Renault 1.4 16V 72kW díra při akceleraci,nízký volnoběh

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Monro 1. 2. 2006 19:24

Nechci špičkovat. Kromě toho, že když maj jít otáčky nahoru a hraje tam rádio.....není v návodech psáno, že otočit klíčkem (startovat) se má až pozhasnutí ledky imobolizéru? Není v tomto čase ještě v činnosti nějaká diagnostika motoru pro start (včetně kontroly sond v katalizátoru), která to tím pádem nestačí jaksi doměřit? třeba né, třeba je to jen rada pro blbce,jako jsem já.
Ale zkoušel jsem párkrát startovat hned po otočení do první polohy a taky to není to pravý ořechový,ikdyž takhle mi otáčky nepadnou.
old: Thalia Expression Clima 1.4 16V, r.v.2005
new: Megane III Grandtour Expresion 1.6 16V /110k, 6R , 2009 + aut. klima
Monro
Nováček

Odeslat příspěvekod puck 1. 2. 2006 20:35

vykonovu dieru v mam aj ja na lagune 1.6 16v prejavuje sa iba pri studenom nezahriatom motore
puck
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ivulino 1. 2. 2006 21:35

Pánové, dělá mi to úplně stejně jako na tom videu ,akorát mi to ihned chcípne.Musím startovat i 3x a pořádně protůrovat motor ,ať se to nejak zrychtuje a teprve poté to udrží volnoběh.Později za jízdy už je vše OK.
ivulino
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PetrK 1. 2. 2006 22:02

Monro:
Souhlasím, když startuješ klíčkem je lepší chvíli počkat po zapnutí zapalování (klíček v poloze I). V této době probíhá bezkontaktní komunikace transpondéru v klíčku přes snímací cívku s imobilizérem a zároveň dáváš čas elektrickému čerpadlu v nádrži, aby natlakovalo benzín. Pak je start určitě jistější a hned od prvních otáček startéru si můžeš být jistý, že může motor chytit a netočí se s ním zbytečně naprázdno.

U Megana je vše trochu jinak. Budu mluvit o verzi s jednodušší kartou, která se musí vkládát do štěrbiny.
-Odemkneš auto dálkovým ovládáním, otevřeš dveře a displej oznamuje, aby si vložil kartu.
-Když kartu vložíš do čtečky, další nápis napovídá stisknout spojku+start nebo brzdu+start (to však musí být zařazen neutrál). Takže zmáčkneš spojku a krátce tlačítko start. O nic dalšího se nestaráš a ani to nemůžeš dál ovlivnit.
-Auto si přečte kartu a ověří ji ještě před tím, než roztočí samo startér. Kdyby karta nebyla rozpoznána, startér vůbec netočí. -Vypnutí startéru si řídí auto samo po rozpoznání běžícího motoru. -Rádio začne hrát samo proto, že bylo bylo vypnuté automaticky otevřením dveří řidiče po opuštění vozu. Když motor naskočí, řídící jednotka zapne proud do spotřebičů, které nebyly potřebné pro start. U aut s klíčkem se všechny spotřebiče zapnou v první poloze klíčku (signál 15 a X) a při vlastním startu se pak některé odpojují (signál X), aby se odlehčilo akumulátoru.
-Také se rozsvítí potkávací světla, protože jako denní svícení se dá s výhodou používat režim, kdy zůstává stále zapnutý jejich vypínač. Světla zhasínají sami také při otevření dveří řidiče.

Nahraju zítra normální start teplého motoru, kdy otáčky nepadnou pod 500 a vše je OK. V pořádku je i start studeného motoru.
PetrK
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PetrK 1. 2. 2006 22:13

ivulino:
Nemohl by si to také natočit nějakým digifoťákem nebo mobilem a někam to uložit nebo mi to poslat ?

Mám v úmyslu to předat servisu nebo i zastoupení Renaultu. Myslím, že hodně jejich techniků to stále ještě nevidělo a dokud neuvidí tak neuvěří. Oni dělají tu chybu, že ignorují náš popis, jak se dá závada vyvolat a jen pouze kontrolují chyby v paměti motorové jednotky případně funkci čidel pomocí diagnostiky. Auto nastartují v nedefinované době od našeho příjezdu do servisu a navíc s ním teprve najíždí do dílny. Než připojí diagnostický tester Clip, tak už jsou otáčky v pořádku.
PetrK
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Monro 2. 2. 2006 06:28

Já teda Megana vůbec neznám, ale když to čtu, tak ty seš tam jako řidič skoro zbytečnej :-) Dyť to auto dělá půlku věcí samo! Ale běda jak se něco vys.ere... Kam ta technika spěje...
old: Thalia Expression Clima 1.4 16V, r.v.2005
new: Megane III Grandtour Expresion 1.6 16V /110k, 6R , 2009 + aut. klima
Monro
Nováček

Odeslat příspěvekod xmaster 2. 2. 2006 09:48

PetrK: klidně ti to dneska večer natočím digťákem. Mě to taky chcípá. Předevčírem jsem to musel startovat 3x a pořádně protůrovat. Nepomohlo ani zhasnou světla, vypnout rádio a větrání. Vypadal jsem jako když tůruju vytuněnou stodvacítku na semaforech vedle favorita.
Zítra jedu na výměnu oleje, tak je zkusím přemluvit ať mi hned udělaj diagnostiku. Jenže by ji museli udělat venku v autě a né přejíždět do garáže.
xmaster
Nováček

Odeslat příspěvekod PetrK 2. 2. 2006 10:32

Pro ty, co uvedené problémy netrápí a malinko nám nevěří (stejně jako servisy) jsem doplnil porovnání startu studeného a teplého motoru:

Studený start (1,1MB):
http://www.volny.cz/kolomaznik/img/megane_14_16V_72kw_start_cold.wmv

Teplý start (0,9MB):
http://www.volny.cz/kolomaznik/img/megane_14_16V_72kw_start_warm.wmv

xmaster: zkus to natočit, já chcípnutí motoru nevyvolám (bohužel nebo snad bohudík). Doporučuji ti přehrát jim to v servisu, je to jistější přesvědčovací a dokazovací metoda, než jim to dlouze popisovat. Já jsem už zkusil včera poslat email na můj servis, zda by to nepřeposlali do Renaultu nebo se tím nechtěli více zabývat, přistavil bych jim auto.
PetrK
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Monro 2. 2. 2006 18:58

Ale věřím, ale dyť mám jiný auto, ne, tak to nijak hodnotit nemůžu. Máte jinou palubku, jinou řídící jednotku.
old: Thalia Expression Clima 1.4 16V, r.v.2005
new: Megane III Grandtour Expresion 1.6 16V /110k, 6R , 2009 + aut. klima
Monro
Nováček

Odeslat příspěvekod Jean ViC 2. 2. 2006 19:02

hele stou kartou, tak dej start bez zmacknuti brzdy, ono to udela neco jako bys s klickem dal do polohy jedna... a pak az startuj, treba to pomuze...
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xmaster 3. 2. 2006 09:05

Tady to je ze včera večer: sweb.cz/px/start4.avi

Okolnosti:svižná jízda 50km, pak auto stálo na mraze 30 minut v -5 C. Pak jsem vzal foťák a startoval... Poprvé chcíplo, podruhé málem taky, ale naposlední chvíli se to udrželo. Po celou dobu jsem stál na spojce, rádio bylo vypnutý, svítili jen parkovačky. Při druhým startu sem ještě vypnul větrání. Kdybych pustil spojku nebo hnul volantem, tak to chcípne i podruhý.
Ve větších mrazech to blbě startuje třeba i po deseti minutách.

Zkusím jim to dneska ukázat v servise.
Naposledy upravil xmaster dne 3. 2. 2006 09:10, celkově upraveno 1
xmaster
Nováček

Odeslat příspěvekod xmaster 3. 2. 2006 09:08

Jean ViC píše:hele stou kartou, tak dej start bez zmacknuti brzdy, ono to udela neco jako bys s klickem dal do polohy jedna... a pak az startuj, treba to pomuze...

Nepomůže, jak vidíš, tak to nastartuje hladce, otáčky vyskočí, ale pak hned spadnou.
Pokud se zmáčkne start bez brzdy nebo bez spojky, tak se jen odemkne volant, rozsvítí displej PP, pustí se ventilace a zapne se rádio.
Když se zmáčkne start se zařaeznou rychlostí a sešláplou brzdou, tak se spustí úplně všechno mimo motoru, tedy i el. okna a posilovač řízení....
xmaster
Nováček

Odeslat příspěvekod Jean ViC 3. 2. 2006 09:20

xmaster píše:Když se zmáčkne start se zařaeznou rychlostí a sešláplou brzdou, tak se spustí úplně všechno mimo motoru, tedy i el. okna a posilovač řízení....
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xmaster 3. 2. 2006 09:44

Jean ViC píše: a pri normalni jizde to nechcipe, jen pri startech kdyz je motor neni uplne studeny?

Jo jak už jednou ručička vyskočí zhruba na těch 750 ot/min (na konci videa) tak už to pak nechcípne. Navíc v tom momentě jak se dusí tak nereaguje ani na přidávání plynu a chcípne stejně. Jedná možnost když to nejde ani napotřetí je hnedka po startu než stačí spadnout otáčky, tak přidávat plyn po tu kritickou dobu.
xmaster
Nováček

Odeslat příspěvekod xmaster 3. 2. 2006 09:46

No a taky záleží na kvalitě paliva. Když se dá Shell V-Power, tak to většinou nechcípne, viz. video od PetrK.
xmaster
Nováček

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků