Škoda octavia II combi - jaký motor zvolit

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Pavel1.2 13. 8. 2015 09:28

Dobrý den,
potřebuji poradit ohledně výběru motoru. Ročně nejezdím cca 20 000km a většinou dlouhé cesty po dálnicích a okresních cestách s rodinou. Auto chci pořídit do 150 000,- nejlépe s 6 stupňovou manuální převodovkou a aby motor vydržel i 10 let s pravidelným a kvalitním servisem. Nebráním se benzínu ani naftě.
Chci se zeptat: které motorizace mají 6 stupňovou převodovku?
Které motory jsou nejspolehlivější a které ne?
Jaké závady se nejčastěji projevují a kolik cca stojí nové díly?
Který motor by jste mi doporučovali?
Předem děkuji za odpovědi.
Pavel1.2
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonym 13. 8. 2015 09:29

Oxymoron
anonym

Odeslat příspěvekod glider 13. 8. 2015 09:30

spolahliva nafta 1,9TDI - ale nema 6 kvalt a na dialnici nad 130 uz to huci
2,0TDI ma 6 kvalt...kedtak BMM by malo byt relativne spolahlive

spolahlivy benal s 6 kvaltom hmmmm asi 2.0FSI
este sa ponuka 1,8TFSI ale to neviem ako bolo natom kedysi

ale ci bude staci 150k kc na Octu v slusnom stave....

kazdopadne ***** sa moze vsetko, lebo to bude jazdene
.bad.decision.matters.
glider
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luukec 13. 8. 2015 09:58

Mám 2.0 TDI BKD (16 ventil, PD, bez PDF), u kterých v prvních revizích údajně praskaly hlavy. Mám kus z roku 2010, který má 3. revizi hlavy, kde už by problém měl být odstraněn a po 130k km zatím vpohodě. Jinak dynamika dobrá, má to 6ti kvalt. Pří nákupu bych nechal v servisu zkontrolovat taky vstřiky a turbo - oprava je pak docela drahá, takže se vyplatí to zkontrolovat..

Problém bude akorát s cenou, proto okolo těch 150k to bude tak rok 2006, které možná budou mít ještě původní problematické hlavy válců, takže tomuto motoru bych se z prvních let výroby vyhnul.

S jinými motory vlastní zkušenosti nemám..
luukec
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod glider 13. 8. 2015 10:01

za 150k kc sa da kupit dost slusnych aut...ale Octa medzi ne nepatri...chce to pritlacit na rozpocet alebo ubrat z poziadaviek

-- 13. 8. 2015 10:03 --

napr. Croma bude za pekne peniaze

http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/ ... oFrom=list

ale iba bazar, takze kedtak doviest
.bad.decision.matters.
glider
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 13. 8. 2015 10:16

bohužel, v Čechách má octa +50 tisíc příplatek proti konkurečním vozům

Já bych vzal docela vzácný motor 2.0 FSi nebo 1,9 TDi 77 kW (jak pise glider). 1,8 TFSI je větší riziko, stejně tak 2,0 TDi, nicméně můžeš mít kliku a narazit na bezproblémový kousek.
na šestikvaltu bych zas tak netrval, stará 1,9 točí při předpisové jízdě na dálnici docela rozumně, ale je pravda že když se přišlápne tak ten motor je slyšet.
já mít 150 na auto tak nejdu do octy ale zvolím něco od konkurence, třeba Focus/Mondeo, Ceed/i30, Astra, Mazda 3, Auris klidně i toho fiata atd...
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MATOUS69 13. 8. 2015 10:19

U 1.8 tsi jsou v tvoji cenově relaci dvě možnosti starší typ bzb kde je pouze problém s rozvody relativně levná prevence do 10k. U kódu motoru CDAA a CDAB do roku 2013 jsou problemy s výrobní vadou pistnich kroužku oprava 80-90k. Poslední dobou již postihlo hodně motoru svého času jsem to řešil jen ja ale to bylo tím ze za 4 roky jsem měl najeto skoro 200k
MATOUS69
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod orgasmic 13. 8. 2015 12:33

Nejspolehlivejsi motor pro OII je 2.0TFSi.
Jestli chces alespon nejakou spolehlivost a do 150tis., tak se poohlidni po nejakem japonci v benzinu.
NEevlim, tedy jsem.
orgasmic
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 13. 8. 2015 12:36

Šestikvalt mají z benzínových motorů 1.8 TSI, 2.0 FSI, 2.0 TFSI a 2.0 TSI, z dieselů všechny dvoulitrové, tzn. 2.0 TDI PD 8V, 2.0 TDI PD 16V, 2.0 TDI PPD 16V a 2.0 TDI 16V CR.
Nejvíce vydrží benzínové motory 1.4 16V, 2.0 FSI a 2.0 TFSI. Nejvyšší riziko vážných závad mají motory TSI, zejména 1.8 TSI a 2.0 TSI.
U dieselů má největší výdrž 1.9 TDI PD a 2.0 TDI PD 8V, ale existují u nich i "špatné" série motorů. Naopak nejvyšší riziko závad má 2.0 TDI PD 16V a 2.0 TDI PPD 16V.
To je jen takový obecný zjednodušený popis, výrobce dělal na motorech každoroční úpravy, takže záleží na konkrétním ročníku nebo kódu daného motoru, někdy došlo ke zlepšení, jindy k zhoršení.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod glider 13. 8. 2015 12:37

aj 1,9TDI 4x4 ma ak sa nemylim 6 gang
.bad.decision.matters.
glider
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 13. 8. 2015 12:41

Při tomto zadání bych oželel šestikvalt a vzat 1,9 TDI PD BXE a hotovo.
R18Z4
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 13. 8. 2015 12:46

jj a hluk na dialnici vacsine ludi asi nevadi, ked vidim ako lietaju na tom
.bad.decision.matters.
glider
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonym 13. 8. 2015 12:48

Hluk na dálnici? Je to dehet, to dělá hluk pořád, rozdíl v tom už nebude
anonym

Odeslat příspěvekod Lacomme 13. 8. 2015 13:04

tslany: Vystrc hlavu z ***** a svez se modernim dieselem
Delta 2.0 Multijet 121 kW
Petr Cibulka vyšetřil kočičku Siderickým kyvadélkem a odhalil, že kočička je Ruský fízl.
Lacomme
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HrdinaJan 13. 8. 2015 13:09

Moderni diesel je uplne neco jineho nez to, co bylo treba pred 10 lety.

Na volnobeh a v nizkych otackach (obzvlast v zime) je to furt rozdil oproti benzinu, ale pri ustalenych rychlostech kolem treba 80 -150kmh je treba 2,0TDI Oktavka zvukove v pohode. Mnohdy nekteri lidi ani nepoznaji, jestli je to Diesel nebo benzin.

Stejne bych si Dieselovy auto nekoupil, teda. :)
HrdinaJan
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: riki a 14 návštevníků