Škoda Kodiaq pokec

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 1. 2019 02:55

Proč to tohle dělá? To mi asi žádné jiné auto nedělalo. Je to na obou stranách stejné, takže asi vlastnost.

Obrázek
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 17. 1. 2019 06:49

je to výrobní vada, i30 na to netrpí kdyby se někdo ptal
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jurajec 17. 1. 2019 07:47

takze to vyrobce opravi na sve naklady ?
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod brasci 17. 1. 2019 07:55

Robilo mi to na starych a robi mi to aj novych svetlach. Neviem. Neriesim to uz.
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hopa26 17. 1. 2019 08:03

Moucha,nezda se mi ....
http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic. ... 95&t=36827

https://ibb.co/nCXDE6

Prej je to u novych aut vlastnost,docela dost lidi to na sh foru trapilo.

Vw radi.

VW

Moderní světlomety s čirými skly se za nepříznivých podmínek, např. po průjezdu mycí linkou v zimě,
často silně orosí na vnitřní straně krycích skel. Zákazníci tento stav reklamují, protože se domnívají,
že rosení a netěsnosti mohou ovlivnit funkci a životnost světlometů nebo mají také obavy z potíží při
povinné technické prohlídce vozidla (STK).

Opatření
V případě reklamací zamlženého nebo netěsného vnějšího osvětlení postupujte následovně:

V případě reklamací musíte zpracovat následující body, aby nedocházelo k bezdůvodné
výměně vnějšího osvětlení a k opakované reklamaci zákazníka.

Nejprve zjistěte, jak silné je orosení ve světlometu. Zde rozlišujte mezi lehkým orosením bez tvorby
větších kapek na vnitřní straně krycího skla světlometu (viz. obrázek 1) a silným orosením s tvorbou
velkých kapek (viz. obrázek 2).
Obrázek 1
Obrázek 2

Při lehkém orosení se jedná o přirozený fyzikální jev, který může u současné konstrukční verze
světlometů s čirým krycím sklem vznikat díky otevřeným odvětrávacím prvkům. Teplý vlhký vzduch
přitom kondenzuje uvnitř světlometu na nejrychleji chladnoucích místech a dochází k rosení.
Zmizení tohoto orosení závisí na příslušných okrajových podmínkách (teplota, vlhkost vzduchu) a
různých provozních podmínkách vozidla. Při rychlé jízdě za teplého a suchého počasí světlomet
vyschne dříve než za studeného počasí s vysokou vlhkostí vzduchu při pomalé jízdě.
Z důvodu geometrie a proudění vzduchu v aktuálních verzích světlometů může orosení v okrajových
oblastech mizet pomaleji než v ostatních místech krycího skla.

Výměna světlometu není v tomto případě účelná!

Neoprávněná oprava nebo výměna dílu může být důvodem k zamítnutí nebo zpětnému vyúčtování
záruční žádosti!

V případě výměny světlometu musí být ke škodnímu dílu přiloženy fotografie poškození a kontrolní
protokol!

Při silném orosení s viditelnou tvorbou kapek musíte nejprve zkontrolovat, zda jsou všechny víčka,
odvětrávací prvky, konektory a objímky žárovek správně namontovány, zda jsou odvětrávací prvky
průchozí a zda nejsou na světlometu (těleso, krycí sklo atd.) praskliny apod..
Pokud mohou být tyto příčiny vyloučeny, prokonzultujte se zákazníkem, jak k uváděné odchylce
došlo. Přitom je důležité zjistit okrajové podmínky, které panovaly při vzniku orosení.

Možné ovlivňují faktory jsou například:
• mytí vozidla v mycí lince
• častý provoz na krátkých trasách při velmi vlhkém počasí
• jízda, resp. parkování za sněžení/ deště
• výměna žárovek
• přestavby na vozidle, v přímém okolí světlometů

Při reklamaci používejte níže uvedenou informaci pro zákazníka!

Informace pro zákazníka

Viditelné orosení krycích skel je koncepčně podmíněná vlastnost moderních osvětlovacích systémů,
která se vyskytuje u vozidel všech výrobců a nemá vliv na funkci ani na životnost:
• Není znakem pronikání vody z důvodu netěsnosti.
• Díky použitým materiálům nemůže docházet ke korozi.
• K redukci osvětlení nebo oslňování nemůže docházet, protože krycí sklo bezprostředně po
zapnutí světlometů oschne.
hopa26
Venclovský
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 17. 1. 2019 08:07

A proc s tim ma broblem jen koncern a Alfa?
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jurajec 17. 1. 2019 08:07

"u vozidel všech výrobců" ...no tady někdo kecáá
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod anonymni 17. 1. 2019 08:09

Arnie J píše:Proč to tohle dělá? To mi asi žádné jiné auto nedělalo. Je to na obou stranách stejné, takže asi vlastnost.

Obrázek

Protože je to prašivej německej zmetek, úplně stejně to dělá na čtyřočce feresu, prostě se to mlží a nenaděláš nic, výrobce se ti vysměje do xichtu. Vymontuj světlo a narvi do něj pytlíky na pohlcení vlhkosti.
anonymni

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 1. 2019 08:13

Já to *****ám :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 1. 2019 08:13

Ale Mazda se samozřejmě nerosí, kdyby to někoho zajímalo :nenapadne
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 17. 1. 2019 08:15

Alfa teda náhodou taky ne :D
renaultí 1.8 M5P EDC
pežotí 1.2 PT HN05 EAT8
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod komarovac 17. 1. 2019 08:16

Tak s tímhle zrovna problém nemám. To jsou věci, aspoň něco se mi vyhnulo.
komarovac
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Lukas063 17. 1. 2019 08:23

Asi ani já s tím problémy nemám :-O
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jurajec 17. 1. 2019 08:25

Romantic edition - výbava zahrnuje kapky rosy stékající po světlometech, tlumiče jsou nastaveny tak aby vibracemi uklidňovaly pasažéry, decentní červené osvětlení interiéru, ve středovém sloupku je držák na pití nahrazen květináčem s živou růží*

* bez trnů, trnitá růže pouze do verze RS
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod Petrs77 17. 1. 2019 08:37

Tak je pocta to roseni, vzniká to dle popisu u moderních světel. Komu se nerosi má starou šunku
Petrs77
Štamgast

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků