Fiat Aegea (alias Tipo)

Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Lamborghini, Maserati

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod D1.8T 16. 1. 2017 05:51

tombas píše:To už je ale taky raketa za nižší střední.

A ještě větší raketa jsou ceny Abarthu Biposto. Ale o to tady nejde.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 16. 1. 2017 10:03

Když si pár měsíců počkáme, ČNB zruší intervence na kurz Kč, která tím výrazně skokově posílí a ceny aut spadnou dolů o desítky tisíc. Možná. Snad. :roll:
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 16. 1. 2017 10:06

maXX_CZ píše:
maincoonsback píše:
maXX_CZ píše:Testwagenpreis 21.090 Euro :D :D :D :D

Dobra cena.
Takovy Focus Combi by stal ve stejne vybave a srovnatelnym motorem 30 tis. Eur, takze cajk.

Co to placas prosimte? :D


Plácám asi toto: ceník najdeš zde http://www.ford.de/cs/BlobServer?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&blobheadervalue1=attachment%3Bfilename%3D%22der-neue-ford-focus-preisliste.pdf%22&blobheadervalue2=abinary%3Bcharset%3DUTF-8&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadername2=MDT-Type&blobheader=application%2Fpdf&blobwhere=1214655104920&blobkey=id

Focus stojí bez příplatků od 25 - 27 tis. Eur dle motoru (podle toho jestli vememe horší 1,0 EB a nebo lepší 1,5 EB). Nebudu se nimrat ve srovnávání výbav, ale to auto co měli na testu mi alespoň podle fotek přišlo ve fullce, tedy si myslím, že tam jistě bylo dost věcí, které by se muselo u Fordu připlácet, neb sem si Forda nedávno konfiguroval a byť základní cena vychází dobře s pár věcma co jsou obvykle potřeba to leze docela nahoru (ani ta barva co měl ten Fiat není levná, u Fordu bude stát možná 900 Eur, dále je tam adaptivní tempomat v té ceně, elektrický sedačky atd...). Možná je 30 tis. Eur trošku moc, ale těch 28 tis. Eur i s EB na dorovnání výbavy nereálné není. Rozdíl v ceně tak bude minimálně 6 tis. Eur a to si myslím, že už je rozdíl docela motivační, pokud by Ford měl mít lepší motor (nic mezi není), pak cenový rozdíl stoupn skoro na 8 tis. Eur. a to je i v Německu setsakra dost. Z toho tedy vycházím a přijde mi, že je cena nastavena konkurenceschopně. To, jestli to zákazníky přesvědčí je ale věc druhá. Nicméně na tu cenu se nelze dívat očima našeho trhu a prostým přepočtem kurzu (pokud by Fiat měl tady takto nastavit cenu, tak je to konečná pro to auto).

Prostě za ceníkovou cenu tohoto Fiata u Fordu koupíš dle ceníku kombi se 74 kW 1,0 EB ve výbavě Trend a to je sakra rozdíl.

Jinak ceny toho kombíku ceníkově začínají na 14 000 Eurech. Ford začíná na 18000, ve výbavě Trend 19 tis., už to je 4 - 5 tis. Eur rozdíl, takže jen na základu je rozdíl 100 tis. min., pokud to někomu přijde málo, nebudu mu to brát, ale já si nemyslím, že by ta cena toho auta byla nastavena blbě.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod tombas 16. 1. 2017 10:27

Myslím, že akční cena, případně nějaká zaváděcí edice, bude u základního Tipa kombi ještě níže. Cca kolem 12k €.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 16. 1. 2017 10:28

tombas píše:Když si pár měsíců počkáme, ČNB zruší intervence na kurz Kč, která tím výrazně skokově posílí a ceny aut spadnou dolů o desítky tisíc. Možná. Snad. :roll:

Velmi pravdepodobne se zasadni propad konat nebude. Vypada to na +-5%.
Focus za 30k€ bude mit samozrejme podstatne lepsi motor (1.5T) a prvky vybavy, ktere si do tipa ani nemuzes priplatit. Takze ano, samozrejme ze tipo je levnejsi (pvekvapilo me, ze docela vyrazne), ale srovnavas temer nesrovnatelne.
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 16. 1. 2017 10:28

HB vychází v přepočtu na 11k € v základu.

-- 16. 1. 2017 11:30 --

maXX_CZ píše:
tombas píše:Když si pár měsíců počkáme, ČNB zruší intervence na kurz Kč, která tím výrazně skokově posílí a ceny aut spadnou dolů o desítky tisíc. Možná. Snad. :roll:

Velmi pravdepodobne se zasadni propad konat nebude. Vypada to na +-5%.
Focus za 30k€ bude mit samozrejme podstatne lepsi motor (1.5T) a prvky vybavy, ktere si do tipa ani nemuzes priplatit. Takze ano, samozrejme ze tipo je levnejsi (pvekvapilo me, ze docela vyrazne), ale srovnavas temer nesrovnatelne.

Nesrovnatelné to je, ale přiznejme si, že v této levnější cenové kategorii pořádný kombík prostě chybí.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 16. 1. 2017 11:14

maXX_CZ píše:
tombas píše:Když si pár měsíců počkáme, ČNB zruší intervence na kurz Kč, která tím výrazně skokově posílí a ceny aut spadnou dolů o desítky tisíc. Možná. Snad. :roll:

Velmi pravdepodobne se zasadni propad konat nebude. Vypada to na +-5%.
Focus za 30k€ bude mit samozrejme podstatne lepsi motor (1.5T) a prvky vybavy, ktere si do tipa ani nemuzes priplatit. Takze ano, samozrejme ze tipo je levnejsi (pvekvapilo me, ze docela vyrazne), ale srovnavas temer nesrovnatelne.


Ale to já přece nezpochybňuji..., já jen reagoval na ten všeobecný smích nad tou cenou Tipa. No, když to srovnáš s tím Focusem, tak mi ta cena přijde prostě dobrá. Ale už se nechci pouštět do debat, které auto je lepší a proč a co může mít a nebo ne. Prostě Tipo je od 4 do 8 tis. Eur dle výbavy levnější. Tečka. Mi to k smíchu nepřijde.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 16. 1. 2017 11:28

Dobre, to beru. Me spis prisla smesna vzhledem k nejakymu prepoctu na nasi cenu (samozrejme to neni primej prepocet, to vime vsichni). Protoze u nas je tipo HB levnejsi oproti focusu o kolik? O 1500€ kdyz pocitam 1.5T?! A kombi na tom bude dost mozna jeste hur :)
V nemecku to aspon jakz takz smysl dava.
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 16. 1. 2017 11:31

Proto Wolff operuje celoevropsky. Ale když se člověk mrkne na mobile, tak ani to mu nevychází.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 16. 1. 2017 14:04

Teď mi přišel newsletter, že tipo hatchback od 299 900,- a ať si zajdu na zkušební jízdu. Teď koukám ze pro HB listujou buď 88kW multijet nebo t-jet. To znamená, že za těch 300 tisíc by to byla relativně holota ale s ucházejícím motorem? To by nebylo špatný, svýho času bravo s tjetem taky stálo 350k Kč.

EDIT: aha, tak ne, za 300 tisíc je to bez motoru
Tady sice uváděj jen dva motory http://www.fiat.cz/modely/tipo-hatchback/motory/ ale v ceníku už toho je víc http://www.fiat.cz/UserFiles/File/cenik ... 1_2016.pdf
renaultí 1.8 M5P EDC
pežotí 1.2 PT HN05 EAT8
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lewko 16. 1. 2017 14:59

Moje Tipo Sedan, stalo 16k Eur.
Plna vybava (senzory, kamera, 17 kolesa, navigacia, vyhrievane sedacky..), 6st. automat, 1.6 Benzin eTorq. Bohuzial do sedanu nedavaju 1.4Tjet (mal som ho predtym v Brave), ale v zasade nechyba.
Auto ma teraz 6700km (za 4 mesiace), jazdim len mesto a dialnicu. Mesto za 8, dialnica za 7 na 100km (teraz v zime). Tak ako pisali v papieroch. Vobec mi to nevadi...je to to iste ako zralo Bravo (v meste Tipo berie menej).
Auto ma velmi prijemny podvozok, v meste pohodlny, na dialnici stabilny. Nie je to pretekarske auto, ale znesie aj trosku potlacenia na limit. Najskor zacnu nestihat brzdy, potom motor a prevodovka, ale podvozok by zniesol daleko viac. Ja ale nie som pretekar, v aute vozim rodinu, takze nejake tlacenie na limit som robil len preto aby som vedel kde su hranice auto.
V ciernej metalize vyzera "o triedu vyssie", casto mi znamy hovoria, to je pekne auto, naozaj je to fiat? :)
Prosim nepiste, ze za 16k som mohol mat toto a tamto.. nemohol.
Auta som pozeral 3 mesiace. Ani Hyundai Elantra, Ani Rapid ani nic podobne s danou vybavou v SR nekupis. Vsetko je o 2tis Eur viac. Najblizise bola Toyota Corolla, ktora by v tej vybave a s 1.6 Benzinom a CVTckom vysla 18,5 alebo 19tis. Bol som u dealera, sedel som v nej...
Kombi je pekne, ale nepotrebujem ho, chcel som vyslovene sedan. :)
Tipo ma ozaj dobru politiku ceonvu, HB a Kombi uz az nie tak ako Sedan, ale stale je to "porovnatelne" s cimkolvek naokolo.
Tipo 1.6 AT, Lounge
lewko
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 16. 1. 2017 18:27

Tady se můžu připojit. Ta cena je víceméně individuální záležitost (já jsem zaplatil v přepočtu necelých 13k €) a proti full výbavě mi pár věcí chybí, ale s 1.6 a automatem bych nic podobného nekoupil.
A pokud jde o ten sedan, když jsem zjistil, že všechny nižší výbavové stupně u HB mají stejný interiér jako sedan, jen nejvyšší má ten velký displej, tak nebylo co řešit. Sedany mám rád, líbí se mi a koupi dražšího HB nebo kombi bych nic nezískal.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 17. 1. 2017 08:53

A já pořád nevim, jestli trčící monstrtablet z palubovky je nějaká výhra. Výrobci se snažej předsvědčovat, že asi jo, ale tak třeba je to časem opustí :oboze
renaultí 1.8 M5P EDC
pežotí 1.2 PT HN05 EAT8
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 17. 1. 2017 09:39

řekl bych že u sociálního auta jako Tipo je to fajn, je to asi jediný způsob jak ten infotaiment atd. udělat funkčně a levně - tam asi prostě není prostor na nějaké sofistikované integrování do palubky atd....

u dražších aut, jako třeba MB C klass, už je trčící tablet celkem odfláknuté řešení.... tam už bych chtěl aby to bylo esteticky fakt na výši....

V Tipu s tabletem jsem jel a nevadilo mi to, ovládalo se to fajn a grafika té věci je výborná....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 17. 1. 2017 09:43

Ten 7" tablet v Tipu vypadá dobře, grafika dobrá, ale proti 5" má malinké ovládací piktogramy, více nahuštěné, přišlo mi to méně přehledné, ale obsah informací a funkčnost výborná.
Na druhou stranu při troše skromnosti i ten 5" displej poskytne všechno, co je potřeba.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků