Moucha,nezda se mi ....
http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic. ... 95&t=36827https://ibb.co/nCXDE6Prej je to u novych aut vlastnost,docela dost lidi to na sh foru trapilo.
Vw radi.
VW
Moderní světlomety s čirými skly se za nepříznivých podmínek, např. po průjezdu mycí linkou v zimě,
často silně orosí na vnitřní straně krycích skel. Zákazníci tento stav reklamují, protože se domnívají,
že rosení a netěsnosti mohou ovlivnit funkci a životnost světlometů nebo mají také obavy z potíží při
povinné technické prohlídce vozidla (STK).
Opatření
V případě reklamací zamlženého nebo netěsného vnějšího osvětlení postupujte následovně:
V případě reklamací musíte zpracovat následující body, aby nedocházelo k bezdůvodné
výměně vnějšího osvětlení a k opakované reklamaci zákazníka.
Nejprve zjistěte, jak silné je orosení ve světlometu. Zde rozlišujte mezi lehkým orosením bez tvorby
větších kapek na vnitřní straně krycího skla světlometu (viz. obrázek 1) a silným orosením s tvorbou
velkých kapek (viz. obrázek 2).
Obrázek 1
Obrázek 2
Při lehkém orosení se jedná o přirozený fyzikální jev, který může u současné konstrukční verze
světlometů s čirým krycím sklem vznikat díky otevřeným odvětrávacím prvkům. Teplý vlhký vzduch
přitom kondenzuje uvnitř světlometu na nejrychleji chladnoucích místech a dochází k rosení.
Zmizení tohoto orosení závisí na příslušných okrajových podmínkách (teplota, vlhkost vzduchu) a
různých provozních podmínkách vozidla. Při rychlé jízdě za teplého a suchého počasí světlomet
vyschne dříve než za studeného počasí s vysokou vlhkostí vzduchu při pomalé jízdě.
Z důvodu geometrie a proudění vzduchu v aktuálních verzích světlometů může orosení v okrajových
oblastech mizet pomaleji než v ostatních místech krycího skla.
Výměna světlometu není v tomto případě účelná!
Neoprávněná oprava nebo výměna dílu může být důvodem k zamítnutí nebo zpětnému vyúčtování
záruční žádosti!
V případě výměny světlometu musí být ke škodnímu dílu přiloženy fotografie poškození a kontrolní
protokol!
Při silném orosení s viditelnou tvorbou kapek musíte nejprve zkontrolovat, zda jsou všechny víčka,
odvětrávací prvky, konektory a objímky žárovek správně namontovány, zda jsou odvětrávací prvky
průchozí a zda nejsou na světlometu (těleso, krycí sklo atd.) praskliny apod..
Pokud mohou být tyto příčiny vyloučeny, prokonzultujte se zákazníkem, jak k uváděné odchylce
došlo. Přitom je důležité zjistit okrajové podmínky, které panovaly při vzniku orosení.
Možné ovlivňují faktory jsou například:
• mytí vozidla v mycí lince
• častý provoz na krátkých trasách při velmi vlhkém počasí
• jízda, resp. parkování za sněžení/ deště
• výměna žárovek
• přestavby na vozidle, v přímém okolí světlometů
Při reklamaci používejte níže uvedenou informaci pro zákazníka!
Informace pro zákazníka
Viditelné orosení krycích skel je koncepčně podmíněná vlastnost moderních osvětlovacích systémů,
která se vyskytuje u vozidel všech výrobců a nemá vliv na funkci ani na životnost:
• Není znakem pronikání vody z důvodu netěsnosti.
• Díky použitým materiálům nemůže docházet ke korozi.
• K redukci osvětlení nebo oslňování nemůže docházet, protože krycí sklo bezprostředně po
zapnutí světlometů oschne.