Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz
Brzdění po drátě
Giulia trochu bez povšimnutí dostala unikátní elektrohydraulický systém brzd. Jde vlastně o systém „brzdění po drátě“, brzdový pedál nepůsobí na hydraulický okruh brzd přímo, ale přes elektronicky řízený člen. Kvůli splnění požadavků legislativy trvající na tom, že mezi pedálem a brzdami musí být přímá pevná vazba, je ovšem pro případ závady v záloze mechanické spojení.
Za běžných podmínek ale řidič ovládá pedálem čidlo, které podle různých parametrů ovládá brzdový systém. Výsledkem jsou mimo jiné rychlejší nástup brzdné síly a lepší odezva zkracující brzdnou dráhu a také omezení přenosu nežádoucích vibrací do pedálu.
Giulia je podle společnosti Continental, která Alfě Romeo toto řešení dodává (interní označení je MK C1), prvním sériově vyráběným autem světa, která podobný systém používá.
V jednom modulu je kromě „spínače“ brzd také posilovač a řídící jednotky ABS a stabilizačního systému, vývojáři tak uspořili v porovnání s konvenčními systémy asi čtyři kilogramy hmotnosti.
Zdroj: http://auto.idnes.cz/alfa-romeo-giulia- ... _testy_fdv
robbert píše:To by teoreticky mělo sepnout a nepustit, ne?
Ale jinak to bude podobné jako elektronické volanty...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků