Superb II 1.8 TSI DSG-zkušenosti

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod madeja 20. 9. 2008 08:03

Mám za sebou několik tisic km s tímto autem.
Zde jsou první poznatky:
1. DSG je mimořádně inteligentní oproti jeho předchůdcům z TDI ( velmi dobře si řadí podle sklonu vozovky, myslí že reaguje i na pohybu volantu-změny směru jízdy)
2. Auto je neskutečně tiché-za běžného provozu DSG řadí mezí 1500-2200 otáčkami. Motor v tomto rozmezí není vůbec slyšet a řazení pocítíte jen kraťoulinkým poklesem tahu. Pádílka pod volantem jsou v tomto režimu prakticky nepoužitelné. Prostě nelze poznat kdy přeřadit, jedině nechat motor točit nad 3 000, kde ho je už slyšet nebo koukat na budíky.

V režimu D okamžitě akceleruje z mírné jízdy podřazením o jeden i dvastupně, točí do 4000 pakřadí další stupeň.

V režimu Snepustí motor pod 3000 a řadí těsně nad 6000 otáček.

3. Co se týče subjektivní síly motoru, mám v autě pocit jako když jsem jezdil se svou starou dobrou O I 1.8 T. I papírově jsou sityto auta dost blízko.
4. Oproti S I je nová trožku tužší, nežehlí tak povrch, ale zase mnohem lépe sedí navozovce, nevvlní se, je jistější.
5. Po prvních 3 000 tis ukazuje počítač spotřebu 7.8 l
6. Při rozjíždění na semaforech mají okolní řidiči pocit, že se člověk snaží zavodit, rychlost řazení DSG někdy vzbuzuje vřidiči i u okolních trošku adrenalinu.

Toď asi všeco mně napadá. Pokud jenějaký dotas rád odpovím. Moc těch DSG 7 nejezdí.
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod petrumr 20. 9. 2008 08:09

máš tam parkovacího asistenta?,projížděl sem to a divil sem se,že to funguje.K té DSG-zastavíš na křižovatce v D,stojíš na brzdě,za kolik sekund vyřadí na neutrál?
škoda fabia HTP combi edice 08 elegance
petrumr
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod madeja 20. 9. 2008 08:12

Parkovací asistent nemám podmínky pro jeho fukci se mi zdály příliš velké. Myslím tím místo na zaparkování. S tolika místem si pporadím sám bez asistenta.

Nestalo se mi zatím nikdy, že by se sám přeřadil na neutrál. Když stojím dloho tak ho tam šoupnu sám jinak stojím na brzdě, pokud jeto teda na chvilku.
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod petrumr 20. 9. 2008 08:15

na automatech se to děje a nevím,jestli to tam nešoupne na neutrál a nevypne spojku aby neměla prokluz.U HDM se to vykvaltuje a pozná se to trošku podle otáčkoměru. :hm
škoda fabia HTP combi edice 08 elegance
petrumr
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod madeja 20. 9. 2008 08:19

Takové zkušenosti opravdu nemám . Třeba i po 2 minutách stání na brzde vrežimu D po odstranění nohys brzdyse začne hned rozjíždět bez přidání plynu. Samozřejmě jen jemně. Vzpomínám si, žemi bylo řečeno ve škodovc, že mu to nevadí. Tedydloouho stát se sepnutou brzdou v režimu D.
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod King of Potato People 20. 9. 2008 08:22

ono DSG nema HDM, ale spojky... takze je to rozepnute a je tedy sumafukynonsen jestli je tam 1 6 nebo N...
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrumr 20. 9. 2008 08:25

King of Potato People píše:ono DSG nema HDM, ale spojky... takze je to rozepnute a je tedy sumafukynonsen jestli je tam 1 6 nebo N...

to vím,ale mět třeba 20minut rozepnutý obě spojky :hm
škoda fabia HTP combi edice 08 elegance
petrumr
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod madeja 20. 9. 2008 08:30

Asi to tak bude,při rozjezdu do kopce je domontov asistent rozjezdu do kopce ten po odstranění nohy z brzdy 3 sekundy zajistí auto proti couvání, pak začne auto couvat. Automat klasika couvat nikdy nezačne.
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod petrumr 20. 9. 2008 08:36

asi ,musí to být chráněný.i olej by se začal přehřívat.Na co je na tempomatu ta poloha mezi on a off?
škoda fabia HTP combi edice 08 elegance
petrumr
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dix_ 20. 9. 2008 12:15

madeja:Tak to jsou dobré zprávy.Díky za info. :-)
Bez bodů
Auto jedině v elektrice
Je putna kolik je koní pod kapotou.Záleží,kdo je za volantem.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod George_Couser 20. 9. 2008 12:18

Dix_ píše:madeja:Tak to jsou dobré zprávy.Díky za info. :-)


Copak, kupuješ?
George_Couser
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dix_ 20. 9. 2008 12:20

Ne to ne.Ale nikde v testech tahle verze nebyla,jenom manuál.
Bez bodů
Auto jedině v elektrice
Je putna kolik je koní pod kapotou.Záleží,kdo je za volantem.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod madeja 20. 9. 2008 12:26

Rád se o své postřehy podělím a nemusím při tom tvrdit, že mám nejlepší auto na světě. O:-)

Jinak musím říct, že zatím vládnevšeobecná spokojenost. Skvělé jsousedadlaGlamour světlé, jen jsemměl vzítspodníčástautav černém provedení, rychlese špiníale vyřešil jsem to černými gumami na zem.
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod 911 20. 9. 2008 12:29

kolik ti to toci pri 100, 140 na tu sedmicku??
Never a frown with golden brown
911
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod madeja 20. 9. 2008 12:34

Ještě snad jedna věc mně napadla. Psalo se tady o DSG asi teda pro diesely, že při mírném lechtání plynu si to jede 6kou při 50 km/hod a má to nízké otáčky 1200-1300 a motor se trápí. Při přídání mírném začnehučet.
Toto nepozoruju, pod 1500 otáčky prakticky neklesají a při mírné nozes dodržováním předpisu převodovka řadí tak,abyotáčkymotoru bylyv rozmezí 1500-2200 ot. Motoru to v těchto otáčkách vůbec nevadí, je neslyšitelný. Při drobném přidání je celkem agilní, nedunía DSG neřadí. Při středním přidání plynu podřadí o jedno, plyn na zemi pak jde i o dvastupně dolů avyrazí. Tedy bez problémů.
Líbí se mi např. že při 60 km/hod jededo kopce na tempomat 4 kou z kopce hodí 7 a porovinceto kalí na 5ku.
Jednoznačnědo kopce pak točí motorvýše než po rovince nebo dokonce z kopce. Pokud začne zatáčet volant ponechádélestejnourychlostneženese tak do řazení jako když jede po rovince.

Opravdu docela chytrá vecička.

Manuál to samo není. :-))
madeja
Nováček

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků