Koupil jsem jedno z posledních aut u nás s tovární zástavbou LPG ve verzi SW. Už prý nebudou, emise nepřímovstřiku..?
Nemohu souhlasit s kolegou, že v Rapidu je víc místa. Seděl jste v tom? Stačí se podívat na rozměry, hlavně na šířku. Měřím 188 cm a s rohem rádia v rapidu jsem se vůbec nekamarádil. A stačilo mi zavřít dveře. Ten zvuk zní o dost hůř než u Tipa. Trochu se bavím, jak moc lidí řeší kvalitu plastů. Mě zajímá nepřímý vstřik, absence start/stop, zde makovice přizpůsobená spalování LPG, solidní nádrž na plyn a slušná dynamika léty prověřeného motoru, který při rozumném zacházení a používání Selenie najede hodně. Benzín jaksi neředí olej jako u přímovstřiků a plyn už vůbec ne. Viděli jste někdy filtr u plyňáku při výměně oleje? Při třech stupních přepíná na LPG ani ne po půl kilometru. Navíc si na displeji mohu zobrazit jak teplotu vody, tak oleje. Náklady jsou to, co mě zajímá a cena 15 Kč za litr LPG mě přes průměrnou spotřebu sedm litrů fakt těší. Nové auto stálo na pneu od Goodyearu, spáry jsou v pohodě a výbava pro mé potřeby víc než dostatečná. K maxu chybí jen navi a vyhřívané sesle. Šestnáctky jsou na středočeskou okresní katastrofu optimum. Sedačky sklopím do roviny. batožina 550 litrů dostačuje. Co jediné bych Tipu vytknul je krapet vlažnější nástup brzd. Auto mi za cenu lehce přes čtyři kila a při nájezdu cca 35-40 tis. km/rok dávalo smysl.