od Ondra S. 16. 4. 2017 20:56
Tak XM asi nikdy moc nebylo na takový to běžný ježdění, jak si to většina lidí představuje. Že by to ale bylo tak enormně těžký dát do pořádku, když se něco pokazí, tak to zase není pravda. Je to furt jen stroj, akorát trochu složitější. Horší problém je, že už nato přestávají jít sehnat díly, ato jak originální, tak i klasický aftermarket a to pomalu začíná být stále větší průser.
Druhá otázka je spíše o tom, jaké nato máte podmínky, aby jste si to zpravili? To je už horší, tady mám už problémy i já, že některé věci prostě mám problém udělat. Není to o extrémní složitosti, ale o tom, kde si to můžete v klidu rozdělat a udělat, co je třeba.
Jinak XM je ještě udělané tak, že spoustu věcí se dá rozebrat a repasovat, což u nových aut už nejde, třeba hlavní světlomety lze rozebrat a repasovat novým napařením parabol, protože skla nejsou zalepená. Díly do hydrauliky se dají také repasovat, stejně jako brzdové třmeny a další věci. Nejsou tam, tak jako na C5 větší nerozebiratelné celky, které nelze opravit, jenom vyměnit za nový originální a pěkně drahý díl.
Jinak to stříbrný, so se prodává by nebylo nejhorší, kdyby to nebyla 2,5td. To je totiž motor, kterej se zrovna dost blbě opravuje, protože je hodně velkej a málo kompaktní. Je tam konstrukční vada v hlavě, že praská. Řesení je výměna za novou zesílené provedení, tzv španielka. Jinak ten motor není až tak špatnej, akorát ta spotřeba 7-8L/100 je dost, ale přece je to těžký vůz. Na ježdění ten motor ale není špatný, výkon i pružnost jsou docela dobré. Slabší verze 2,1td problémy s hlavou neměla a ten disel na běžné ježdění stačí, když se to naladí, docela dobře i jede a dá se jezdit za 6/100 a je to verze s rotačkou, která se dá levně opravit, to není jako ty předražený vstřiky na common-rail a je docela spolehlivý.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!