Fábia a brzdy - zvuk

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod alicek 4. 9. 2006 07:32

Hezke rano,
mám takovy dotaz, je u zcela noveho vozu normalni, aby po dobrzdeni se ozval skripavy zvuk? Nemusi to byt brzdy, mohou to byt i tlumice (tedy muj nazor). Je to opravdu hodne hlasite. Zvuk je stejny s tim, kdyz pomaloucku poustim brzdu a auto se rozjizdi, kdyz jsem treba z kopce. Diky.
alicek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Rs. 4. 9. 2006 07:44

no, idealni to neni, ale mozne ano, sedne si to (teor. do 200km, prakticky do 1000, pokud to dela i potom, je to na rozborku).
nezkousej to nasilim - prudke dobrzdeni, radeji to "pomalu" zajezdi
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod NiceOne 4. 9. 2006 07:45

Zepredu nebo zezadu?
Peugeot 308 SW 1.6 HDI
iPhone SE
NiceOne
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alicek 4. 9. 2006 07:49

rekl bych, ze zepredu. najeto uz par stovek.
alicek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod RRAAFF 4. 9. 2006 07:58

To mám teď něco podobného na Vectře a je to z předních brzd-mají najeto kolem 50tkm a s mým občasným stylem brždění vypadají, že kotouče budou asi v pr... :D
Fabia 3 Combi 1,0 TSI 6MP Style MY21 - blind spot, adaptivní tempomat, care connect, DAB, parksystem P/Z...
Ex.Fabia 3 Combi 1,0 TSI DSG Style + 2x Škoda Rapid FL 1,0TSI ambition

Opel Vectra B 1.8 16V CD sedan 306000km
RRAAFF
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rs. 4. 9. 2006 08:11

no, tlumice by to delat nemely, resp. jednalo by se o vaznou montazni chybu.
Vem pomocnika, ktery na 1q+brzda Ti to odsimuluje a ty pujdes vedle auta.
jinak skripot je u kotoucu + dobre smontovano otazka materialu desek, u bubnu to muze delat mechanismus - opet otazka montaze, ve vyjmecnych pripadech konstrukce (pakna se opre o stit, coz by nemela a vyluzuje pazvuky)

pokud si nesedne do 1500 (1. garancka), reklamovat
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod alicek 4. 9. 2006 08:49

Tedy počkám ještě pár stovek (jo po 1500 km se žádná garančka u fabie nedělá - tedy mi to alespoň v prodejně řekli a v materiálech také nic takového není), zda si to nesedne. Jinak brzdí to v pohodě (ve smyslu účinku). Ještě jsem si uvědomil, že se to ozve až po úplném dobrždění, ne během. Proto mne napadly ty tlumiče.
alicek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Rs. 4. 9. 2006 09:12

no, mame doma MRY2K a po 1500 sla, osobne bych po prvnich 1500 vymenil aspon olej+filtr, marketing jaksi neni exaktni veda :-)

po dobrzdeni - muze skripat deska, jak se v tehlici vraci do "0"-ve polohy, ale to by si melo sednout. zkus jit velde pomalu jedouciho auta ...
Ono s oblibou skripou i jine veci (vyfuk, zavesy motoru ap.), chce to jistotu.

podivej, na tlumici nema skripat co - resp. jeho spodni konec musi byt pevny, nahore je lozisko a silentblok, pokud skripe, bude skripat i pri houpani auta obema rukama (sem-tam) za kastli a je to na okamzitou opravu
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod alicek 4. 9. 2006 09:32

Rs. píše:po dobrzdeni - muze skripat deska, jak se v tehlici vraci do "0"-ve polohy, ale to by si melo sednout. zkus jit velde pomalu jedouciho auta ...


pokusím se to popsat přesněji - jedu třeba z kopce, pomalu brzdím, zvuk je ok, resp nic neslyším. dobrzdím tak, že auto opravdu stojí, při zastavení (při zhoupnutí auta - proto mne nepadly tlumiče) zaskřípání. Při pomalém pouštění brzdy opět onen zvuk (tady mne ale spíše npadá nějaký "dřivý" mement). Při rychlém puštění brzdy nic. Pokud při pouštění brzdy se auto nerozjíždí (je na rovině), zvuk se neozve. Při pouštění bych to chápal, ale proč při/těsně po dobrždění (a ještě zmáčknutém pedálu)?

jinak garančka - to je celá Škoda - tak proč ty lidi nezvou, když je to vhodné? Stejně se garančka platí z našich kapes...
alicek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Rs. 4. 9. 2006 09:47

garancky - momentalne jsou in dlouhe servisni intervaly= "kvalitni" auta :-) je pravdou, ze motory na 1/2 zabihaji na stolicich, ale nevim kolik motohodin to delaji a to jak se budes prvnich 10-15t. chovat k motoru urci jak problemovy bude .... 4lt oleje a filtr je do 1000Kc, coz je jedna nadrz, takze bych to neresil.

zvuky - rozdelime:
zvuk 1 - zhoupnuti - muze byt od desek(stejny mechanismus jako 2) az po vyfuk (muj tip), nutno videt, zkusit, neco vadi, neco ne
zvuk 2 - velmi pomale rozjizdeni z kopce - to jsou desky/pakny, castecne si sedne, castecne je to "normalni", kazdopadne odstraneni = experimenty s hazivosti a materialem desek, a to vse bez zaruky.
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod alicek 4. 9. 2006 09:57

a bod (1) si sedne nebo muze alespon sednout? Jde mi o to, abych jak picmulin neletel do servisu:)
alicek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod DoubleSix 4. 9. 2006 10:00

Jak píše Rs., pokud pomalu pouštíš brzdu a auto se rozjíždí, tak to "škrábe" - je to normální a můžeš to slyšet i u luxusních vozů. Je to dané materiálem brzdových destiček. Úplné odstranění tohoto zvuku asi nebude možné - jedná se o třecí proces, který musí být slyšitelný.

Při dobrždění se destička do klidové polohu nevrací (nemůže, protože brzda je zablokovaná). Do klidové polohy se destička vrátí až po odbrždění. Pak to může "klapnout" (kov na kov).
Ten škrábavý zvuk, co slyšíš při dobrždění může mít dva zdroje:
1. Pružina na brzdové destičce
2. Kotouč vlivem prudkého zastavení a setrvačných hmot ještě trochu proklouzne mezi destičkami.
Obojí je normální a mělo by se po pár kilometrech trochu usadit a ty zvuky už nebudeš tolik vnímat.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rs. 4. 9. 2006 10:46

bod 1 a 2 ve variante brzdy se v ramci "zalicovani" trecich ploch a jisteho vymezeni vuli smesi prachu a koroze casem usadi, navic to neni jednoduse ovlivnitelne.

pokud by to delal vyfuk nebo zaveseni motoru, tak to si nesedne.

2x6 - ano, mas pravdu, ale on popisoval stav kdy brzdi velmi jemne, a tam "zkusenym" uchem uslysis i 0.02mm hazivosti- proste nic neni idealni.
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod DoubleSix 4. 9. 2006 11:00

Rs. píše:bod 1 a 2 ve variante brzdy se v ramci "zalicovani" trecich ploch a jisteho vymezeni vuli smesi prachu a koroze casem usadi, navic to neni jednoduse ovlivnitelne.

pokud by to delal vyfuk nebo zaveseni motoru, tak to si nesedne.

2x6 - ano, mas pravdu, ale on popisoval stav kdy brzdi velmi jemne, a tam "zkusenym" uchem uslysis i 0.02mm hazivosti- proste nic neni idealni.


Jo, kdyby ta házivost byla 0,02mm, tak je to OK. Dle tolerančních plánů může být až 0,07mm (0,03mm je na házivost kotouče, 0,01mm na toleranci tloušťky kotouče a 0,03mm na házivost náboje kola)

Rs. : v létě, když jezdím s otevřeným oknem, tak je to škrábání hezky slyšet (jak při jemném dobržďování tak i při povolování brzdy s pomalým rozjezdem). Auto má najeto přes 10 000 km a tohoto "doprovodného" zvuku se nikdy auto nezbaví. Bohužel. pozor2 Přesně jak říkáš - házivost + třecí proces, to musí být někde slyšet.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alicek 4. 9. 2006 11:05

dik. kdyby to bylo zaveseni motoru, da se s tim neco vubec delat? A projevovalo by se to i pri malych, opravdu malych rychlostech? Cca do 10 km/h? Ten zvuk mi opravdu neni prijemny, tak premyslim, premyslim, premyslim:)
alicek
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků