Octavia III G-Tec (CNG) - provozní zkušenosti

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 12. 12. 2018 14:12

Mello: vezmes v Praze, pak v Uherskem Hradisti a pak cestou zpet treba u Deviti Krizu na D1....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hopa26 12. 12. 2018 14:23

Yndezit,bez nejakych reci,je to na cng fakt lepsi. Jasny,neni to pro kazdeho,beru ze nekdo nema tu cerpacku nadohled.
Ale kdyz i u nas,v horoucich pr deli na vsi je na kazdou stranu do 20 km na vyber r ruzne pumpy,tak jinde se to myslim zlepsilo take.

A jak rikas,doplnim kdyz mam cas-nekdy treba jen 5 kg,kdyz jedu okolo,je to zalezitost kratsi nez na benzince,nikoho nepotrebujes a hned od stojanu odjizdis,zadna kasa nic .
hopa26
Venclovský
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 12. 12. 2018 16:46

Existují i čerpačky doma do garáže..
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 12. 12. 2018 20:50

Hopo, lepší, myslíš jako levnější? To asi jo, abych se dostal na korunu za km tak bych musel mít spotřebu 6,5l plynu.
Ale na lpg auto nemusíš koupit voňavku auto, stačí stará plečka za pár desítek tisíc, tudíž je podstatně nižší počáteční investice.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hopa26 12. 12. 2018 21:39

Levnejsi jsem ani nemyslel. Porovnavam spis komfort tankovani ,obsluhu stojanu,placeni .
Mel jsem i karticku na lpg,ze si muzu sam obsluhovat ,kdyz si dal spatne pistoli,k tomu rukavice,ohybani......
Muzu srovnavat s prvnim lpg co jsem mel v rapidu a prepinal se rucne,potom ve fabce kde uz se vse delalo automaticky a nyni golf.
I to prepnuti je na cng opravdu takrka okamzite.

Ty domaci plnicky sem registroval,ale naplneni trva vcelku dlouho a porizovaci cena je vyssi,revize atd -tezko rict,myslim ze se to na jeden pekac neoplati.

Jsem ted bral rekord - 14,7 kg ukazoval merak.
hopa26
Venclovský
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 13. 12. 2018 10:24

Najs. Vyjel jsi už někdy plynovou nádrž doprázdna?
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hopa26 13. 12. 2018 10:56

Asi 3 krat,spis mne zajimalo jestli to poznam. Maxik pise mate dojezd 30 km ,pak 5km a potom se rozsviti oranzovy trojuhelnicek s infem,ze jedes na benzin. Prepnuti necukne ,ani necvakne .
Na benzin to jezdi stejne,beru Vervu 100.
Je videt ze to je primarne ladene na jizdu na plyn,pekne uklidnujici zelena,ekologie ,emise,bud dobry.... :D

Na benzin-oranziva,bubu vystraha ,naber gas. :)
hopa26
Venclovský
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koleckobetonucimalty 13. 12. 2018 11:29

To je dementní, vzhledem k tomu, že máš ještě relativně velkou nádrž na 37l, chápal bych to u těch s 10l.
Koleckobetonucimalty
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 13. 12. 2018 12:02

Hopo a podařilo se ti pak prázdnou cng nádrž dotankovat doplna na nominální hodnotu? Nebo mají cng plničky taky různé tlaky jak ty lpg?
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hopa26 13. 12. 2018 13:50

V okularech se proslycha,ze zalezi nejen na plnicim tlaku,ale i venkovni teplote. Kdyz mrzne,jsou zaznamenany pripady ze lidi naberou vic nez 15kg.
Ja to neprozivam,pac mam pumpu pred praci.Jeste jsem nebral nikde jinde nez tam,je to cerpacka dopravniho podniku,maji pomerne dost busu na cng a jen ze zvedavosti jsem se ptal mechaniku jestli se to se re a pry je to nadmiru spolehlive ,pokud se meni filtry tak jak je predepsano.
hopa26
Venclovský
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 13. 12. 2018 14:04

Ok dík
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 13. 12. 2018 21:21

U CNG záleží i na tom, jak má konkrétní čerpačka vyřešené kompresory a jestli před tebou někdo tankoval. Na nejmenované čerpačce v Ostravě-Hrušov se běžně stane, že to dá kolem 12 kg a po 200 km je potřeba přemýšlet o další čerpačce. Nominálních 15 kg nenatankuješ prakticky nikdy, možná v nějakých těch velkých mrazech. Ale to i u LPG v mrazu natankuješ víc. K tomu starší verze Oktávky s těžkými ocelovými CNG nádržemi (nově by měly mít kompozitní) mají dost slabou trakci přední nápravy. Ačkoliv diesely moc nemusím, tak na služebku preferuju dieselovou Oktávku před CNG.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Marcelino 13. 12. 2018 23:31

hopa26 píše:V okularech se proslycha,ze zalezi nejen na plnicim tlaku,ale i venkovni teplote. Kdyz mrzne,jsou zaznamenany pripady ze lidi naberou vic nez 15kg...
Tak to je jasne, fyzikalne zakony platia. Ak máš pevný objem nádrže a chceš tam narvať viac kg plynu, tak sa to dá len zvýšením jeho hustoty. A hustota je závislá na tlaku a teplote. Na zvýšenie hustoty musíš buď zvýšiť tlak, alebo naopak znížiť teplotu. 8-)
Marcelino
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod hopa26 14. 12. 2018 07:30

Tezkou pr del a hrabani pri razantnim zrychleni- to na kratkem golfu nepozoruji.Mozna je to tim,ze nemam vzadu previs,ze uz jsou lehci nadrze z kompozitu a usetrili vahu i na klice,neni tam viceprvek.
Schvalne az dojezdim do nuly testnu naplneni za mrazu a bude i videt,kolik najedu na plnou nadrz ,nuloval jsem ted posledni tankovani s uplne prazdnou nadrzi.
hopa26
Venclovský
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 14. 12. 2018 13:26

jen doplnění - přepnutí z CNG na benzín u nyní již nevyráběné Octy 1.4TGI poznat je - zaprvé to cvakne a zadruhé je tam i kraťounký výpadek výkonu.... když se ti to stane na plný plny do kopce, tak to škubne hezky, logicky na rovince když to lechtáš tak to nepoznáš....
běžně do nádrží nacpu nad 15kg, plnička Makro Zlín je asi kvalitní.... samozřejmě, v mrazech to jde snáz....

a trakce na předku chybí, ale žít se s tím dá naprosto v pohodě....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků