Fiat Doblo 1.4 8v (57kW) rv 2007 volnoběh

Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Lamborghini, Maserati

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod OmKapur 16. 2. 2019 21:06

Dobrý den
Řeším u svého auta problém s volnoběhem. Startuje v pohodě, za studena žádný problém, ale po ujetí cca 30km a více, kdy se motor zahřeje a jízdě delší dobu na vyšší otáčky (3000-3200) začne po zastavení třeba na křižovatce motor jakoby kolísat v otáčkách, někdy i zhasne. Dokonce se mi to stalo i za jízdy, kdy jsem při brzdění před kruháčem na chvíli vyřadil. Úplně nejhůř se to chovali minulé pondělí kdy při podřazení a přidání plynu motor cukal až to s námi házelo. Dneska to bylo za jízdy taky cítit.
V servise mi to prošli, diagnistika samozřejmě taky proběhla a samozřejmě nic neukázala, auto je prý v pořádku, prý asi voda v benzínu nebo co. Doporučili mi dojet nádrž a pak čistící aditivum.

Zvláštní ale že se to projevuje vždy až po delší jízdě a taky mám dojem že s vyšší venkovní teplotou jsou projevy taky horší (nad nulou). Taky jsem si dnes všiml že je uvnitř auta cítit benzín když to víc točím.

Auto jakoby změní zvuk jako při klesajících otáčkách, auto se celé rozvibruje, ale otáčkoměr se ani nehne, resp jen velmi občas a nepravidelně kmitne o 100 otáček dolů a zpět, mimo interval změny zvuku motoru. Pokusil jsem se to natočit, ale mikrofon telefonu ten zvuk slyšitelný uchem nějak nezachytil. Zato, a to je zajímavé, přesně v okamžiku kdy ty otáčky jakoby klesnou nebo se motor přidusí, zachytil zvuk cvakání jak od cvrčka, který ale zase uchem slyšet nebyl! Nevím co s tím, rád bych se vyhnul metodě pokus omyl a postupnému vyměňování pravděpodobných viníků.

Tady je to video https://youtu.be/j-Vju2zLK_8

Díky za tipy
OmKapur
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod K86 16. 2. 2019 21:20

Takhle se na stilu 1.6 77kw projevovala vadná rj. Diag. Nic nenacetla ale po výměně vše ok. Projev stejný.
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 17. 2. 2019 00:55

Potvrzuju. Delalo mi to neco trochu jineho, ale velmi pravdepodobne ridici jednotka. Na benzinech odchazely dost.
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod REYGNUM 17. 2. 2019 02:34

K86 píše:Takhle se na stilu 1.6 77kw projevovala vadná rj. Diag. Nic nenacetla ale po výměně vše ok. Projev stejný.

To bol ten motor od Opla?
REYGNUM
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OmKapur 17. 2. 2019 08:25

K86 píše:Takhle se na stilu 1.6 77kw projevovala vadná rj. Diag. Nic nenacetla ale po výměně vše ok. Projev stejný.

Paráda. Kolik taková věc může stát? A divný že se to projevuje jen za určitých podmínek.... Představuju si, že pokud řídící jednotka posílá kamkoli špatné signály, tak by to dělala neustále ne?
OmKapur
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod K86 17. 2. 2019 10:35

Nekde u Litomysli (nebo u svitav) tyhle RJ opravovali, u toho stila byl pruser ten, ze se RJ musela kupovat takova, jaka byla vybava, jinak to nefungovalo. Snad nebude situace stejna u Dobla.

Ta RJ stala 5000kc
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 17. 2. 2019 10:53

Uplne stejna urcite ne, ale byl docela problem ji sehnat (odchazely ve velkym). Ja kontakt na zadnou opravu nenasel (zkousel jsem to posilat do nemec a ti si nevedeli rady :) ).
Nova vim ze stala raketu, z vrakace 6k kc.
Zlobi to takhle za tepla proto, protoze je problem s umistenim jednotky vuci motoru a pusobi na ni odpadni teplo. Takze pri vyssi okolni teplote to zlobi vic a driv, nez v zime.
Porad teda vychazim z toho, ze to je stejny problem jako u 1,6 16v jak psal K86, ale furt to muze byt neco jineho, ja zkousel leccos a nakonec jsem stejne musel vymenit tu RJ.
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OmKapur 17. 2. 2019 11:05

maXX_CZ píše:Uplne stejna urcite ne, ale byl docela problem ji sehnat (odchazely ve velkym). Ja kontakt na zadnou opravu nenasel (zkousel jsem to posilat do nemec a ti si nevedeli rady :) ).
Nova vim ze stala raketu, z vrakace 6k kc.
Zlobi to takhle za tepla proto, protoze je problem s umistenim jednotky vuci motoru a pusobi na ni odpadni teplo. Takze pri vyssi okolni teplote to zlobi vic a driv, nez v zime.
Porad teda vychazim z toho, ze to je stejny problem jako u 1,6 16v jak psal K86, ale furt to muze byt neco jineho, ja zkousel leccos a nakonec jsem stejne musel vymenit tu RJ.


Právě! Zatímco o Stilu toho čtu hodně co se týče ŘJ tak u Dobla jsem toho moc nenašel.
OmKapur
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MirecBA 17. 2. 2019 11:49

1.4 57kW vo Fiorinu ma po zahriati obcas problem so startovanim , taknujem vacsinou OMV a obcas MM95, volnoeh ok, v piatok som mal chvilu pocit akoby to za jazdy zacukalo
MirecBA
Guru

Odeslat příspěvekod OmKapur 17. 2. 2019 18:01

Natočil jsem další videa. Teď už i otáčkoměr lítal a při přidání plynu se od nižších otáček až do cca 2700 ozýval podivný zvuk praskání či co. Cukalo to s námi v autě, někdy jsem šlápl na plyn a nic, pak se najednou sami zvedly otáčky, docela horská dráha. Auto bylo fakt prohřáté.

https://youtu.be/idtFCukHq4s
https://youtu.be/KNaF-uM3Lsg
OmKapur
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod K86 18. 2. 2019 08:37

Jestli Diag. nic nevyhodila, nejake cidlo kliky nebo cidlo vacky (ktere rado ocdchazi) tak asi nezbyde nic jineho nez udelat tu RJ
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OmKapur 18. 2. 2019 18:32

Tak zatímco včera jsem myslel že ani nedojedu, dneska všechno jinak. Auto jede, jen od 2500 do 3500 otáček (víc jsem nezkoušel) to trochu škube a co pár minut se mi rozbliká kontrolka motoru. Byl jsem s tím v jednom servise tu u nás a tam podle diagnostiky chyba zapalování.... Pokaždé v ten samý moment. Jenže kabely vypadají jako nové, cívky neprobíjí, ostatní v normálu... Řekli mi že to může být leccos a že to je tak postupně všechno vyměňovat než se to zlepší...
OmKapur
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků