od PetrK 1. 2. 2006 22:02
Monro:
Souhlasím, když startuješ klíčkem je lepší chvíli počkat po zapnutí zapalování (klíček v poloze I). V této době probíhá bezkontaktní komunikace transpondéru v klíčku přes snímací cívku s imobilizérem a zároveň dáváš čas elektrickému čerpadlu v nádrži, aby natlakovalo benzín. Pak je start určitě jistější a hned od prvních otáček startéru si můžeš být jistý, že může motor chytit a netočí se s ním zbytečně naprázdno.
U Megana je vše trochu jinak. Budu mluvit o verzi s jednodušší kartou, která se musí vkládát do štěrbiny.
-Odemkneš auto dálkovým ovládáním, otevřeš dveře a displej oznamuje, aby si vložil kartu.
-Když kartu vložíš do čtečky, další nápis napovídá stisknout spojku+start nebo brzdu+start (to však musí být zařazen neutrál). Takže zmáčkneš spojku a krátce tlačítko start. O nic dalšího se nestaráš a ani to nemůžeš dál ovlivnit.
-Auto si přečte kartu a ověří ji ještě před tím, než roztočí samo startér. Kdyby karta nebyla rozpoznána, startér vůbec netočí. -Vypnutí startéru si řídí auto samo po rozpoznání běžícího motoru. -Rádio začne hrát samo proto, že bylo bylo vypnuté automaticky otevřením dveří řidiče po opuštění vozu. Když motor naskočí, řídící jednotka zapne proud do spotřebičů, které nebyly potřebné pro start. U aut s klíčkem se všechny spotřebiče zapnou v první poloze klíčku (signál 15 a X) a při vlastním startu se pak některé odpojují (signál X), aby se odlehčilo akumulátoru.
-Také se rozsvítí potkávací světla, protože jako denní svícení se dá s výhodou používat režim, kdy zůstává stále zapnutý jejich vypínač. Světla zhasínají sami také při otevření dveří řidiče.
Nahraju zítra normální start teplého motoru, kdy otáčky nepadnou pod 500 a vše je OK. V pořádku je i start studeného motoru.