Jak poznat, že je spojka v háji?

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod jirin_cz 28. 4. 2014 11:34

Jak nejlé=pe poznám, že je v háji spojka. Mám Felicii, mě ježdění s ní nepřijde nijak divné, prostě zabírá spojka skoro až nahoře. Ale když s tím jede otec, tak říká, že se s tím nedá jet a mám to vyměnit. Dnes jsem byl na technické, tam s tím mechanik pojížděl a ke spojce neříkal vůbec nic. Přece jen je to felicia přijde mi zbytečné do toho cpát peníze, jen proto aby zabírala níže, nemluvě o tom, že mi přijde, že zabírala výše vždy.

Vyčetl jsem i nějaký trik, jak vyzkoušet prokluz, že zastavím, zařadím jedna a pomalu pouštím spojku, a když motor zhasne, tak je spojak v pohodě, to jsem zkoušel. Prvně jsem se rozjel, ale na podruhé moto zhasnul.
jirin_cz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod alfah4ns 28. 4. 2014 11:46

V tom, že ses rozjel, bych neviděl problém, naopak, při fakt pomalém pouštění spojky a zahřátém motoru mi to přijde docela normální.
S Nissanem jsem v kolonách popojížděl jen na spojce i při druhém rychlostním stupni, je fakt, že tam byla 2.2 100 kW nafta, tedy poněkud silnější motor, který na volnoběhu s tímhle neměl problém.
Průser by byl, kdyby ti motor jel, auto stálo a spojka už nahoře = klouže.
Pokud se s tím normálně rozjedeš, je to ještě dostatečné.
alfah4ns
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod enthusiastic.driver 28. 4. 2014 11:50

řekl bych, že otec neumí jezdit se spojkou, která zabírá už odshora a spojka je úplně v pohodě ;)
N7A-->BP-4W-->M52B28-->M52B28TU + B204i-->BP-Z3_charged + H22A5-->BP-Z3_charged + TU5-J4-->BP-Z3_charged + Z16LER --> MZR LF-VE + C26NE
enthusiastic.driver
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sprint 28. 4. 2014 11:54

Záleží jak je kdo zvyklý. Taky nemám rád spojku zabírající hned nahoře.
Opel Astra ST 1.4T
Škoda Fabia Combi 1.4 TDI
Škoda Favorit GLX
Yamaha Xmax 400

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kbn-001 28. 4. 2014 12:06

Fakt to může být o zvyku.
Jedno z aut 120 tam klouzala spojka tak, že mírný kopeček a otáčky nahoru, ale rychlost ne
Pak jsem jel koupit favorita a jak jsem do něj sednul tak z nezvyku kde zabírá spojka mi při odjezdu od prodávajícího asi 3x chcípl motor jak zabírala vysoko a já na to nebyl zvyklej.
kbn-001
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 28. 4. 2014 12:07

Do slusneho auta spojka nepatri :D
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kbn-001 28. 4. 2014 12:09

Takže trolejbus je tvoje káva ano? :-D
kbn-001
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 28. 4. 2014 12:10

ano, jeste lod a raketoplan
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 28. 4. 2014 12:14

Auto je tvoje a je pro to,abys s ním jezdil ty. Pokud ho někomu půjčíš tak ten muze být rád, ze nemusí pěšky. Pokud je pro tebe ok,tak na to kašli a jezdi.
Jinak i felda se v poho rozjede bez plynu jen poustenim spojky, nejednou sem tak popojizdel.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koleckobetonucimalty 28. 4. 2014 12:15

Že je spojka v háji poznáš i tak, že prokluzuje při plném plynu na nejvyšší kvalt v nízkých a středních otáčkách.
Vůbec obecně víc prokluzuje, třeba i při rozjezdu, kdy se otáčky drží vysoko i po úplném puštění spojky a pak postupně klesají.
Jinak jezdil jsem s TSI, a tam taky, pro mě překvapivě, zabírala spojka až hodně vysoko a to to bylo skoro nové auto.
Pokud spojka normálně vypíná a zabírá, tak bych to neřešil a otec si holt musí zvyknout.

-- 28. 4. 2014 12:16 --

motorol píše:Auto je tvoje a je pro to,abys s ním jezdil ty. Pokud ho někomu půjčíš tak ten muze být rád, ze nemusí pěšky. Pokud je pro tebe ok,tak na to kašli a jezdi.
Jinak i felda se v poho rozjede bez plynu jen poustenim spojky, nejednou sem tak popojizdel.

Zatím všechny auta co jsem kdy řídil, se v pohodě rozjedou jen na spojku a většina tak to drží i v mírném kopci.
Koleckobetonucimalty
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 28. 4. 2014 13:24

u Feldy se dá ještě spojka, resp. chod spojkového pedálu seštelovat, ne?
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 970ka 28. 4. 2014 13:31

Pokud zabírá opravdu nahoře,tak je s ní stejně ámen.Nejlíp se to pozná na plný plyn na pětku do kopce a lehce brnknout na pedál aby proklouzla.Pokud se vše vrátí do normálu,tak ještě něco málo najede,pokud bude klouzat i po puštění pedálu spojky a otáčky budou klesat pomalu,tak je s ní ámen. Ámen.
Carrera S, Tesla 3 Highland LR, AR Stelvio 2,0T, Audi Q3 Tsi, MB SL320, Honda Monkey 2023, Pana GZ 2000,Advance Acoustic A7
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jirin_cz 28. 4. 2014 14:54

Úplně nahoře ne, je tam tak centimetr, těžko poznat podle nohy:-) Jinak díky za rady, zkusím ještě tedy ten kopec na pětku. Ale běžně v provozu jsem nic nepoznal zatím
jirin_cz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod enthusiastic.driver 28. 4. 2014 15:03

970ka píše:Pokud zabírá opravdu nahoře,tak je s ní stejně ámen.


Mám na takovou spojku štěstí už ve třetím autě za sebou... v předchozích dvou vydržely obě spojky před smrtí několik desítek tisíc km, výlety na okruh, natvrdo nakopávaných rychlostí a jejich funkčnost se nezměnila... a doufám, že u současného auta to bude stejné :D

takže spíš bych spoléhal jen na tu pětku do kopce, než na samotný chod pedálu...
N7A-->BP-4W-->M52B28-->M52B28TU + B204i-->BP-Z3_charged + H22A5-->BP-Z3_charged + TU5-J4-->BP-Z3_charged + Z16LER --> MZR LF-VE + C26NE
enthusiastic.driver
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 28. 4. 2014 15:04

Pokud běžně nic nepoznas, tak proč to chceš řešit?
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků