od Beaumont 10. 10. 2016 22:40
Jen dodám k tomu testu: já mám doma starou 124 Spider z konce výroby s podladěným atmo dvoulitrem (105 koní). A ten motor má spoustu krouťáku dole a uprostřed, ale do otáček se mu taky nechce, točit ho nad 5000 je už jen trápení bez výsledku. Zvuk tam taky dělá spíš výfuk (můj Spider má laděný, který tam dal předchozí majitel), než motor sám o sobě. Podvozek je vysloveně hodný, spíš nedotáčivý než přetáčivý a motor nemá dost síly, aby na suchu utrhl zadek na trojku nebo vyšší kvalt. Přitom auto s řidičem krásně komunikuje, řízení je upovídané a svezení mě úžasně baví. Jinými slovy: mám přesně to, co jsem hledal a chtěl.
Nevím, jak jedou starší verze s ostřejšími motory. Ale pokud je dnešní 124 Spider měkčí než Miata, s hodným podvozkem a klidným motorem se silným středem, je to dost podobné tomu, co měly poslední verze staré 124 Spider. A vzhledem k existenci verze Abarth (a taky Alfy 4C) v portfoliu FCA mi to dává docela dobrý smysl. Zákazník může mít pohodový spider (moje volba pro auto bez střechy) na každý den nebo ostřejší sporťák.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)