Skusenosti s novym Renault Megane

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod maverick44 2. 6. 2016 10:38

Zdravim,

Chcel by som pocut vas nazor na novy Renault Megane, https://www.renault.cz/vozy/nove-vozy/novy-megane.html , kedze rozmyslam nad jeho kupou. Niekto nejake skusenosti, predovsetkym ma zaujimaju jazdne vlastnosti a relna spotreba. Pozitivne, negativne, budem rad za kazdu radu.
maverick44
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jean ViC 2. 6. 2016 11:46

asi jeden mistni se snim alespon svezl, na renaultnews je clanek k precteni
nemyslim ze bys tady nasel vice zkusenosti :D
tady maji radi jine auta
TCe 120k 205Nm EDC
Jean ViC
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dix_ 2. 6. 2016 11:49

Já měl takovou kratší jízdu s verzí GT.Jezdí to pěkně a řadí taky.4Control u HB je hodně dobrý.Materiály kvalitní.
Bez bodů
FI 1.4 44 KW
FIIC 1.2 51 KW Sport
Auto jedině s automatem
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 2. 6. 2016 11:49

8-D :lol:
TCe 120k 205Nm EDC
Jean ViC
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 2. 6. 2016 12:27

No ale furt to ma blbej znak
FFIIIC FL 2,0TDCI 150 kobyl
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lacomme 2. 6. 2016 13:12

Dixovo hodnoceni je u vsech aut jako nahodny generator slov - kvalitni, brzdi pekne, motor tahne, sterace stiraji
Delta 2.0 Multijet 121 kW
Petr Cibulka vyšetřil kočičku Siderickým kyvadélkem a odhalil, že kočička je Ruský fízl.
Lacomme
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dix_ 2. 6. 2016 13:17

Tak ono to dlouhá jízda nebyla.Ale oproti druhá generaci s kterou jsem jel naposledy,tak je to obrovský skok.
Bez bodů
FI 1.4 44 KW
FIIC 1.2 51 KW Sport
Auto jedině s automatem
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lacomme 2. 6. 2016 13:25

Delta 2.0 Multijet 121 kW
Petr Cibulka vyšetřil kočičku Siderickým kyvadélkem a odhalil, že kočička je Ruský fízl.
Lacomme
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Matuji 2. 6. 2016 14:09

Měl jsem teď na týden Mégane GT a musím říct, že za mě palec nahoru. Precizně zpracovaný, výběr materiálu taky chválím. Vzadu je málo místa, ale při své výšce 181 cm jsem se koleny za sebou sedačky řidiče nedotýkal a nad hlavou jsem prostor taky měl. Zanedlouho (asi v příštím týdnu) vyjde test na rnews.cz. Jinak doporučuji rozbít prasátko a připlatit si za LED světlomety!!

Mimochodem, něco ke spotřebě:
Obrázek
Matuji
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 2. 6. 2016 15:31

22.5 stupne, neni to moc?
FFIIIC FL 2,0TDCI 150 kobyl
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 2. 6. 2016 17:06

Taky si dávám a pak to upravuju. Ať to nefouká moc studeně.
Chtěl bych jít napříč světem
Zásobovat děti fetem

Nasnášim špatně použitý mrkající smajlíky.
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 2. 6. 2016 17:09

Me dnes při 22 byla zima. Jsem nějakej ospalej..
TCe 120k 205Nm EDC
Jean ViC
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 2. 6. 2016 19:44

22 a pol imo vpohode, vacsinou to mam na 22 alebo 23 (polstupen by som prijal)
.bad.decision.matters.
glider
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kikideni 3. 6. 2016 04:48

Měl jsem zkušební projížďku u prodejce. Myslím že se tento Megane hodně povedl, kdyby byl už kombik tak ho mám v garáži.
kikideni
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 3. 6. 2016 05:07

Matuji píše:Měl jsem teď na týden Mégane GT a musím říct, že za mě palec nahoru. Precizně zpracovaný, výběr materiálu taky chválím. Vzadu je málo místa, ale při své výšce 181 cm jsem se koleny za sebou sedačky řidiče nedotýkal a nad hlavou jsem prostor taky měl. Zanedlouho (asi v příštím týdnu) vyjde test na rnews.cz. Jinak doporučuji rozbít prasátko a připlatit si za LED světlomety!!

Mimochodem, něco ke spotřebě:
Obrázek


Spotřeba uváděná v testu Chvály je daleko reálnější.
100km ujetých průměrem 55km/h nic neřekne běžnému pouužívání GT.
Udělej průměr přes 70km/h a pak dej spotřebu.
M2
Coupe JCW
Scania R490
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 3. 6. 2016 06:06

no vidis a ja mam vetsi spotrebu kdyz mam prumer 50kmh nez kdyz 70kmh :D
takovych 40kmh by jste se mi uz smali :D
TCe 120k 205Nm EDC
Jean ViC
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod orgasmic 3. 6. 2016 06:17

A jaký je to ambientní osvětlení interiéru?
NEevlim, tedy jsem.
orgasmic
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 24. 8. 2016 09:25

maXX_CZ
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iv00vi 28. 4. 2018 07:10

Měl jsem půjčený Megane GT 205Tce na cca 4 hodiny a musím říct, že to bylo hodně dobré. Mě vadilo jen pár věcí :
* Velký dotykový displej, osobně bych bral spíše verzi s menším displejem a pár čudlíky navíc.
* Obecně infotainment bude vyžadovat nějaký čas, než si člověk zvykne, ale já bych si zvyknul.
* Hlučnost v nižších rychlostech (ve vyšších rychlostech así začne víc fungovat active noise control) - ale já jsem blázen do tichých aut, chce to vyzkoušet.
* Verze GT nemá masážní sedačky (nechápu).
* Zadní náprava, v zatáčce na rozbité silnici, při jízdě na hraně, odskakuje. Je to lepší než Octavia bez multilinku, ale jen o kousek.

Co je fajn:
* 4control je pecka, jestli trávíte za volantem víc času a rád se trochu svezete, tak berte verzi s natáčecí zadní nápravou. Hodně lidí to kritizuje, protože natočení je závislé od rychlosti, ale je to jenom nezvyk, asi stejný, jako variabilní řízení. Zvyknete si rád, je to super. Navíc to je i hodně praktické, třeba kolmé parkování mezi dvě auta je až skoro zábava (hlavně v porovnání s autem, které má trochu větší rejd a člověk musí 2x dopředu a dozadu).
* Komfortní výbava - na to jsem taky trochu blázen, pro někoho to není zajímavé, ale podobně nakonfigurovat třeba Golf nebo Octavii znamená atakovat hranici 900k Kč (a dostat hlučnější a pomalejší - myšleno podvozkem - auto, které nemá některé, z mého pohledu důležité, prvky bezpečnostní výbavy, jako je třeba HUD).
* Prostor vepředu i vzadu (vzadu pocitově jako Golf)
* Automat. Občas jsem zaznamenal kritiku, ale tu nechápu, mě vyhovoval ve všech ohledech, včetně parkování podél z kopce.
iv00vi
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MirecBA 28. 4. 2018 12:46

viezol si sa uz v mazde 6 GJ/GL ? vies porovnat hlucnost okolia a od podvocku,kolies ?
skyactiv G157
MirecBA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 29. 4. 2018 22:23

iv00vi píše: Hodně lidí to kritizuje, protože natočení je závislé od rychlosti, ale je to jenom nezvyk, asi stejný, jako variabilní řízení. Zvyknete si rád, je to super. Navíc to je i hodně praktické, třeba kolmé parkování mezi dvě auta je až skoro zábava (hlavně v porovnání s autem, které má trochu větší rejd a člověk musí 2x dopředu a dozadu).

Lžeš.
Chtěl bych jít napříč světem
Zásobovat děti fetem

Nasnášim špatně použitý mrkající smajlíky.
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hondamaník 29. 4. 2018 22:27

Tak pokud nerad řídíš, a za vrchol řidičského umu považuješ jízdu rovně, je proměnlivý převod super.
Hondamaník
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 29. 4. 2018 22:28

Náhodou, jestli to zlepšuje rejd, tak u nás v garážích bych to fakt ocenil :D
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 29. 4. 2018 22:29

Je to průser, jako všechno proměnlivý.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hondamaník 29. 4. 2018 22:30

Nezlepšuje, jen se ti pak v zatáčkách děje to, že utahuješ, utahuješ, jde to plynule, ale pak se dostaneš do změněného převodu a najednou je to moc...
Hondamaník
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 29. 4. 2018 22:33

Fakt ne? Podle toho co psal jsem myslel že jo. Tak pak už to úplně postrádá smysl.
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 29. 4. 2018 22:35

Je to strašnej ojeb.
Nevadí mi tuhnoucí řízení. Pokud je to cajk udělaný (má leccos čim jezdim a ok), ale proměnnej převod mi absolutně nesed. Jel jsem s tim jak dement ponocnej v autě plnym Garážníků. :-(
Chtěl bych jít napříč světem
Zásobovat děti fetem

Nasnášim špatně použitý mrkající smajlíky.
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 29. 4. 2018 22:35

Kde?
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 29. 4. 2018 22:37

Radši nikde, nebo se na to bude vzpomínat, jak jsem se předved jako špatnej řidič. :D
Chtěl bych jít napříč světem
Zásobovat děti fetem

Nasnášim špatně použitý mrkající smajlíky.
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 29. 4. 2018 22:38

Bawa umí měnit celkový převod řízení, mění ho elektronika v závislosti na x veličinách, nevim proč dodnes nemají v menu výběr z pár variant a možnost některou fixnout.
Naposledy upravil garážmistr dne 29. 4. 2018 22:39, celkově upraveno 1
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 29. 4. 2018 22:38

Který Báwa?
Chtěl bych jít napříč světem
Zásobovat děti fetem

Nasnášim špatně použitý mrkající smajlíky.
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 29. 4. 2018 22:40

Všechny
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 29. 4. 2018 22:41

S příplatkem za to variabilní řízení
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 29. 4. 2018 22:41

Ty kde to majitelé připlatili. Jedno z prvních kde to šlo byla e87, takže při výběru jetý 130i je potřeba prozkoumat výbavu, aby neobsahovala položko xxxx.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 29. 4. 2018 22:44

Takovym jsem vlastně žádnym nejel. Tvoje jednotka byla nejnovější co jsem zkusil a ta byla ještě hydro, ne?
Tak nemužu soudit. Kdyby to šlo nastavit, bylo by to dost cajk.
Chtěl bych jít napříč světem
Zásobovat děti fetem

Nasnášim špatně použitý mrkající smajlíky.
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 29. 4. 2018 22:47

Jmenuje se to jednoduše "variable sport steering"
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 29. 4. 2018 23:02

Pajjoun píše: Kdyby to šlo nastavit, bylo by to dost cajk.

Kdyby to šlo nastavit, má takový *****ítko smysl a vlastně velkou přidanou hodnotu. Aktuální varianta, kdy si to mění poměr podle nějakýho algoritmu je leda k vzteku.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 29. 4. 2018 23:04

Takovej nečekanej pohyb ve sračkathreadu....
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 29. 4. 2018 23:09

Nějak si to tu zaspal.
Chtěl bych jít napříč světem
Zásobovat děti fetem

Nasnášim špatně použitý mrkající smajlíky.
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 29. 4. 2018 23:12

Já vím, ale zase ten nástup.......
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iv00vi 30. 4. 2018 09:52

Pajjoun píše:
iv00vi píše: Hodně lidí to kritizuje, protože natočení je závislé od rychlosti, ale je to jenom nezvyk, asi stejný, jako variabilní řízení. Zvyknete si rád, je to super. Navíc to je i hodně praktické, třeba kolmé parkování mezi dvě auta je až skoro zábava (hlavně v porovnání s autem, které má trochu větší rejd a člověk musí 2x dopředu a dozadu).

Lžeš.

Natočení zadních kol je plynulé, mění se podle rychlosti a podle natočení volantu, žádné skokové změny, jak popisují diskutující výše. Je to trochu nezvyk, ale zvykl jsem si rychle, prostě jedu v zatáčce 70 km/h, trochu přidám a jede to malinko víc rovně, trochu uberu a začne se to točit víc. Než se člověk naučí, co je "řízení plynem" a co dělají zadní kola, tak to pár zatáček trvá, ale já běžně po veřejných silnicích nejezdím na hranici smyku, takže jsem se to naučil rychle (prvních pár zatáček jsem si myslel, že se auto začíná přetáčet). Na okruhu jsem s tímto autem nejel, takže nemluvím o trefování se na milimetr při jízdě na hraně (a obecně na okruhu jezdím jenom s veterány, kde takovéhle věci nejsou), do běžného života mi to přijde super zábavné a po chvíli i předvídatelné.

Co se týče zajetí do kolmého parkovacího místa, tak tohle je jediné auto, se kterým v našich podzemních garážích zaparkuju na poprvé.
iv00vi
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pajjoun 30. 4. 2018 09:56

Já zvýraznil tu část o řízení. Natáčení zadních kol jsem neřešil.

To neni žádná novinka, mělo to "dost" aut a většina byla chválená, jen u Meganu kritika. Takže třeba jen zvláštní naladění, ale hodnotit to nechci.
Variabilní řízení neni věc, na kterou si zvyknu rád. Zvyknu si určitě. Ale ne rád.
Chtěl bych jít napříč světem
Zásobovat děti fetem

Nasnášim špatně použitý mrkající smajlíky.
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 30. 4. 2018 10:52

iv00vi píše: Je to trochu nezvyk, ale zvykl jsem si rychle, prostě jedu v zatáčce 70 km/h, trochu přidám a jede to malinko víc rovně, trochu uberu a začne se to točit víc.

A to je přesně to co nechceš.

iv00vi píše:Než se člověk naučí, co je "řízení plynem" a co dělají zadní kola, tak to pár zatáček trvá, ale já běžně po veřejných silnicích nejezdím na hranici smyku, takže jsem se to naučil rychle (prvních pár zatáček jsem si myslel, že se auto začíná přetáčet).

A co když se to opravdu začne přetáčet a řidič prováhá prvních pár desetin sekundy, protože si myslí, že si jen zadní náprava začala přitáčet.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 30. 4. 2018 11:05

garážmistr píše:Bawa umí měnit celkový převod řízení, mění ho elektronika v závislosti na x veličinách, nevim proč dodnes nemají v menu výběr z pár variant a možnost některou fixnout.

Jel jsem s tím v 530d a dost mě to sralo.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iv00vi 1. 5. 2018 09:49

garážmistr píše:
iv00vi píše: Je to trochu nezvyk, ale zvykl jsem si rychle, prostě jedu v zatáčce 70 km/h, trochu přidám a jede to malinko víc rovně, trochu uberu a začne se to točit víc.

A to je přesně to co nechceš.

iv00vi píše:Než se člověk naučí, co je "řízení plynem" a co dělají zadní kola, tak to pár zatáček trvá, ale já běžně po veřejných silnicích nejezdím na hranici smyku, takže jsem se to naučil rychle (prvních pár zatáček jsem si myslel, že se auto začíná přetáčet).

A co když se to opravdu začne přetáčet a řidič prováhá prvních pár desetin sekundy, protože si myslí, že si jen zadní náprava začala přitáčet.


Na tohle se těžko odpovídá, přijde mi, že se buď snažíte rozpoutat flame nebo mluvíme jeden o koze a druhý o voze. Zkusím vysvětlit, co jsem chtěl říct:

Auta, která jsou správně vyvážená a mají dost výkonu (nazval bych je "řidičská"), se chovají v zatáčce přesně takhle. Není to o jízdě smykem, jedná se pouze o přenos hmoty na předek nebo na zadek a tím o změnu chování auta. Asi nejlépe jsem si to užil v Suzuki Swift Sport 1.6 r.v. 2008 (ještě bez turba) nebo ve Fordu Fiesta (motor už nevím, něco silnějšího, ale ST to nebylo). Když v zatáčce trochu přidáte, odlehčí se přední náprava a auto začne být mírně nedotáčivé, tzn. se prodlouží oblouk, když uberete, tak začne zatáčet víc tím, jak si více dosedne na přední vnější kolo a odlehčí se záď. Opakuji nejedná se o smyk, pouze o ochotu auta zatáčet (volant držíte furt stejně natočený), běžně se to využívá, když jedete trochu svižněji a třeba netrefíte vrchol zatáčky (nebo to tam neznáte on je malinko jinde), prostě trochu přidáte a auto se tam trefí samo. V době půl vteřinových reakcí na plyn u oturbených motorů (mimo úzké pásmo, kdy turbo fouká optimálně) si to už člověk jen tak neužije.

Ten Renault do dělá úplně stejně přirozeně (Megan je vyvážený výborně) plus to ještě trochu navíc podpoří pomocí natáčení zadních kol. Není to nijak silná změna, není to ani záludné, ze silnice kvůli tomu nikdo nespadne, jenom je si potřeba na to zvyknout a začít to využívat.

Asi bych už tuto debatu ukončil, ať si zájemce auto projede (u Hornáta v Plzuni byli ochotní poskytnout Megane GT 205 TCE na až 6 hodinovou zkušební jízdu za poplatek 1500 Kč) a rozhodne se sám. Já sám si Megana nakonec asi nekoupím, chci něco tiššího a pohodlnějšího na delší přesuny a chci benzínový šestiválec, ale nedovolil bych si to auto pomlouvat, podle mě v této třídě těžko najdete větší hodnotu za peníze, jízdně je to pecka (i když to asi nebude ultimátní okruhové náčiní).
iv00vi
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod garážmistr 1. 5. 2018 10:50

Z mý strany je to zcela relevantní otázka. Od auta požaduju jednoznačný informace. Nechci si myslet, že se auto začíná přetáčet, když nezačíná. Nechci si myslet, že jen začalo pracovat řízení zadních kol v okamžiku kdy se to spakovalo. A už vůbec nechci, aby mi v zatáčce měnil směr natáčení.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník