Citroen XM, zkušenosti s těmito výmečnými vozy

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Máte osobní zkušenosti s tímto autem?
Ano mám ho a jsem spokojen 5 %  4%  [ 5 ]
Ano mám ho ale mám k němu výhrady 4 %  3%  [ 4 ]
Ano mám ho, nejsem spokojen, půjde pryč 0 %  0%  [ 0 ]
Nemám ho, líbí se mi, chtěl bych ho 29 %  27%  [ 29 ]
Nemám ho, líbí se mi, ale mám z jeho pořízení strach 27 %  25%  [ 27 ]
Nemám ho a nechtěl bych ho, nemám důvěru 42 %  39%  [ 42 ]
Celkem hlasů : 107

Odeslat příspěvekod Lukas063 17. 9. 2016 22:06

A trocha historie
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 18. 9. 2016 15:45

A trocha onanie.
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DrumSession 18. 9. 2016 19:01

Lukas063 píše:A trocha historie

XM bylo na svezení extrémně výborný :love: :love: 8-)
Na provoz už nic moc, žádný zázrak, pokud tedy člověk nemá servisní zázemí. Kamarád ho měl (před 10-ti lety), postupně se finančně vysypal do hydrauliky a pak se projevila zanedbaná koroze prahů, a tak šel do světa dost pod cenou oprav. Dnes už bych raději pořídil nástupce C6 nebo trochu nedoceněný a taky bezva automobil C5. Ale C5, C6 jsou proti XM vzhledově trochu nudné díky šípovému tvaru XM-ka. Jinak kdo jednou zkusil hydrauliku (nebo vzduch) velice nerad se vrací na péra. Citroen ale i Peugeot (vyšší řady) mají velmi dobře naladěný podvozek "po francouzsku" pohoda na polní cestě i na dálnici tj. vykrejou díry v silnicích ale jsou i na svižnou jízdu. To s "tvrďákama" z VW nelze srovnat (mají kvalitní silnice - všude !). Kdo ví o čem je řeč, nebude obhajovat VW. A ta hydraulika + odhlučněná kabina, jedni z prvních přišli s mikroplyšem = celkově je to luxusní svezení i dnes.
Naposledy upravil DrumSession dne 18. 9. 2016 19:05, celkově upraveno 1
PENÍZE nebo nepočitatelná LÁSKA ? ŠTĚSTÍ spočívá vědět to, co si vybrat
Nesmíte se bááát a na hlavu si nechat s... Takže? Musíte se ptááát !!
DrumSession
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 18. 9. 2016 19:05

Ale no tak, je to spíš nostalgie, sám jsem ho prodal před 15 roky...
A to pružení... Zas takovej zázrak to taky nebyl...
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 18. 9. 2016 20:36

XM trošku znám, jednoho má soused na chatě a občas jsem mu na tom něco dělal...nyní je odstavený na zahradě pod bukem, zarostlej, páč hydraulika KO :-) Už za to koupil náhradu, C5, jen nenechal XM ještě zlikvodovat...
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 14. 4. 2017 08:42

Tak já XM mám stále už 15let a pořád ve funkčním stavu. Mnoho km ročně s tím nenajedu, ale to auto je celkem kvalitní. Opravy si dělám sám, postupem času jsem se natom tak vypracoval, že už dělám automechanika i profesionálně.
No a s tou hydraulikou?
Ta nemůže být KO! Je tam čerpadlo hnané motorem jedno, nebo dvouokruhové, potom regulátor systémového tlaku který lze seřídit, řízení servo využívající tlak hydrauliky, potom metry trubiček výškové korektory a pístnice s koulema u kol. Může tam být ještě kostka, rovněž lze seřídit a nápravové koule s ventily hydroactive. Aby systém zkolaboval, musí něco kleknout, nebo rupnout trubka, takže je to vždy věc konkrétního dílu, který je třeba repasovat, nebo vyměnit. Rovněž kapalina LHM NENÍ CELOŽIVOTNÍ a je třeba ho sem-tam měnit a čistit systém i nádobku a sítka v ní, jakož i doplňovat dusík do koulí, nebo je vyměnit. Vždyť tlumiče a péra u klasického auta také nejsou na věky!

Ta měkkost odpružení lze nastavovat průměrem dírky zespod u koulí nad pístnicí, také velikostí koulí 400ccm nebo 500ccm a tlakem dusíku za membránou. Takto si s tlumiči nikdy hrát nemůžete na klasickém autě.
Jako XM opravdu není špatné, ale musíte tomu trochu rozumět a vědět, kam sáhnout. Oproti novým autům je to celkem robusní a kvalitní stroj, který fakt vydrží. Je ale třeba pochopit, že i ten má opotřebitelné díly a únava materiálu, třeba na pryžových silentblocích hlodá i tam a jako vše potřebuje semtam něco vyměnit, nebo repasovat.
Třeba já jsem si teď nechal vyrobit nato větší a účinější chladič, než aftermarketový šuntový díl valeo.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ka-spel 14. 4. 2017 10:37

Tak přiznej si, že to není auto na běžný ježdění. Sice to je pohodlný, ale když se na tom něco vysere cestou, tak to nikdo nedá snadno dohromady.
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 14. 4. 2017 10:43

Ale ještě stále se mi líbí.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 14. 4. 2017 11:07

Máme tu jedno pěkný, bohužel nafta..

https://www.sauto.cz/osobni/detail/citr ... oFrom=list
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 16. 4. 2017 20:56

Tak XM asi nikdy moc nebylo na takový to běžný ježdění, jak si to většina lidí představuje. Že by to ale bylo tak enormně těžký dát do pořádku, když se něco pokazí, tak to zase není pravda. Je to furt jen stroj, akorát trochu složitější. Horší problém je, že už nato přestávají jít sehnat díly, ato jak originální, tak i klasický aftermarket a to pomalu začíná být stále větší průser.
Druhá otázka je spíše o tom, jaké nato máte podmínky, aby jste si to zpravili? To je už horší, tady mám už problémy i já, že některé věci prostě mám problém udělat. Není to o extrémní složitosti, ale o tom, kde si to můžete v klidu rozdělat a udělat, co je třeba.
Jinak XM je ještě udělané tak, že spoustu věcí se dá rozebrat a repasovat, což u nových aut už nejde, třeba hlavní světlomety lze rozebrat a repasovat novým napařením parabol, protože skla nejsou zalepená. Díly do hydrauliky se dají také repasovat, stejně jako brzdové třmeny a další věci. Nejsou tam, tak jako na C5 větší nerozebiratelné celky, které nelze opravit, jenom vyměnit za nový originální a pěkně drahý díl.

Jinak to stříbrný, so se prodává by nebylo nejhorší, kdyby to nebyla 2,5td. To je totiž motor, kterej se zrovna dost blbě opravuje, protože je hodně velkej a málo kompaktní. Je tam konstrukční vada v hlavě, že praská. Řesení je výměna za novou zesílené provedení, tzv španielka. Jinak ten motor není až tak špatnej, akorát ta spotřeba 7-8L/100 je dost, ale přece je to těžký vůz. Na ježdění ten motor ale není špatný, výkon i pružnost jsou docela dobré. Slabší verze 2,1td problémy s hlavou neměla a ten disel na běžné ježdění stačí, když se to naladí, docela dobře i jede a dá se jezdit za 6/100 a je to verze s rotačkou, která se dá levně opravit, to není jako ty předražený vstřiky na common-rail a je docela spolehlivý.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 7. 5. 2017 11:47

Tak jsem namontoval na svůj citroen XM nový zakázkově vyrobený vodní chladič se zvýšeným chladícím účinkem, nalil novou chladící směs a musím uznat, že nyní má chlazení už konečně dostačující reservu, dle mých představ.
Chladič je z mosazi s měděnými lamelami a tloušťka chladící vložky je 5,5cm, jsou tam 3 řady mosazných zploštělých trubek a účinnost je cca o 20% více jak originál, který měl vložku jen 4cm a z hliníkové slitiny.

Konečně už se nebudu muset obávat přehřátí a vyvaření! Tohle je přesně ten druh tuningu, aut a motorek, který já uznávám a oceňuji, protože vylepšuje vlasnosti a parametry aut, ale na první pohled není nic moc poznat, ale potom v provozu to funguje lépe.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 9. 5. 2017 08:39

Kolik tě ten chladič stál a kde ti ho dělali?
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 9. 5. 2017 13:16

ta cena by mě taky docela zajímala
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 9. 5. 2017 20:05

Takový chladič vám v ČR je schopno vyrobit a dodat více firem. Najdete je, když začnete hledat opravy a repase autochladičů, tak taková firma je potom zpravidla schopna vyrobit i nový chladič dle přání zákazníka, protože na novou vložku navaří komory s vývody.
Ten můj vyrobil pan Habrmann z Nového města nad Metují. No cena byla 12000+DPH, což není málo, ale zase si můžete vymyslet zvětšenou vložku s vyšší účinností, nebo jiné rozměry a potom je celý z barevných kovů, tedy lze to svařovat a je opravitelný a nekoroduje. Stejně by dokázal vyrobit i mezchladič stlačeného vzduchu od turba dle přání zákazníka. Při výrobě jsem mu ale nechal původní originál jako vzor, přecejen je lepší, když má fyzicky v ruce něco, podle čeho může lépe nachystat úchyty, aby pak do vozu sedl co nejlépe a hlavně potom nebyly kolize s jinými díly, protože je zvětšený. Rovněž jsem si přál výpustný kohout dole na chladiči, jako extra výbavu a dostal jsem ho tam.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ka-spel 10. 5. 2017 11:28

Tam máš tolik místa? Co chladič klimy? Ten je předtím? Celkem hledím, kde jsi vyšetřil místo, protože Francouzi jsou na max obstavitelnost a mizernou přístupnost ke všemu mistři.
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků