Peugeot Boxer - závada motoru

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Pajkyt 27. 8. 2017 16:55

Prosím o radu místní znalce vozů Peugeot Boxer. Před čtyřmi lety jsme koupili zcela nový Peugeot Boxer 3000 L1H1 2.2 HDI 110. Po čtyřech letech a pouhých 25000 km se ohlásila chyba motoru. Diagnostika značkového autorizovaného servisu ukázala na "váhu vzduchu". Během 4 návštěv servisu se nepodařilo problém odstranit (zkoušeli výměnu, nastavení, kontrolu konektorů a nevím co ještě) a nyní mají v plánu výměnu řídící jednotky motoru nebo kabelového svazku. Bylo mi sděleno, že cena jednotky je 37.000,- Kč s DPH (bez montáže) a nelze ji vrátit, tzn. je nutné předem odsouhlasit její výměnu a i v případě neúspěšné opravy musím jednotku uhradit. Pokud by tato oprava nepomohla, bude nutné dále měnit motorový svazek kabelů, který dle vyjádření servisu stojí 30.000,- Kč s DPH (bez montáže) a opět bez možnosti vrácení, což znamená, že se může stát, že uhradím 67.000,- Kč a závada nebude odstraněna. S podobným řešením jsem se zatím nikdy nesetkal a tak se snažím se servisem dohodnout na nějakém méně finančně náročném řešení. S autem se dá jezdit, pouze ukazuje závadu motoru a díky tomu nefunguje palubní počítač. Protože v autě denně potřebujeme převážet osobu na invalidním vozíku, potřebujeme spolehlivé auto a jezdit s chybou, u které neznáme původ a jak se může projevit, nechceme. Auto bylo celou dobu servisované výhradně v autorizovaných servisech Peugeot. Dokážete poradit co zkusit a nebo kam se obrátit. Předem děkuji za radu.
Pajkyt
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 27. 8. 2017 16:59

Jiny servis by si s tim nepohral? Nejaky garaznik co dela jen przoty a vyzna se?

Meli sjme ted neco podobneho s renaultem pomohl borec co dela jen motory renoktu. Hral si s tim tyden a opravil na prvni dobrou
anonymni

Odeslat příspěvekod Pajkyt 27. 8. 2017 17:09

Pokud byste měl radu na koho se obrátit, napište mi prosím. V KHK kraji jsem zatím nikoho, kdo by se do toho chtěl pustit, nenašel. Otázkou taky bude co bude chtít servis za všechny ty pokusy o opravu. Bohužel zatím bez zřejmého výsledku a navíc mám obavu co se při těch "rozborkách a sborkách" mohlo pokazit dalšího.
Pajkyt
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 27. 8. 2017 17:13

Kontakt nemam. Zkuste peugeto forum tam spise pomuzou.

Je otazkou zda je jejich postup v poradku. Je to takove hranicni. Pocitam ze zaruka uz neni co?
anonymni

Odeslat příspěvekod Pajkyt 27. 8. 2017 17:23

Bohužel, záruka u těchto aut je pouze 2 roky. Spíš mě překvapuje, že takové auto není schopné zvládnout ani 25.000 km. Když jsme ho kupovali, tak nám bylo řečeno, že jako užitkové je stavěné na "statisíce kilometrů" a při našem způsobu používání nás toto vozidlo musí spolehlivě přežít.
Pajkyt
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 27. 8. 2017 17:27

Tak kazde auto se muze pokazit i uplne nove. Jezdite s tim kratke trasy nebo delsi?
anonymni

Odeslat příspěvekod JardaB 27. 8. 2017 17:29

Nesezraly treba kuny nejake kabely? Poradne bych to prohlidnul.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 27. 8. 2017 18:55

Je to možná těžký ale jezdil bych bez toho dokud se závada neprojeví fyzicky.
polda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 27. 8. 2017 20:19

Osobně bych k tomu zkusil změnit přístup, třeba se chytnou a zasnaží se - člověk jde do servisu, aby mu byly poskytnuty expertní služby v oblasti diagnostiky, údržby a opravy vozu. V případě autorizovaného servisu by tyto služby měly byt takřka dokonalé, jelikož se specializují jen na úzké portfolio značky.

S takovou premisou odmítám slyšet věty typu "zkusíme vyměnit ...", "bez možnosti vrácení" apod., takovou větu může říct Franta z JZD, který se tam stará o Zetory a já jsem ho poprosil, jestli by mi nemrknul na auto.

Od autorizovaného servisu očekávám, že přesně zjistí příčinu závady a bude svými penězi ručit za to, že navrhované řešení ji odstraní a nikoliv že bude za zákazníkovy peníze praktikovat metodu pokus - omyl. Tedy opravu neplatím, bude-li po ní závada nadále přítomna. Nevím, proč by měl toto riziko nést uživatel, který servisu platí za diagnostiku závady nemalé peníze. Když mi servis řekne, že zkusí něco vyměnit, tak za co mu vlastně platím? Za to, že si tipne?

PS: Praktičtější rada by byla oslovit nějakou firmu/státní instituci, která tento typ provozuje ve velkém. Vzhledem k tomu, že mají velký vzorek, mohli se s tou závadou taky setkat a mohou znát příčinu.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 27. 8. 2017 21:39

Včera jsem měl rozpravu se známou z Brna, je sama s dvouma dětma a přesně tímhle stylem - zkusíme to vyměnit... ji dávali dokupy 3 měsíce auto, až to došlo tak daleko, že musela nastat změna autoservisu, kde už se oprava zadařila.

Smutná realita všedního dne.
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajkyt 28. 8. 2017 07:41

To "goes": Jezdite s tim kratke trasy nebo delsi?

Každý den prakticky jen krátké trasy. Max. 10 min ráno, 10 min. odpoledne, pak dle možností opět krátce po městě. Jednou měsíčně 200+200 km dálkovou do nemocnice.

To "JardaB": Nesezraly treba kuny nejake kabely?

Na to mám i auto pojištěné. Taky mě to napadlo a předpokládám, že to prověřil i servis. Auto tam už stojí 14 dní.

To "polda": Je to možná těžký ale jezdil bych bez toho dokud se závada neprojeví fyzicky.

Pokud bych v tom jezdil sám, tak se na to vykašlu. Ale jak píšu, vozím v tom tělesně postiženého syna na vozíku a stále myslet na to, že se to v tom nejméně vhodném okamžiku rozbije se mi nechce. Taky nevím co je příčinou té závady, tak bych zničil i něco dalšího.

To "aikoN": Osobně bych k tomu zkusil změnit přístup, třeba se chytnou a zasnaží se.

Naprostý souhlas. Taky jsem o tom byl v souvislosti s autorizovaným servisem přesvědčen, ale jak níže píše Lukas063: "Smutná realita všedního dne". Závadu řeší průběžně již do května. To, že jsem projel stovky km do servisu a věnoval tomu několik dní dovolené je to nejmenší. Nutně to auto potřebujeme a na to servis asi spoléhá.
Pajkyt
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod aikoN 28. 8. 2017 08:26

Pri nejhorším by možná ani nebylo od věci pohrozit soudem. Předpokládám, že na fakturách je mezi účtovanýma položkama uvedeno něco jako "vyhledání závady", případně nějaká taková formulace. Prokonzuloval bych to s právníkem, ale takhle z pohledu laika mi přijde, že tato služba nebyla poskytnuta v odpovídající kvalitě, jelikož servis neustále hádá, není schopen určit příčinu problému a mění věci, které není nutné měnit. Následně požadovat náhradu škody, která v důsledku špatné diagnostiky vznikla.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 28. 8. 2017 13:33

Kvalita většiny značkových servisů je tristní. Mají veškeré vybavení, diagnostiku a možnost konzultace s výrobcem a přesto nejsou schopni určit závadu a tu na jeden a první pokus odstranit.
Rozhodně bych nesouhlasil s experimenty za desítky tisíc Kč, jejichž výsledek je silně nejistý.
2.2 HDi sice nepatří mezi etalon spolehlivosti a krátké pojíždky mu vůbec nesvědčí, ale ani tak by servis neměl experimentovat. Resp. když už musí zkoušet několik variant, tak určitě ne za peníze zákazníka.

Něco podobného řeší sestřenice s Fiatem, taky kontrolka motoru, taky prý váha vzduchu, ale jsou tam 2 a servis neví, která z nich to je a taky chtěl zkoušet za její peníze měnit postupně.
Zatím se na to vykašlala a jezdí s rozsvícenou kontrolkou.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 28. 8. 2017 13:35

tombas: tam je problem, ze oni to pripoji a kdy jim to nerekne presnou chybu, tak pak maji problem. Nejsou staveni na to, ze by tam technik travil hodiny casu hledanim zavady, tak meni dle toho co by to asi mohlo byt.
anonymni

Odeslat příspěvekod tombas 28. 8. 2017 13:48

Měnit může, dokud závadu neodstraní, ale ne za peníze zákazníka, tomu může naúčtovat pouze díl, který odstraní závadu.
To si jinak můžu měnit postupně doma, objednávat díly z ebay a vyjde mě to ještě levněji.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků