C-Elysée - 1.2 VTi VS 1.6 VTi

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod aikoN 28. 11. 2015 19:59

Mně to připomínalo Mustang :D
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lemmy K. 28. 11. 2015 20:32

aikoN píše:Mně to připomínalo Mustang :D

Jeden by to skoro nepoznal.
Lemmy K.
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod profesor Ikebara 28. 11. 2015 23:53

pipi13 píše:Jak pisu v uvodu. 1.6 predvadecka - stredni vybava s priplatkovou ale najeto jen 150km.
1.2 novy nejvyssi vybava. Navic tam je loketni operka, el. stahovani zadnich oken, alu kola, atd.

Zasadne mi jde o spotrebu. Nikam se vylozene nepotrebuju honit a auto chci mit tak 8-10 let. Rocne najedu cca 15tkm.


Radu jsem chtel protoze zvazuji obe moznosti. Je treba brat v uvahu ze u predvadecky bych byl druhym majitelem z duvodu pozdejsiho prodeje.


bude to muj sesty vuz ale prvni novy.

Pokud si chceš nechat auto tak dlouho, je dobrý myslet do budoucna. Že třeba za pár let nebudeš jezdit sám, ale obsazený. V okamžiku, kdy se proti tobě při předjížděcím manévru bude valit kamión s rozsvícenými dálkami a naplno puštěnou frkačkou, poznáš, že 1,2 nebyla dobrá volba.

Za deset let je fakt jedno, kolikátý budeš majitel. Rozhodující bude stav auta.

Brát slabý auto na 10 let provozu je dost krátkozraký.
Některé věci jsou jinak, než se zdají být. SSS.
profesor Ikebara
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 28. 11. 2015 23:57

Přesně tak. V tomto případě bych vůbec neváhal. 1.6 je povedená a do tohoto auta tak akorát. Jestli bude brát v kombinaci o půl litru více? Nehraje roli. Za ten klid, který ti výkonnější motor přinese, to rozhodně stojí. 1.2 bych uvažoval jen v případě, kdy by drtivá většina nájezdu byla ve městě.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod profesor Ikebara 29. 11. 2015 00:04

Já ani v tomto případě. Protože ve městě potřebuješ akceleraci z místa na debilních křižovatkách, akceleraci při nájezdu na okruh a akceleraci při přejezdu z pruhu do pruhu stejně často, jako akceleraci při předjíždění.

Navíc si uvědom, že při puštění klimatizace to auto s motorem 1,2 zdechne úplně. Tím víc, pokud v něm nebudeš sám. Pro mé ježdění a hodnocení potřeb v provozu motorizacxe 1,2 neexistuje. Ta je vhodná tak do C1.
Některé věci jsou jinak, než se zdají být. SSS.
profesor Ikebara
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 29. 11. 2015 00:11

Něco jsem se najezdil s auty o podobném poměru koní na tunu, i když pravda, že s níže položeným kroutícím momentem, což je do města daleko příjemnější. Každopádně ve městě jsem neměl problém, po zapnutí klimy to opravdu chtělo více předvídat a točit vyšší otáčky, ale dalo se. Tím určitě neříkám, že 1.6 nebude lepší volba ve všech režimech.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod profesor Ikebara 29. 11. 2015 00:25

Tak jasně, i já jezdil své doby Favoritem v kombíku a 40 kilowatt výkonu. Jenže to bylo někdy v roce 95, kdy byla na silnicích polovina aut.
Některé věci jsou jinak, než se zdají být. SSS.
profesor Ikebara
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 29. 11. 2015 07:00

Ja jezdil Š120
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 29. 11. 2015 09:05

Dobře ale tam nebyla moc jiná volba, tady je, tak je zbytečný dobrovolně jít do slabšího. Spotřeba bude podle mě reálně stejná.
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 29. 11. 2015 09:54

nebude
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 29. 11. 2015 09:55

Podle mě tam teda rozdíl ve spotřebě bude (viz. můj první příspěvek v tomhle vlákně). Ale profesor s tím myšlením do budoucna má pravdu. Třeba budeš muset jezdit po dálnici, naložený atd... Raději fakt tu 1.6

Jinak, co se 1.2 týče, v tom městě bych ji opravdu nepodceňoval. I na tu stovku, co je tuším na okruhu, se v rozumné době dostane i naložená (jezdil jsem ji i ve čtyřech lidech s bagáží) a člověk se vždy nějak vejde.

Největší problém vidím v předjíždění na okreskách, tedy v situacích, kdy je každá vteřina dobrá, a jízdu na dálnici, kde se jezdí na to auto už docela rychle (v TP má maximálku 160). Kupříkladu, zde (49.5385092N, 17.8133578E) jsem z 90 km/h předjížděl jedno auto cca půlku té rovinky, při využití maxima potenciálu toho auta. To opravdu není dobré.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 29. 11. 2015 09:57

Tak s tim nalozenim a 4 lidmama bych zase fakt jako neprehanel, to prrr, ale pri polovicni zatezi je ve meste do tech 60-70km/h opravdu solidne svizna, v ramci dane kubatury a vykonu samozrejme
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 29. 11. 2015 09:59

Samozřejmě, že to není ve stylu drc a jedu, ale chce to přemýšlet dopředu. Že budeš najíždět, víš dlouho s předstihem a můžeš se tomu přizpůsobit. U předjíždění a změny pruhů to bohužel tak dobře nejde.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 29. 11. 2015 10:25

Bral bych 1.6ku, jak tu bylo řečeno, švihadla vzadu nevadí, pokud máš klimu. Alu kola kdykoliv můžeš dokoupit a stávající plecháče nechat na zimu.
renaultí 1.8 M5P EDC
pežotí 1.2 PT HN05 EAT8
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 29. 11. 2015 10:26

Svihadla nevadi, pokud nevozis deti
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků