Citroen XM, zkušenosti s těmito výmečnými vozy

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Máte osobní zkušenosti s tímto autem?
Ano mám ho a jsem spokojen 5 %  4%  [ 5 ]
Ano mám ho ale mám k němu výhrady 4 %  3%  [ 4 ]
Ano mám ho, nejsem spokojen, půjde pryč 0 %  0%  [ 0 ]
Nemám ho, líbí se mi, chtěl bych ho 29 %  27%  [ 29 ]
Nemám ho, líbí se mi, ale mám z jeho pořízení strach 27 %  25%  [ 27 ]
Nemám ho a nechtěl bych ho, nemám důvěru 42 %  39%  [ 42 ]
Celkem hlasů : 107

Odeslat příspěvekod Ondra S. 27. 12. 2007 14:09

Citroen xm, legendární vůz, který zvolili novináři za auto roku 1990 pro jeho originální design a pokrokovou techniku, která předběhla svou dobu. Tento vůz má hydropneumatické pérováním, poprvé s elektronickou regulací tuhosti (hydroactive) se hned stal francouzským vládním vozem a byl využíván francouzskou vládou až do ukončení výroby 1999. Pro svůj komfort se stal se tak oblíbený, že francouzská vláda objednala ještě posledních několik desítek kusů (po ukončení výroby) v roce 2002, protože ministři odmítali jezdit v něčem jiném. Tyhle poslední kousky patří k tomu nejlepšímu, měli hydroactive 3, motory HDI a už to bylo zas o půl generace jiné auto.
V bazarech je tento vůz levný, nedoceněný, často bývá v horším technickém stavu kvůli špatnému zacházení předchozích majitelů a mnohdy hrubě zanedbávané údržbě, kterou velmi potřebuje. Problém je také, že ani značkové servisy někdy nedokážou zprávně diagnostikovat závady, tápou a majitel platí, nadává a auto pořád není v pořádku. Bát se xm není potřeba, ale musíte mu rozumět, nebo mít někoho, kdo tomu rozumí a bude vám ho opravovat.
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oscar 27. 12. 2007 14:51

no a co
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod enginering 27. 12. 2007 15:36

Ondra S. píše:Citroen xm, legendární vůz, který zvolili novináři za auto roku 1990 pro jeho originální design a pokrokovou techniku, která předběhla svou dobu. Tento vůz má hydropneumatické pérováním, poprvé s elektronickou regulací tuhosti (hydroactive) se hned stal francouzským vládním vozem a byl využíván francouzskou vládou až do ukončení výroby 1999. Pro svůj komfort se stal se tak oblíbený, že francouzská vláda objednala ještě posledních několik desítek kusů (po ukončení výroby) v roce 2002, protože ministři odmítali jezdit v něčem jiném. Tyhle poslední kousky patří k tomu nejlepšímu, měli hydroactive 3, motory HDI a už to bylo zas o půl generace jiné auto.
V bazarech je tento vůz levný, nedoceněný, často bývá v horším technickém stavu kvůli špatnému zacházení předchozích majitelů a mnohdy hrubě zanedbávané údržbě, kterou velmi potřebuje. Problém je také, že ani značkové servisy někdy nedokážou zprávně diagnostikovat závady, tápou a majitel platí, nadává a auto pořád není v pořádku. Bát se xm není potřeba, ale musíte mu rozumět, nebo mít někoho, kdo tomu rozumí a bude vám ho opravovat. b][/b]

TÁTO HNUSNÁ šUNKA ŽE je VÝNIMOČNÁ??!!
ŠKAREDÁ, NESPOĽAHLIVÁ šUNKA GALSKA. :? :? :? :| :hm
M3 alebo C 36 AMG
?
enginering
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anonymous 27. 12. 2007 15:42

Inženýre, jak je na tom s bezpečností?
Anonymous

Odeslat příspěvekod enginering 27. 12. 2007 15:43

Jersey II. píše:Inženýre, jak je na tom s bezpečností?t/quote]

HROZNE!
M3 alebo C 36 AMG
?
enginering
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 27. 12. 2007 15:49

Ondra: Rekl bych ze moc fandu XM tady nenajdes a nove zde tezko vytvoris. Nepochybuju o tom, ze se jedna o vyjimecne auto, ale prece jen dneska uz je hodne stare, design uz je taky znacne out a stav v jakem se da poridit 95% kusu, to asi bude taky kapitolka sama pro sebe. :)
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod enginering 27. 12. 2007 16:02

p0etrik píše:Ondra: Rekl bych ze moc fandu XM tady nenajdes a nove zde tezko vytvoris. Nepochybuju o tom, ze se jedna o vyjimecne auto, ale prece jen dneska uz je hodne stare, design uz je taky znacne out a stav v jakem se da poridit 95% kusu, to asi bude taky kapitolka sama pro sebe. :)

PREBOHA! :oboze Snáď nechceš túto hnusnú ojazdenú šunku, nespoľahlivú chváliť!
M3 alebo C 36 AMG
?
enginering
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 27. 12. 2007 17:05

xm je pouze pro znalce, sam jsem po nem taky posilhaval, hlavne po variante kombi, toho mista vsude. . .
Слава Україні!
PeTr7650
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KubaPa 27. 12. 2007 17:13

Líbí se mi, ale půjdu nejspíš do něčeho jinýho hranatýho (-:
KubaPa
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 27. 12. 2007 18:00

Rodice meho kamarada ji maji od te doby, co si ji koupili novou a jsou s ni maximalne spokojeni. Jezdi bez problemu, zadne vazne zavady, jen normalni opotrebeni. Neuvazuji ani nahodou o jeho vymene, protoze podle nich zadne auto neni tak prostorne a pohodlne.
Me samotnemu se to auto moc libi a fandim mu. Designove je to na svou dobu hodne povedene auto - i kdyz k chodcum moc privetive asi nebude :-D. Proste dalsi citroen co se zapsal do historie - kladne aspon tim designem :-)
deaktivován na vlastní žádost
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 28. 12. 2007 11:07

Citroen xm je je svým způsobem tak trochu jiné auto, jeho designerskou eleganci vidí jen jedinci, kteří nejsou utopeni v bahně konformity davu a kteří jsou individuality, silné osobnosti a mají aspoň trochu estetické cítění. Vždyť jeho karoserii navrhoval Nuccio Bertone, což rozhodně byl mistr automobilového designu své doby.
Citroen xm a jeho nenší sestra xantie bývá autem umělců a herců (např. Marek Eben). Pokud si na něho trošku zvyknou, nedají na něj dopustit a neměnily by za "slavnou německou techniku" ani podobné jiné. Jestli vám vadí hydraulika, která k citroenu xm neoddělitelně patří, tak vám mohu prozradit že i slavný anglický Rolls Roice montuje hydropneumatické pérování od citroena a to znamená, že systém v principu není nespolehlivý, když dostane servis podle předpisu citroenu.
Co se týče bezpečnosti, tak v roce 1990 se ještě nestavěly auta podle testů euroncap a vzhledem k tomu není na tom úplně nejlépe, ale pořád ne zas tak zle. Tedy při reálné dopravní nehodě bych se toho zas tak nebál, protože je to velké auto a rozhodně je na tom lépe, než 1. generace golfů pasátů transportérů a jiných aut a také nejrozšířenější škodovky z té doby.
Naposledy upravil Ondra S. dne 3. 1. 2008 21:33, celkově upraveno 1
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod warhog 28. 12. 2007 11:11

Ondra S. píše:Citroen xm je je svým způsobem tak trochu jiné auto, jeho designerskou eleganci vidí jen jedinci, kteří nejsou utopeni v bahně konformity davu a kteří jsou individuality, silné osobnosti a mají aspoň trochu estetické cítění. Vždyť jeho karoserii navrhoval Nuccio Bertone, což rozhodně byl mistr automobilového designu své doby.
Citroen xm a jeho nenší sestra xantie bývá autem umělců a herců (např. Marek Eben). Pokud si na něho trošku zvyknou, nedají na něj dopustit a neměnily by za "slavnou německou techniku" ani podobné jiné. Jestli vám vadí hydraulika, která k citroenu xm neoddělitelně patří, tak vám mohu prozradit že i slavný anglický Rols Roice montuje hydropneumatické pérování od citroena a to znamená, že systém v principu není nespolehlivý, když dostane servis podle předpisu citroenu.
Co se týče bezpečnosti, tak v roce 1990 se ještě nestavěly auta podle testů euroncap a vzhledem k tomu není na tom úplně nejlépe, ale pořád ne zas tak zle. Tedy při reálné dopravní nehodě bych se toho zas tak nebál, protože te to velké auto a rozhodně je na tom lépe, než 1. generace golfů pasátů transportérů a jiných aut a také škodovky z té doby.,/quote]


No to ano ked porovnas taky Skoda Favorit a Citroen XM to je ako Ford T a vesmirna lod...

Inak parkuje u nas jeden mooc pekny a zachovaly kusok, vzdy ked idem okolo tak pozeram do interieru, krasa. :tleskani :wink:
BMW 520i 1997 - 8.1l/100km
ex:Mazda 323 1.6i(64kW) 1990 - 7.5l/100km - 214tkm
warhog
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oscar 28. 12. 2007 11:11

No, nemyslim,

protoze upřesnění a rozvoj struktur jednoznačně předurčují implementaci systému masové účasti. Naše dlouhodobé ambice, stejně jako rámec stavu a vývoje postavení zvyšuje potřebu aplikace existujících finančních a administrativních podmínek. Ideové úvahy nejvyššího řádu a rovněž stabilní a kvantitativní vzrůst a sféra naší aktivity vyzaduje rozšiřování logistických prostředků a možnosti nasazení veškerých dostupných prostředků. Každodenní praxe nám potvrzuje, že stálé, informačně-propagandistické zabezpečení naší práce napomáhá přípravě a realizaci směru progresivního rozvoje. Pestré a bohaté zkušenosti jasně říkají, že navržená struktura organizace umožňuje splnit významné úkoly na rozpracování dalších směrů rozvoje. Vzájemné postavení organizačních autorit stejně jako počátek každodenní práce na poli formování pozice umožňuje zhodnotit význam tvorby nových zdrojů. Nesmíme však zapomínat, že další rozvoj různých forem činnosti vyžaduje návrh a realizaci modelu rozvoje. Poslání organizace, zejména pak realizace plánovaných vytyčených úkolů přetváří strukturu vedení forem působení.

Stejně tak komplexní analýza našich možností představuje pozoruhodný experiment prověrky pozic jednotlivých účastníků k zadaným úkolům. Tímto způsobem upřesnění a rozvoj struktur vyvolává proces zavádění a modernizace nových návrhů. Na druhé straně konzultace se širokým aktivem ve značné míře podmiňuje vytvoření systému výchovy pracovníků odpovídajících aktuálním potřebám. Naše dlouhodobé ambice, stejně jako rámec stavu a vývoje postavení dostatečně oddaluje propad systému masové účasti. Ideové úvahy nejvyššího řádu a rovněž nový model organizační činnosti vyžadují nalezení a jednoznačné upřesnění odpovídajících podmínek aktivizace. Každodenní praxe nám potvrzuje, že stálé, informačně-propagandistické zabezpečení naší práce pomáhá udržovat kumulativní progresi možnosti nasazení veškerých dostupných prostředků. Vzájemné postavení organizačních autorit stejně jako stabilní a kvantitativní vzrůst a sféra naší aktivity hraje závažnou roli při utváření dalších směrů rozvoje.

Pestré a bohaté zkušenosti jasně říkají, že počátek každodenní práce na poli formování pozice zvyšuje potřebu aplikace modelu rozvoje. Závažnost těchto problémů je natolik zřejmá, že navržená struktura organizace zabezpečuje širokému okruhu specialistů účast při tvorbě forem působení. Nesmíme však zapomínat, že komplexní analýza našich možností od nás vyžaduje analýzy pozic jednotlivých účastníků k zadaným úkolům. Stejně tak další rozvoj různých forem činnosti umožňuje splnit významné úkoly na rozpracování směru progresivního rozvoje. Poslání organizace, zejména pak realizace plánovaných vytyčených úkolů vyzaduje rozšiřování logistických prostředků a nových návrhů.
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 28. 12. 2007 11:33

enginering píše:TÁTO HNUSNÁ šUNKA ŽE je VÝNIMOČNÁ??!!
ŠKAREDÁ, NESPOĽAHLIVÁ šUNKA GALSKA. :? :? :? :| :hm!/quote]


Dobrá, já zas můžu tvrdit že dnes vypadají auta jako nafukovací hračky, které nedopatřením přefoukli. Ženským se zase líbí auta, která vypadají jako roztomilá baculatá zvířátka (mají to dáno hormonálně). Chlapům, kteří mají moc testosteronu a jsou agresívní, se zase líbí když auta vypadají zle a zamračeně.
Citroen xm není pro žádné z nich. Je pro lidi, kterým se nepletou do estetického cítění hormony a kteří si rádi vychutnají komfortní svezení v elegantním voze. Ergonomie a vnitřní prostor citroenu jsou opravdu perfektní. Vyhovují hlavně lidem průměrné výšky, nebo menšího vzrůstu. Pohodlí si tam ale díky variabilitě nastavení mohou najít všichni.
Vozy VW jsou zase naopak pro 2m postavy basketbalistů, ale drobnější postavy sotva vidí přes palubní desku a tyhle vozy se jim budou řídit nepohodlně. Vadí mi v nich často ponuré a černé interiéry, ve kterých se cítím jako v pohřebním voze.
Naposledy upravil Ondra S. dne 28. 12. 2007 11:40, celkově upraveno 1
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oscar 28. 12. 2007 11:34

No kazdopadne rámec stavu a vývoje postavení od nás vyžaduje analýzy dalších směrů rozvoje. Na druhé straně další rozvoj různých forem činnosti jednoznačně předurčují implementaci tvorby nových zdrojů. Poslání organizace, zejména pak stálé, informačně-propagandistické zabezpečení naší práce umožňuje zhodnotit význam forem působení. Ideové úvahy nejvyššího řádu a rovněž počátek každodenní práce na poli formování pozice vyžadují nalezení a jednoznačné upřesnění nových návrhů. Tímto způsobem upřesnění a rozvoj struktur napomáhá přípravě a realizaci modelu rozvoje. Každodenní praxe nám potvrzuje, že realizace plánovaných vytyčených úkolů představuje pozoruhodný experiment prověrky odpovídajících podmínek aktivizace. Pestré a bohaté zkušenosti jasně říkají, že komplexní analýza našich možností posiluje platnost existujících finančních a administrativních podmínek. Závažnost těchto problémů je natolik zřejmá, že navržená struktura organizace pomáhá udržovat kumulativní progresi možnosti nasazení veškerých dostupných prostředků.

Stejně tak nový model organizační činnosti hraje závažnou roli při utváření systému masové účasti. Vzájemné postavení organizačních autorit stejně jako konzultace se širokým aktivem zabezpečuje širokému okruhu specialistů účast při tvorbě dalších směrů rozvoje. Naše dlouhodobé ambice, stejně jako rámec stavu a vývoje postavení vyžaduje návrh a realizaci směru progresivního rozvoje. Nesmíme však zapomínat, že další rozvoj různých forem činnosti zvyšuje potřebu aplikace systému výchovy pracovníků odpovídajících aktuálním potřebám. Ideové úvahy nejvyššího řádu a rovněž stálé, informačně-propagandistické zabezpečení naší práce přetváří strukturu vedení nových návrhů. Tímto způsobem počátek každodenní práce na poli formování pozice vyzaduje rozšiřování logistických prostředků a forem působení. Každodenní praxe nám potvrzuje, že realizace plánovaných vytyčených úkolů ve značné míře podmiňuje vytvoření tvorby nových zdrojů.

Pestré a bohaté zkušenosti jasně říkají, že stabilní a kvantitativní vzrůst a sféra naší aktivity vyvolává proces zavádění a modernizace modelu rozvoje. Na druhé straně upřesnění a rozvoj struktur dostatečně oddaluje propad odpovídajících podmínek aktivizace. Závažnost těchto problémů je natolik zřejmá, že komplexní analýza našich možností umožňuje splnit významné úkoly na rozpracování možnosti nasazení veškerých dostupných prostředků. Vzájemné postavení organizačních autorit stejně jako konzultace se širokým aktivem umožňuje zhodnotit význam dalších směrů rozvoje. Stejně tak rámec stavu a vývoje postavení vyžadují nalezení a jednoznačné upřesnění směru progresivního rozvoje.
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků