový origo svíčky a origo vzduchovej filtr.
Tuneři všech zemí spojte se !!!
Škoda Fabia 1,2 HTP, vytuněno 40 kW ->> 85 kW
Powered by chiptuning
Orange devil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 22. 11. 2006 09:42

Tříbodové Brisk a moje a také zkušenosti kamaráda jsou veskrze negativní.Mu praskla a zbytek zmizel někde v motoru,a u mě sice fungovala,ale po vytažení měla barvu jako z trabantu,pokrytá povlakem.Rozhodně neměla barvu ,kterou má svíčka mít.
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 22. 11. 2006 11:11

Orange devil píše:. Daleko nejlepší tuning pro motor je každých 15000 Km dát nejen kvalitní olej, ale i nový origo svíčky a origo vzduchovej filtr.e/quote]

kurnik, ted si se prokecl chtel si napsat tohle pod svym normalnim nickem a byl si jeste porad prihlasenej pod Orangem :)
Ale stejnak nevim kdo jsi... teda alepon ja :)
TCe
Jean ViC
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 22. 11. 2006 11:21

orange: "Jako první v ČR i Evropě nabízíme Chiptuning pro Škodu 120" :tleskani :D
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HaD 22. 11. 2006 15:53

Petr1968 > Ty víš, jak vypadá svíčka z Trabantu a jakou má mít barvu? :D
HaD
Nováček

Odeslat příspěvekod Petr1968 22. 11. 2006 15:53

HaD píše:Petr1968 > Ty víš, jak vypadá svíčka z Trabantu a jakou má mít barvu? :Ds/quote]
To byl jen takový blábol :D
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod (uzivatel odstranen) 22. 11. 2006 17:01

Když mám Felicii 1,3 MPI předělanou na plyn, tak se používají stejné svíčky jako na benzin nebo nějaké jine???
:hm :hm :hm
(uzivatel odstranen)
Štamgast

Odeslat příspěvekod CHiP 22. 11. 2006 17:04

osobne: Nastartuješ na benzín, ohřeješ motor, chcípneš, vyměníš za svíčky na LPG, nastartuješ na LPG a jedeš. Než budeš zase startovat na benzín, dáš tam svíčky pro benzín a postup opakuješ :wink:
Pokud to tak nedeláš, tak špatně zapalený plyn ve válci postupně naleptává svody, čímž může dojít až k jejich propálení a nové svody to nejni žádná levná sranda pozor2 a jestli jezdíš pořád na svíčky na LPG a pustíš tam benzín, tak tím jak ho to špatně zapalí, tak všechen neshoří a snad víš, co se stane katalizátoru, když se do něho dostane nespálená směr, která v něm posléze shoří!
S autobusem ujeto 300tis. km bez zaviněné nehody 8)
CHiP
Autobusák roku 2009
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod (uzivatel odstranen) 22. 11. 2006 17:07

Chip: Někde jsem tedy četl, že stačí u normálních svíček na benzin zkrátit vzdálenost u jiskřiště. Je to pravda???
:hm :hm :hm
(uzivatel odstranen)
Štamgast

Odeslat příspěvekod Ja.1968 23. 11. 2006 08:37

Svíčky speciálně pro plyn nemají cenu.Stojí víc a vydrží jen o málo víc. :D
Ja.1968
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tlumex 23. 11. 2006 12:01

Ja mam na omagu predepsany NGK ale protoze mam LPG davam tam brisk silver. Sou prizpusobeny na LPG a sem s nima nad miru spokojen. Oproti Bosh LPG dvoubodovy to byla tragedie. Brisky ikdyz maji predepsane 30 tisic po 10 az 15 tisicich vyhodim a mam klid. Stoji 90Kc jedna :wink:
S25->ME45->S65->CX65->M65 ->SE750i -> P1i -> Gigabyte gsmart S1205, Gigabyte 1345, Samsung galaxy duos, Samsung Core
Skoda 125L ->Opel OmegaB 2.0 16V GL-> Toyota Auris 1,6 LUNA
Opel te musi bavit :-)
A me uz nebavi :-D
Tlumex
Nováček

Odeslat příspěvekod Marc159 23. 11. 2006 19:26

HaD píše:Petr1968 > Ty víš, jak vypadá svíčka z Trabantu a jakou má mít barvu? :Ds/quote]

Svíčky z trabanta byly vždycky černé, jako z každého dvoutaktu. Narozdíl od čtyřtaktů, kde měla být vždy cihlově načervenalá, což byl důsledek samočistící schopnosti svíčky. Ale to zná každý trabantista, protože neznám žádného, který by je neuměl na silnici rychle demontovat a vyčistit, aby mohl následně pokračovat ve zběsilé jízdě Mr. Green
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod Ja.1968 23. 11. 2006 19:30

Černá je i tříbodová brisk.Do Favoritu a Felicie patří normální svíčky.
Ja.1968
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HaD 23. 11. 2006 22:03

Marc159> Možná u špatně seřízenýho... Když je černá, tak je moc bohatá směs, např. když nezavírá sytič a bude taková i na 4T. Světe div se, ale i na 2T má mít svíčka cihlovou barvu a při správným seřízení ji má...
HaD
Nováček

Odeslat příspěvekod JardaB 23. 11. 2006 22:29

Ja mel s Briskama docela dobry zkusenosti (Omega V6), tribodove, nevim ted jaky typ ale podle tabulky. Vymenil jsem je asi po 20tkm ale problem byl jinde. Na LPG chodi taky, neresim, nic neupravuju.
Omega B 3.0 MV6 combi AT, uvidime
Mondeo 1.8i combi - jede a jede a jede... jen koroduje
Alfa Romeo 166 2.4JTD, pracant
Alfa Romeo 166 2.0 TB, PRODANO
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik ;-)
JardaB
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wuf. 23. 11. 2006 23:08

Ja teda nevim proc lidi experimentujou s ruznejma svickama, snad ty lidi co ten motor postavili od zakladu vedi co tam ma bejt ne? Kdyz mam predepsano NGK, cpu tam NGK jednoduchy jako facka.

Mimochodem svicky NGK po 40tkm (stanoveny interval vymeny)
Obrázek
wuf.
Nováček

Odeslat příspěvekod Rs. 24. 11. 2006 09:15

wuf - normalne opotrebena, ten cerveny zavit - to je medena pasta nebo koroze ? jestli koroze, tak by to chtelo popremyslet
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod JardaB 24. 11. 2006 09:21

No, taky koukam, normalni svicka, normalne opotrebena - da se poznat vicemene jen to, ze ten motor nezere moc oleje ;-) IMHO Brisk bude vypadat stejne.
Omega B 3.0 MV6 combi AT, uvidime
Mondeo 1.8i combi - jede a jede a jede... jen koroduje
Alfa Romeo 166 2.4JTD, pracant
Alfa Romeo 166 2.0 TB, PRODANO
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik ;-)
JardaB
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rs. 24. 11. 2006 09:24

no, u brisku muzes obcas uvidet misto solidni packy "ziletku"
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod wuf. 24. 11. 2006 10:21

Rs. píše:no, u brisku muzes obcas uvidet misto solidni packy "ziletku"


A nebo najit jeho zbytky ve valci, proto Brisky neee, tohle neni JPP, ale videl sem to na jinym aute...

Rs. - a) je spravne
wuf.
Nováček

Odeslat příspěvekod Luboš*** 24. 11. 2006 22:11

To se mi jenom zdá, nebo ta použitá svíčka vlevo má výrazně zvětšený odtrh?
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wuf. 24. 11. 2006 22:26

[quote="Luboš***";To se mi jenom zdá, nebo ta použitá svíčka vlevo má výrazně zvětšený odtrh?e/quote]

Zda, protoze tu novou drzim v ruce ja a tu pouzitou kamos a neni to ani stejne vysoko....
wuf.
Nováček

Odeslat příspěvekod p0etrik 24. 11. 2006 22:32

No skoro bych rekl ze nezda, protoze kdyby to bylo tim jak to drzite, tak by spis vypadala ta vpravo, ze ma vetsi odtrh.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod PájaTHC 24. 11. 2006 22:47

leon: jsem je měl venku a jeví se jak nové. Ještě musím vyměnit jednu lambdu, pokud se k ní dostanu, protože občas háže chybu a pak budu postupovat dál. Občas se projevuje jemné škubání tak kolem 1400-1800 otáček (odpovídá 90-110 km/h přibližně na čtverku), jako by auto jelo jen na 7 válců. Spotřeba se nijak moc nemění a ve vyšších točkách to není poznat, takže neřeším situaci nějak důkladně.

S tím co popisuješ jsem měl problém ve starším autě. Po výměně na lepší svíčky vůbec nešlo do vysokých otáček. Po výměně starých úplně vklidu zase. IMHO některým autům prostě jiné než předepsané svíčky nevyhovují. S mým motorem jsou Iridia odzkoušené tisícovkami mil, jinak bych dotoho ani nešel.
Konektory se nelesbí...
PájaTHC
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wuf. 24. 11. 2006 23:15

p0etrik píše:No skoro bych rekl ze nezda, protoze kdyby to bylo tim jak to drzite, tak by spis vypadala ta vpravo, ze ma vetsi odtrh.


Tak nerikej, neni to tak. Mr. Green K tomu odtrhu, cim je vetsi tim je : obtiznejsi start, "diru pod plynem", snizeni nejvyssich otacek. S mensim je to zase snadnejsi start, lepsi prechod pri pridani plynu, kvalitnejsi jiskra ve vysokejch otackach, oproti tomu je tam nevyvazeny volnobeh a poskubavani pri pomaly jizde. ALE niceho z toho sem si nevsiml, takze odtrh je v poradku. Fakt Mr. Green
wuf.
Nováček

Odeslat příspěvekod turboleon 24. 11. 2006 23:24

Pája: jsou věci mezi nebem a zemí..... Mýmu autu prostě Denso Iridium Power absolutně nesedly. Což neznamená, že nikdo jiný si je nemůže vynachválit. Já se po týhle zkušenosti kloním k tomu dát do motoru to se mi osvědčilo, byť to není nic hi-tech.....
turboleon
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod theor 24. 11. 2006 23:31

Dvoutakt by mel met taky nacervenale svicky a to znamena,ze je dobre sestelovana smes a ja mam u svyho 43 let staryho dvoutaktu svicky nacervenale,zalezi jak je bohata smes
mobil Nokia 6230,operátor Vodafone,notebook Asus A6K. Este by to chtelo auto a to vysneny je Ford Scorpio a mam od 14.6.2006 motorku a tou je ČZ 125/473 rocnik 1963,je to krasavice
theor
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PájaTHC 25. 11. 2006 00:06

Turboleon: Souhlas. Podobný příklad byly LGS od Brisku, někdo nadával, někdo chválil. Já nadával.

Obecně se snažím držet toho, co předepisuje výrobce. Akorát ty Iridia byly za hodně dobrou cenu (1600 za všech osm) a vydrží podstatně dýl, takže je to vlastně ekonomické rozhodnutí. Lambdu už mám taky, korát je zima, takže to bude muset počkat :)

Dělat nějaký tuning svíčkama, filtrama apod. je imho nesmysl. Chce to prostě mít základ, kde tohle člověk nemusí řešit.
Konektory se nelesbí...
PájaTHC
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vinsenso 2. 4. 2007 19:09

takze mam felice 1.3 lxi mpi 50kw r.v 97 co tam mam dat teda za svicky od spolecnosty NGK jaky typ dik
vinsenso
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Brus 2. 4. 2007 19:22

je to tu napsané asi pětkrát
Když zemřel, tak zemřel
Brus
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 2. 4. 2007 20:24

Nebo Champion :hm
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vinsenso 5. 4. 2007 20:25

co bude lepsi sampion nebo ngk
vinsenso
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Petr1968 6. 4. 2007 05:40

Pro takovou popelnici to bude jedno :D Champion je tuším levnější :hm
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vinsenso 6. 4. 2007 14:14

moc nemachruj kdyz nevidels
vinsenso
Kolemjdoucí


  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: D1.8T, skype, Slawall a 7 návštevníků