Tak, už mám podle návodu k obsluze po záběhu, tak si říkám, že bych sem dal nějaké ty postřehy (1.0 TSI 81 kw), trochu i ve srovnání s předchozí C4 1.6 16V
- Na hrubší zvuk motoru jsem si už zvykl, dokonce mi to vzdáleně připomíná zvuk amerického muscle caru, takže ok
- Mezi jedničkou a dvojkou je velký skok, takže se musí jednička více vytočit (ideálně 3500), aby dvojka nebyla podtočená. Tím pádem je taky trochu naprd akcelerace za ostrou zatáčkou nebo třeba když někdo přede mnou přibrzdí, kdy nevím, jestli auto trápit na nízké otáčky na dvojku nebo meziplynovat na jedničku.
- Nemám dobrý pocit, když jedu při 130 na šestku do kopce (2600 ot.), proto raději v takových situacích podzřazuju na pětku. Jinak za mě na dálnici bezproblémové vozítko.
- Zpátečka je taky hodně těžká - na puštěnou spojku jede nejpomaleji cca 15 km/h, takže se mi nejspíš časem dost zlepší couvací skill a nebo to do něčeho naduřím
.
- Oproti C4 má auto hodně málo citlivý brzdový pedál. Už jsem si zvykl, ale zpočátku jsem měl hodně situací, kdy jsem brzdil méně, než jsem chtěl a musel to později dohánět zbytečně prudkým brzděním.
- Plyn je oproti C4 hůř dávkovatelný, v některých polohách dochází ke skokovému nárůstu tahu.
- Řazení je o něco přesnější a dráhy kratší, ale asi 2x se mi podařilo zařadit jinou rychlost a tu a tam mi tam nejde nacpat. Holt je asi potřeba si ještě chvíli zvykat.
- Auto motorem skoro nebrzdí, opět musím s křížkem po funuse dohánět brzděním nebo se na někoho chvíli lepím, na tohle jsem si ještě nezvykl.
- Oproti C4 to jede opravdu mnohem lépe, zrychluje s větší lehkostí. Hlavně spektrum otáček, kdy se něco děje, je větší.
- Spotřeba se při režimu dálnice/město/okresky v poměru 80/10/10 a rychlostech 135/100/55 tacho drží na cca 5.5l/100 km, což je oproti C4, která ve stejném režimu jezdila za 7.3l, výrazné zlepšení.
- Z auta je oproti C4 o dost lepší výhled. Tu ale není moc těžké překonat. Super jsou hlavně zpětná zrcátka, která jde seřídit tak, aby v nich byl vidět jak provoz vzadu, tak dolů při parkování. Nemusím s nimi tedy furt štelovat.
- Dešťový senzor je mnohem inteligentnější, holt vývoj.
- Olej je v tomhle počasí zahřátý za cca 15 km klidné jízdy.
- Když mám vytočený volant, blbě se mi hledají tlačítka. V tomhle byl pevný střed lepší. Taky s ním nebylo tolik poznat, když auto nepatrně táhlo na stranu. Tu je to vidět hned a plísní mě to
- Nastupování je oproti třídveřové C4 v úzkých mezerách o dost snazší. Přijde mi, že to auto má celkem krátké dveře i na poměry jiných pětidvéřových aut. Navíc je i o něco uzší, takže se dá do menších mezer zajet s větší rezervou.
- Mezi palubkou a čelním sklem je mezera, do které rády zapadávají papíry. Naštěstí se mi podařilo vytáhnout.
- Řízení je přesnější, zpětná vazba ale horší.
- Přijde mi, že mi lidi začali častěji dělat naschvály. Asi tu fakt bude nějaký komplex ze Škodovek. Navíc ta nemetla barva asi pro hodně lidí znamená, že se nejspíš jedná o služebák, což opět zvyšuje pravděpodobnost naschválů.
- Trojblik je super věc.
- Přijde mi, že maxík trochu zbytečně plýtvá místem. Třeba údaje o průměrné rychlosti od startu, od načerpání a dlouhodobé, by mohly být na jednom listu najednou, aby nebylo nutné mezi nimi přepínat.
- Auto reaguje vždy na obě (zamykací a odemykací) tlačítka. Takže se mi už párkrát podařilo odejít od odemčeného auta v domnění, že jsem jej zamknul.
- Oproti C4 je citlivější na boční vítr.