Fabia I - téma

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Lexx 27. 3. 2017 11:00

Mám tu čest se starat o jednu Fabku I 1.4 MPI a etalon spolehlivosti to rozhodně není. Jen o čem vím:

1) Co bylo zatím nejdražší, tak "utopená hlava" před pár lety. Dělalo se těsnění, které se opět začíná ozývat (olej v chlad. kapalině).
2) Stahovačka oken se dělala nejméně 2x.
3) Chladič v hajzlu. A nedlouho po výměně skoro celé chladicí soustavy nefunguje čidlo v (zánovní) nádržce.
4) Regulátor teploty topení funguje na heslo, ale teď mi dochází, že provozovatel vozu si na to už asi rok nestěžoval, takže možná ok. V létě se stávalo, že zničehonic začalo topit místo klimatizovat.
5) Několikrát problém se svíčkami, měnila se lišta.

Najeto asi 160 tisíc, nebourané, zkrátka čerstvě zajeté. Podvozkově ale naprosto bez problémů.
Aspoň, že ty opravy staré Fabky jsou relativně levné :-))
Lexx
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pýtrs 27. 3. 2017 11:19

Jde taky o to jak kvalitní díly se používají na opravy.
Stahovačka - problém obecně u starych VW
Hlava, chladič - měnila se pravidelně chladící kapalina?
Pýtrs
Nováček

Odeslat příspěvekod Lexx 27. 3. 2017 11:47

Nevím, co to je za díly, ale ono to po výměně většinou už fungovalo. Až na tu nádobku na chladičku, ta musela být nějaká sračkoidní, ale majitel to nechtěl řešit, protože potřeboval jezdit.
Jo a chladicí kapalina, ta se měnila tolikrát... :D
Lexx
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koleckobetonucimalty 27. 3. 2017 12:18

1.4 MPi na problémy s chladící soustavou trpí dost, hlavně hlava. U 16V není problém, chladič pořád původní, motor drží, jednou jsem měnil čidlo teploty.
Stahovačku jsme měnil 2x u spolujezdce, ale první výměnu jsem pokazil, takže odešla dřív.
U řidiče to prasklo až v 215 tis. km.
Už delší dobu mám odstavenou klapku vnitřní cirkulace, jednou jsem měnil ale hned zase odešla, takže jsem ji vyřadil z provozu.
Jako když se to sepíše, tak je toho za těch 15 let dost. Ale nic závažného.
Koleckobetonucimalty
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dismissing 27. 3. 2017 12:44

Lexx píše:Mám tu čest se starat o jednu Fabku I 1.4 MPI a etalon spolehlivosti to rozhodně není. Jen o čem vím:

1) Co bylo zatím nejdražší, tak "utopená hlava" před pár lety. Dělalo se těsnění, které se opět začíná ozývat (olej v chlad. kapalině).
2) Stahovačka oken se dělala nejméně 2x.
3) Chladič v hajzlu. A nedlouho po výměně skoro celé chladicí soustavy nefunguje čidlo v (zánovní) nádržce.
4) Regulátor teploty topení funguje na heslo, ale teď mi dochází, že provozovatel vozu si na to už asi rok nestěžoval, takže možná ok. V létě se stávalo, že zničehonic začalo topit místo klimatizovat.
5) Několikrát problém se svíčkami, měnila se lišta.

Najeto asi 160 tisíc, nebourané, zkrátka čerstvě zajeté. Podvozkově ale naprosto bez problémů.
Aspoň, že ty opravy staré Fabky jsou relativně levné :-))

To jsou v podstatě typické závady pro FAbii a MPI :-) To těsnění pod hlavou ani nemá smysl řešit, bude to jezdit i tak na věky.
dismissing
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod tycoon 27. 3. 2017 18:59

Koleckobetonucimalty píše:Sedačky souhlas.
Hluk taky, ale dá se to, no není to na rychlosti nad 150 :)
S podvozkem nemám problém, přijde mi akorát tvrdý, a už 80 tkm jsem na něj nemusel šáhnout, ale už začínají čepy řízení a levá kost.
Navíc mi to jízdně přijde dobře čitelné, ještě nikdy mě to nevypeklo a to s tím občas dělám různé psí kusy.
Jako plus beru i absenci všech asistentů - mám jeden z první ročníků :).
Co se furt sere jsou zadní brzdy - bubny. to je furt rozštělované, ale možná je to fušerskou prací mechaniků.

Podvozek mi přijde OK. Hned ze začátku se musely měnit silentbloky a jelikož jezdím hlavně po dálnici, tak od té doby najeto 150 tkm a na STK bez vůlí.
Já má vzadu koutouče a to je teprve výhra ... už dvakrát byly měněny kotouče kvůli korozi, jednou repase obou třmenů a teď nedávno výměna třmenu, který už byl prasklý.

glider píše:Po roku si ich mohol reklamovat.
A to co si vymenoval je holobyt :)

U většiny aut by to byl holobyt. Ale v rámci Fabií jde o střední výbavu. Classic neměl vůbec nic a ještě to dokázali oholit na Easy a Junior.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod pech. 27. 3. 2017 19:23

Tak easy obrali o servo a juniora i o roletku v kufru a viko kastliku......
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koleckobetonucimalty 27. 3. 2017 20:11

Tak zase absence serva je o starost míň :D
Koleckobetonucimalty
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 27. 3. 2017 20:42

Starost...servo? No nevím :D
Naposledy upravil Vagi dne 27. 3. 2017 20:43, celkově upraveno 1
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod glider 27. 3. 2017 20:43

na Fabke ano, tece
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koleckobetonucimalty 27. 3. 2017 21:32

Odchází čidla a elektronika.
Koleckobetonucimalty
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 27. 3. 2017 21:45

jj, poločas rozpadu nastal
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 27. 3. 2017 21:50

Nestraš, 4 kila doufám že zvládne, akorát díky Pajjounovi jsem si včera vzpomněl, že jsem měl už před rokem a půl olej pod minimem :oops:
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Candide 4. 4. 2017 19:12

Jak se seřizují mlhovky? Nějakej šroub nebo se hýbe s žárovkou? :hm
Motorola T180 -> Nokia 6310i -> SE T630 -> SE K750i -> SE G502 -> Nokia 5530 XM
Aktuálně: Nokia C6-01 (Symbian Anna)
Candide
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 4. 4. 2017 19:17

Vyměň auto a máš po starostech.
3.0 V6
Vagi
Veterán

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků