Podtáčanie motora ?

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Drizzt 4. 8. 2005 23:58

Dobrý deň. Kamarát má 5 ročný Citroen Xsara 1.6 16v, myslíte, že tomu motoru nevadí, keď jazdí po meste 60 na 5. prevodový stupeň ? Predsa len, je to 4 ventilová technika... Otáčky sú myslím medzi 1800 - 1900 ot/min. Ďakujem.
P. S.: na Slovensku je povolená rýchlosť v obci 60 km/h
Drizzt
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Lukke 5. 8. 2005 00:02

Nevadí.
autorevue.cz: BMW 330i E90, 190 kW + BMW 525d F11, 150 kW
zive.cz: Intel Core i9-7980XE, 2x Radeon RX 480, 64 GB RAM, SSD Intel 720, Samsung MD230X6
mobilmania: Galaxy S9+
Lukke
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Alsiik 5. 8. 2005 06:45

Lukke píše:Nevadí../quote]


...pokud nejede do kopce a nepředjíždí při tom ... :lol:
Alsiik
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 5. 8. 2005 07:10

Presne, pokud to jenom lechta tak to motoru nic neudela. Poznas to na zvuku.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod JackNO.1 5. 8. 2005 07:30

No, ale zase pozor na dlouhodobé podtáčení... Děda má Focus 1.6 a jezdí v rozsahu 1500-2500 otáček, protože samozřejmě víc než 90 skoro nejezdí a na dálnici se dostane velmi zřídka... Na tom Focusu najel teprve cca 3000 km, celkem je na autě asi 15000 a když jsem do toho sednul já, tak jsem silně zklamán... Auto prostě jede hůř než Escort 1.6, max. rychlost končí na 160, zatímco by auto mělo jet něco kolem 190-195 tacho...

Jako samozřejmě to nemusí být kvůli podtáčení, ale děda podobným způsobem "odrovnal" i Fiestu, kterou měl předtím, takže usuzuji, že on nemohl 2 auta zmastit ničím jiným než podtáčením...
V2 60°
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D.a.l.i 5. 8. 2005 07:53

JakNO.1: fajny clanek o zabehu motoru a vlivu na vykon je na skoda.panda. Pochopis, proc je dedovo auto tak lenive.
Nač ten spěch? 5 minut mě nezabije :-)
D.a.l.i
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 5. 8. 2005 07:55

Jak píše Jack - styl jízdy se na charakteristice motoru podepíše... Dlouhodobé podtáčení z toho udělá lenivou mrchu... Samozřejmě není problém jet stabilní rychlostí v nízkých otáčkách - ale pokud potřebuju zrychlit, je pak nutné podřadit... Dupáním na plyn v nízkých otáčkách známý odrovnal motor v Astře 1.4 16V (museli se měnit ventily a ještě cosi...).
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JackNO.1 5. 8. 2005 08:32

Dali: ale on to auto nezajížděl... Je to opravenej ťukanec z Německa a když jsme ho přivezli, měl už cca 12tis. km, to je snad na základní zajetí dost... Pod dědovýmarukama a nohama to zlenivělo během těch 3tis. km, které s tím najel...
V2 60°
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 5. 8. 2005 08:53

Mohla se tomu prizpusobit RJ, cili je mozne ze se to po zmene stylu jizdy za chvili srovna.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JackNO.1 5. 8. 2005 08:56

Tak mně to je celkem fuk, já s jeho autem jezdím jednou za rok a letos už jsem tu projížďku absolvoval... :-)
V2 60°
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod myndel 5. 8. 2005 09:07

Drizzt : je to jak se tu říká. Dokud to neklepe, tak to vyloženě neškodí. Nicméně nechápu důvod. Spotřebu tím totiž nenažene a o moc tišší to taky nebude.
myndel
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod sayza 5. 8. 2005 23:32

Drizzt píše:Dobrý deň. Kamarát má 5 ročný Citroen Xsara 1.6 16v, myslíte, že tomu motoru nevadí, keď jazdí po meste 60 na 5. prevodový stupeň ? Predsa len, je to 4 ventilová technika... Otáčky sú myslím medzi 1800 - 1900 ot/min. Ďakujem.
P. S.: na Slovensku je povolená rýchlosť v obci 60 km/hc/quote]


Jeste ze tam deda nema sestku, to by ji tam urcite dal. Motor je pri nizkych otackach tepelne a tlakove namahan vic nez v otackach vyssich, resp. optimalnich. Staci se podivat na graf tociveho momentu, kdy se motor citi nejlip a zere nejmin. U turbo motoru se to pozna snadno, nejlip je drzet motor v nizsich otackach za plneho zaberu turba. Samozrejme deda v tomto pripade setri palivo, ale za cenu opotrebeni motoru.
sayza
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 6. 8. 2005 00:16

Na druhou stranu, dedovi to muze byt jedno, ten motor ho prezije...
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod JackNO.1 6. 8. 2005 15:37

Dědovi je asi 70, ještě nějakej pátek tady snad bude... :-)
V2 60°
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tury 13. 8. 2005 11:16

Podle me se motor v nizkych otackach(1000-1500 ot.) nesmi jen zatezovat. Muzete to jen tak lechtat a jet 60 na 5ku. Kolem 2000 ot. je to uz uplne v pohode. Setkal jsem se s auty kterym se nechtelo moc behat (snizena max rychlost apod.). Pomohlo kdyz jsem jim par dni daval telocvik:) Pockal jsem az se motor zahral a vytacel jsem ho pri jezdeni do otacek. Casem zase behal. Tot moje zkusenosti....
tury
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků