od Žíža 29. 8. 2017 21:46
Dle servisu byl vadný dvouhmotový setrvačník, takže jsem nechal vyměnit komplet spojkovou sadu od LUKu. Staré díly mám doma, ložisko vypadá OK, žádná vůle, setrvačník při pohybu klepe na dorazech. Jak se chová nový setrvačník ? Co jsem se díval na nějaké videa, tak pohyb dvou hmot mám relativně malý (jinde jsem viděl že se to vůči sobě hýbe daleko více), ale předpokládám, že se to má hýbat na pružině, tzn. že s tím pohnu/otočím přes odpor pružiny, zatím co mi se to hybe, a až při dorazu asi narazím na pružinu, která pak pruží dále. Chápu to správně ? V podstatě až když mám ty staré díly doma, tak jsem pochopil jak to tam funguje a co jsou jednotlivé díly (setrvačník, lamela, přítlačný talíř, ložisko).
Po výměně mě zarazilo, jak jde nová spojka zlehka, měl jsem první obavy, že bude mít slabý přítlak a bude prokluzovat. Stará spojka zabírala ve spodní polovině pedálu, skoro dole a docela najednou v jenom místě. Nová spojka zabírá někde v horní polovině a na daleko větším úseku a dokud ji úplně nepustím, tak je trochu cítit prokluz. První týden jsem se s tím učil znova jezdit a moc mi to nevyhovovalo, byl jsem zvyklý na tvrdý záběr najednou dole a teď když jsem se chtěl ostřeji rychleji rozjed, tak to moc nešlo. V servise mi tvrdili, že stará spojka už byla vyšlehaná a horkem vypálená, tvrdá a místo záběru (aby zabírala níže u podlahy) nastavit nejde. Měkká spojka vyhovuje ženě, jde zlehka a tím že zabírá na větším úseku, tak ji to míň škube když to blbě pouští. Já už jsem si na to nakonec zvyknul a už mi to ani tak hrozné, jak po výměně, nepřijde. A nebo si to sedlo ? To je asi blbost.......každopádně i když je asi slabší přítlak (jde více zlehka), tak neprokluzuje a je to OK.
Forman r.94, BMM 40kw (6,3-6,9L) -> Octavia combi Collection r.03, 1.8T 110kw (6,3- 6,9L na 16")
Každé auto žere skoro stejně, vše záleží na řidiči !