Vysoká spotřeba oleje Fabia 1.4 16v 74kw 2001

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Hancx 19. 9. 2013 21:32

Zdravím všechny, co by mě mohli poradit..

Vlastním uvedenou Fabii, má najeto orig. 109 tis. km a má vysokou spotřebu oleje, mám změřeno že za 2000km spápne od horní rysky měrky Max pod Min cca 5mm.

Poté se musí dolít 1,2L Oleje, což je 0,6L/1000km, což mi připadá že je hrozně moc, ikdyž VW uvádí jako běžnou spotřebu 1L/1000km :-D

Olej tam byl dáván od nova do 80 tis km velice kvalitní plná syntetika Castrol 5w30, přesně jaký tam má být.Po těch 80 tis. motor začal brát olej tak jsme zkusili kvůli snížení 10w40, ale nepomohlo to.

Už mě nabaví dolévat olej, každý se mi diví že ten motor bere tolik...

Co by pomohlo určitě tak je výměna pístních kroužků a ventilových gufírek, ale do toho se mi zatím nechce..

Jeden kamarád mi doporučoval koupit v jedné prodejně takový přípravek v pixle, nevim jak se to už jmenuje ale prý to je určené pro motory co berou olej, prý to funguje a motor pak už skoro žádný olej nežere..

Moc tomu neveřím a bojím se to tam nalít, nechápu jak to může zmenšit spotřebu oleje, když mám (asi) k.o. pístní kroužky...jedině že by to rapidně zvětšilo hustotu oleje, který by se pak neprotlačil skrze pístní kroužky, těžko říct...

za všechny rady budu moc rád, předem děkuji ;-) ;-)
Hancx
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filo0 19. 9. 2013 21:38

0,6L/1000km je hrozně moc


kvalitní
a
Castrol
dokopy veľmi nejde (zvlášť Magnatec)

koupit v jedné prodejně takový přípravek v pixle
Vyser sa na to. Aj tak to nepomôže a budeš musieť robiť generálku tak či tak. Ak chceš tak posledná záchrana Valvoline MaxLife, olej pre motory s vyšším nájazdom, vie čiastočne obnoviť funkciu piestných krúžkov a zapečených gufier. Ale nič nieje isté.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 19. 9. 2013 21:51

Já bych se vykašlal na generálku, ale prodal auto do áček a koupil jiný. :-)
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod icotech852 19. 9. 2013 21:52

ja som mal 10rocny diesel,mal dost najazdene a mal som spotrebu 1l oleja na 15000km takze spotrebu mas riadnu :) skor si myslim ze je nieco s tesnenim v motore
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filo0 19. 9. 2013 21:53

Asi tak, je to Škoda, kúpi to každý ňouma za dobrý peniaz. Trochu to preleštíš, pofotíš a do týždňa je preč ;-)
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 19. 9. 2013 21:55

to Vagi:
ekonomicky nejlepší varianta. Bohužel.

(prošel jsem si pologenerálkou motoru .. 30 kkč a to to bylo ještě levné. úplná generálka 60 tisíc. A to se logicky nevyplatí. ).
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod malcolm_ 19. 9. 2013 22:07

1) Především tam patří 5W40, jedná se o vysokootáčkový motor a vyšší odolnost na teploty není od věci;
2) ten motor prostě olej žere, mně cca 2 litry na 15 tkm. Takže stačí párkrát nedolévat, spolehnout se na výdrž od výměny k výměně a motor se časem přidře, což se podle mě stalo i v případě zakladatele tématu.

Rozebrat, přetěsnit, případně vyhodit, podle stavu.
HTP, to pravé sportovní náčiní.
malcolm_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hancx 19. 9. 2013 22:16

Auto máme doma od nova, což je 12 let.V té době stálo ranec peněz(v této motorizaci, výbavě a v Combi) stálo něco okolo 500 000,- Kč A to beze srandy, mám tady brožurky z té doby :-) Kupovali ho rodiče jako referenční když mělo najeto 7 tis. km..

Je škoda ho prodávat, před 20. tis km se tam dávalo sekvenční LPG zařízení s nadrží místo rezervy, takže se s autem jezdí velice úsporně (1,3 Kč/km) což je naprostá paráda, v dnešní době.

Dále se dávaly nové tlumiče, uložení , silentbloky, brzdy, přední ložiska(jedno 2500,- normál cena za origo) atd atd..

Před 5 tis. km nové servočerpadlo a čidlo na hřeben řízení (celkem 9 tis.).

Auto jako takové funguje stále parádně, motor má hezký a tichý chod, jede krásně, jen že si pápne trochu olejíčku, no :D

Snad mi rozumíte že po těch investicích je ho škoda se zbavovat..

Společně snad přijdeme na nějaké rozumné řešení :-)
Naposledy upravil Hancx dne 19. 9. 2013 22:20, celkově upraveno 1
Hancx
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 19. 9. 2013 22:18

me se ztrati 2 litry oleje za 1000 km
seek discomfort
powerball
Powerman
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filo0 19. 9. 2013 22:20

když mělo najeto 7 tis. km
Ktovie či práve tam nieje ten problém, možno dostávalo sodu počas tých 7 tis. km a teraz sa to prejavuje. Osobne by som váhal aj nad ojazdenou predvádzačkou.

Inak ročne to vychádza na nájazd pod 10 tkm ak to auto už máte 12 rokov. Nerozumiem teda investícií do LPG, návratnosť je v nenávratne :hm
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 19. 9. 2013 22:23

Hancx píše:Společně snad přijdeme na nějaké rozumné řešení :-)

Už tu padla ;-) Buď se toho zbavit, nebo udělat generálku motoru (možná za nekřesťanský prachy) případně dolejvat olej a jezdit dokud to půjde.
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod icotech852 19. 9. 2013 22:24

powerball píše:me se ztrati 2 litry oleje za 1000 km

kto maze ten jede :-)) ;-)
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod malcolm_ 19. 9. 2013 22:25

Ten motor má velké ztráty a velmi rychle se zahřívá, takže i jako předváděčka za těch 7 tisíc km nenajel mnoho za studena. Zároveň tam od nova jistě bylo dost oleje. takže tam bych chybu nehledal, spíš jak uvádím výše.
HTP, to pravé sportovní náčiní.
malcolm_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 19. 9. 2013 22:29

Zacal zrat olej a este ste tam supli LPG?
To sa ten motor musel potesit....

Po tom zozname investicii a malom najazde by som volil generalku..
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filo0 19. 9. 2013 22:31

Tak, a rovno pri tom všetkom tam nahuliť nejaké kované piesty a turbo, nech to má grády keď už sa to rozoberie 8-)
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků