Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz
harmiczek píše:Na spritmonitor taky zapisuju občas hromadně, ale nějak mi tam ty čísla oproti mému excelu nesedí.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/926941.html
harmiczek píše:Tak jenom po roce kdyby zajímalo někoho jak jsem spokojen a jak moc dobrá volba to byla:
Spotřeba LPG kolem 7,8l, na spotřebu nejezdím, k tomu cca 0,7l benzínu na 100km. Což sice není ve výsledku ježdení za polovinu, ale úspora je cca 35% oproti spotřebě kterou jsem měl na N95 během prvních 2tis. km. Ovšem na benzín jsem se snažil jezdit úsporněji než s LPG takže při stejném stylu jízdy by se předpokládám pohybovala kolem 40-45%.
Od koupě jsem najel 27tis, z toho 25tis po přestavbě na LPG.
Olej po 10tis km měním, svíčky jsem měnil po 20tis a snižoval jim odtrh ale usoudil jsem že nebude potřeba tak často měnit, prodloužím interval na 30tis.
Krátce po koupi praskla stahovačka u PZ okna - výměna za 800kč, v tom místě je ošoupaný ISOFIX takže si s tím nějaké děcko hrálo a už byla nejspíše delší dobu načatá.
Potom rezonovala trubka vedoucí k sání, nejde koupit samotná gumička která jej drží v kousku plechu takže potřeba koupit kompelt s ním - originální díl za 340Kč.
Na podvozku měněny tyčky stabilizátoru kde jeden nejspíše klepal, každopádně poté byla cesta na slovensko, cca 2,5tis za týden najeto, často po nic moc cestách (třeba D1) a po návratu zjištěn vyteklý LZ tlumič takže výměna obou+pružin, po týdnu začalo znovu klepání od LP kola , po čase se zhoršilo a zjištěno že je to horní uložení - když už jsem byl v tom tak výměna komplet tlumičů, pružin a uložení.
Dále od koupě trochu prosakovalo těsnění pod víkem, vypadá to že při rozvodech ho neměnili. Při té příležitosti zkontrolována vůle ventilů která byla v normě takže bez úprav. Zároveň do té doby jsem používal olej Total který údajně měl splňovat normu podle katalogů a mezi výměnama jsem cca 1l doléval, po výměně těsnění jsem dělal rovnou olej a přešel na Seleniii K jak předepisuje výrobce a nyní mám na něj 7k najeto a bez dolévání. Takže možná pomohlo těsnění, možná pomohl lepší olej. Komplet se vyměnil výfuk protože tlumič byl zrezlý už při koupi, nedávno se rozpadl i vlnovec. A včera jsem dělal zadní ložiska.
S autem jsem spokojen, i když to není žádný rychlík, opravy jsou na něm jednoduché co si udělám sám v garáži, díly cenově také rozumné.
Náklady na provoz si zapisuju do Excelu který mám na cloudu, dávám vám ho případně k nahlédnutí zde - https://1drv.ms/x/s!AsYSLd6jeRLTtI0dYCdcklEvcYLLFw
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků