Má zmysel kúpiť Škodu Rapid ak sa už prestáva vyrábať?

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Bude problém so súčiastkami?
Ano 3 %  20%  [ 3 ]
Ne 12 %  80%  [ 12 ]
Celkem hlasů : 15

Odeslat příspěvekod garážmistr 3. 7. 2018 20:28

Slawall píše:No predpokladam, ze lepsi nez OIII to neni, takze traga.

Imho lepší než OIII s torzkou. Ale bojím se, že v týhle diskuzi si každej pod pojmem kvalita podvozku představuje něco jinýho.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slawall 3. 7. 2018 20:28

jo
Slawall
Vošický lover
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 3. 7. 2018 20:31

Arnie J píše:Btw. Kodiak ve 140 když fouká vítr, tak to je slušnej dunihlav :D

No právě proto nechápu módu SUV. Já když přesedl z normálního auta do MPV, tak to bylo první, čeho jsem si všiml. Vždycky když jdu kolem většího SUV, tak vzadu podvědomě hledám tříbodovej závěs a hydrauliku.
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod glider 4. 7. 2018 07:35

Pjanda zobral Rapida na NS, takze to musi fungovat :D
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yorg 4. 7. 2018 08:39

Nekenieh píše:No právě proto nechápu módu SUV...

Tak to jsme minimálně dva. ;-)
- Je to těžké -> vyšší spotřeba
- Je to velké a má to větší odpor -> vyšší spotřeba a tím i vyšší emise, zelenomírci jsou ale zatím v klidu, jak dlouho?
- Je to velké a těžké -> potřebuje to silnější (dražší) motor
- Je to velké a těžké -> na blbou výměnu kola aby člověk před tím navštěvoval posilovnu
- Je to velké a těžké -> čím větší, tím dražší údržba a vyšší provozní náklady
- Je to velké -> místa pro parkování jsem namalované pro klasické auta a na parkovišti se pak z toho blbě vystupuje, navíc při míjení na úzkých cestách je občas problém, zvlášť když za volantem sedí 45kg blondýna
- Je to těžké vysoké ->hůř to brzdí, naklání se to a jejich motor má víc co dělat, navíc podle některých výzkumů to je zabiják chodců (vyšší hrany)
- Je to SUV, ale jezdí to jen po městě -> plýtvání prostředky?
yorg
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pierr3 4. 7. 2018 08:57

garážmistr píše:
Slawall píše:No predpokladam, ze lepsi nez OIII to neni, takze traga.

Imho lepší než OIII s torzkou. Ale bojím se, že v týhle diskuzi si každej pod pojmem kvalita podvozku představuje něco jinýho.

Nedávno jsem měl OIII s torzkou jako náhradní auto a v běžném režimu to fungovalo (překvapivě) bez připomínek. Žádné bouchání, na dálnici to drželo směr, v zatáčkách i na rozbité silnici bez jakýchkoli negativních projevů. Pravda, nehnal jsem to do nějakých extrémů (1,6 TDI :D ). V zatáčkách asi snese Rapid víc, už jen proto, že je menší a lehčí. Rapid má celkově takový svižnější projev a k tomu odveze celkem pohodlně a tiše čtyři dlouhány s kupou bagáže při slušné dynamice a příznivé spotřebě (mám na mysli zejména silnější TSI). OIII je větší auto se vším pozitivním i negativním, co to přináší.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jurajec 4. 7. 2018 09:06

yorg píše:
Nekenieh píše:No právě proto nechápu módu SUV...

Tak to jsme minimálně dva. ;-)
- Je to těžké -> vyšší spotřeba
....

SUV je hrozne siroky pojem, majitelum napr. Dustera bys tohle taky rekl ?
Ono dost SUV se vejde do pudorysu takove Octavie a s tou hmotnosti kdyz starsi Mondeo vazi 1,9t taky bys jim zakazal vjezd do mesta ? Nebo vyska vozu musi byt pod 150cm aby to nebylo SUV ?

Kazdy at si koupi co uzna za vhodne, Rapid je vhodny premistovadlo (sam sem ho 4 roky mel) ale kdyz za tebou nekdo nedobrzdi nebo ti na posledni chvili blbec vlitne do protismeru ja bych teda bral JAKYKOLI VETSI A TEZSI auto v ten moment - je to ciste sobecka vec a osobni nazor samozrejme :)
Naposledy upravil jurajec dne 4. 7. 2018 09:22, celkově upraveno 1
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod Nekenieh 4. 7. 2018 09:21

Když za mnou někdo nedobrzdí, raději budu sedět v dlouhém kombi, než v SUV, kde bývá hlava zadních cestujících mnohem blíže k zadku auta. Vyšší hmotnost je v tomto případě kontraproduktivní, setrvačná hmota zvyšuje destrukci zadní části auta.
Když blbec vlítne do protisměru, mám v klasickém voze větší šanci se vyhnout čelnímu nárazu, což je naprosto podstatné. A mám i větší šanci, že při tom nepůjdu přes boudu.
Ale jak říkáš, každý ke svému....
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod jurajec 4. 7. 2018 09:43

Nekenieh píše: Vyšší hmotnost je v tomto případě kontraproduktivní, setrvačná hmota zvyšuje destrukci zadní části auta.


S tim nesouhlasim - u lehciho vozu na tebe bude pusobit vetsi pretizeni a obvzlast u bocniho narazu je vhodne sedet vyse a otoceni na boudu neznamena ve vetsine pripadu smrtak (bylo tomu tak drive kdy ty sloupky a strecha nebyly staveny tak masivne).
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod yorg 4. 7. 2018 09:56

Duster je sice lehčí, ale je to krabice a podívej se do tabulek spotřeby jak žere 1,2 benzín. SUV je kategorie a Duster je do ní řazen. Mám za to, že po právu.

-- 4. 7. 2018 10:59 --

jurajec: a co Střet SUV s chodcem má větší mortalitu nebo újmu na zdraví. To je druhá strana téže mince. viz http://www.kabrnak.cz/suv-nebo-kombi/
yorg
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Arnie J 4. 7. 2018 10:05

na chodce seru
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jurajec 4. 7. 2018 10:19

Moje rec. Statistiky mluví jasně tezsi a větší je bezpečnější pro posádku. Zdroj : http://www.iihs.org/iihs/topics/t/vehic ... ight/qanda
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod ace2 4. 7. 2018 10:22

Hondamaník píše:A tys to měl na patnáctkách?


na 16, aspoň tedy na letních. Na zimu 15 plecháče
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hondamaník 4. 7. 2018 11:16

Tak to bude ono. Na sedmnáctkách totiž moc nefunguje.
Hondamaník
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 4. 7. 2018 11:47

Potreba vyzouset osmnactky. Maji to naladene jen na suda cisla.
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků