Alfisti - pro místní majitele a skoro majitele

Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Lamborghini, Maserati

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Beaumont 24. 4. 2015 19:29

1.8 T.S. je fajn a není u ní takové riziko problémů jako u dvoulitru. Ale popravdě řečeno zase 156 1.8 T.S. jako auto pro zábavu? Já ti nevím. Je to velmi dobré auto, jeden z nejkrásnějších a nejlépe jezdících sedanů za posledních mnoho let (pro rejpaly: myslím samozřejmě v rámci "běžných" aut, nesrovnávat prosím s Mase Quattroporte nebo Brabusem Rocket). Ale jako auto pro zábavu / víkendovku bych si spíš představil sporťák, kabriolet, veterána nebo prostě něco trochu méně racionálního. Nicméně samozřejmě každému podle jeho gusta - a svezení ve 156 1.8 je svižné a příjemné.

147 mi jako auto pro holky nepřipadá, to je tak Lancia Ypsilon ;-) Nicméně ve 147 byl buď 3.2 V6 GTA (úžasný a drahý), dvoulitr Twin Spark (= riziko problémů) nebo 1.6 Twin Spark, o kterém platí v podstatě totéž co o 156 1.8 výše: výborné auto, ale jako víkendovku bych si ho asi nevybral.

Pokud se Ti líbí kabriolety, co Fiat Barchetta? Krásné a povedené autíčko, levné na koupi, levné na provoz. Jen s Tvou (a mou) výškou je to už dost na hranu, ale zkusit bys to mohl.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 24. 4. 2015 19:31

Dnes som na parkovisku videl a pocul 156, reku dalsi dizel doriti a ono to bolo 2.0T.S.
strasny zvuk to malo, ako nafta
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jamaco 24. 4. 2015 20:06

glider píše:Dnes som na parkovisku videl a pocul 156, reku dalsi dizel doriti a ono to bolo 2.0T.S.
strasny zvuk to malo, ako nafta


variátor na odchodu jestli jsem správně vyčetl z internetových fór.. typický příznak..

Barchetta ne e.. to mě teda vůbec nebere.. u jiných značek je spousta jiných aut, která se mi líbí, ale pro žádnou bych se nerozhodl jako pro defakto "zbytné" víkendové auto.. prostě to musí bejt Alfa.... ještě tak saaba možná .. to by byla moje krevní skupina.. kolega v bývalé práci má krásnou 9-3 kupé.. možná některé vylítané bavory..
jamaco
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 4. 2015 20:29

d

-- 24. 4. 2015 21:32 --

k cemu se pouziva variator u alfy? jako prevodovka?
anonymni

Odeslat příspěvekod jamaco 24. 4. 2015 20:34

nene je to cosi v motoru - nevím přesně k čemu to slouží.. http://www.alfa156.cz/technika/vadny-variator
jamaco
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 4. 2015 20:37

a uz to vidim, no co uz, jinym se serou jine veci.
anonymni

Odeslat příspěvekod Beaumont 24. 4. 2015 20:38

Variabilní časování ventilů, variátor natáčí vačkové hřídele.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 25. 4. 2015 01:12

Alfa Romeo ve svym přirozenym prostředí. :D
https://www.dropbox.com/s/vckqkexqwledn ... 6.jpg?dl=0

Jinak k výběru. Je asi fakt jedno, co vezmeš. Hlavně, ať je to v dobrym stavu. Nasypat 50 do auta za pade neni pro každýho. Jedině, že bys to s tim koupil. Že je to dodělej si sám.

Napíšu něco ke 156. Z části to jde aplikovat na cokoliv ze skupiny novější GTV, 156, 147, GT.
Netrval bych na motoru V6, jak píše Beau. Má pro to svoje důvody, jeho pohled beru, ale netrval bych na tom. Obzvlášť ne v tvojim případě. U tebe mi přijde, že to neni nutný.
V6 je tak o level vejš než TS. To bezesporu. Úžasnej zvuk, točivej, spolehlivější a hlavně blbuvzdornější. K tomu neskutečně dobře vypadá.
Ale taky váží skoro o metrák víc než TS. To zanmená metrák na čumáku navíc. Sportovní podvozek může mít jak V6, tak R4 -> v zatáčkách bude čtyřválec lepší. Díky tomu, že výkonovej rozdíl neni takovej, tak jsou místa, kde bude celkově rychlejší. A tu lehkonohost ve spojení s ostrym řízenim bys moh ocenit.
Taky bacha na brzdy. U (nejen) 156 jsou docela slabý. 1.6 a 1.8 maji dětský nechlazený kotouče. Výměna je možná, ale bacha na to. 2.0 a 2.5 maji stejný. Takže u R4 jsou lepší díky tomu, že tahaji míň.
Jinak muj sen je pořád 156 GTA. Ten motor je tak bombovej, že ho jednou chci. Ale opravdu jednou. S dvoulitrem sem spokojenej a dělá mi velkou radost.

Pak taky záleží, co s autem budeš dělat.
Nějaký tuningy a tak. Podvozek sportovní origo je na všechny. Aftermarket taky. Stojí to stejně.
Brzdy taky stejný.
To se dá relativně za pár. Pak jsou extrémnější věci, až si to zamiluješ.
Motor. Na 1.8 a 2.0 se dá relativně levně sehnat ostřejší vačka. (+15koniků), k tomu čip(sám o sobě o ničem, ale s jinou vačkou to smysl má) a jsme na výkonu V6. To pak dvoulitr ujíždí i v přímce. K tomu vejfuk lehce poladit, sání klidně taky a je to střela a máš to do padesáti tisíc. Jednu dobu sem po tom koukal, když byla na prodej vačka z mrtvýho auta. Ale rozum zavelel, že podvozek a brzdy jsou cesta, co mě udrží živýho.
Ale tim tak nějak tuningy končeji. Všechno ostatní na čtyřválce je drahý.

Z 2.5 můžeš pomocí origo dílů postavit 3.0. Dokonce je to legální. Číslo bude sedět a zbytek nikdo nezjistí. Tim jde výkon nahoru a to se jenom převrtalo. Pak se dá tunit dál. Převodovku 6° co to dá už to auto má.
Takže V6 má potenciál výrazně vyšší.
K V6 jde koupit mechanickej samosvor Q2. Je to origo díl. Něco kolem dvaceti aktuálně myslim. To u R4 nejde, tam jenom Quaife a to si za 40+.
U V6 je na tunění lepší co nejstarší. S novějším eurem to neni ono.
Ale myslim, že tenhle odstavec se tě moc netýkal.

Servis je drahej u všeho. Pokud jde o spotřebák, V6 je ještě o něco dražší. Drahej servis je proto, že ti na Alfu každej doporučí origo, nebo něco jinýho kvalitního, co se dílů týče. Jde to látat Starline dílama. Ale je otázka, jestli to bude fungovat alespoň chvíli.
Nejčastějš odchází asi podvozek. Nejvíc horní ramena. Budu psát o nich, všechno ostatní vydrží víc.
Já teď dávam Lemfoder. Nic jinýho asi nemá smysl. Při ježdění prase díra nedíra mi předpovídaji 50 tisíc kilmetrů. Jde to natáhnout o něco.
Taky je řešení Powerflex. To jsme s cenou zase jinde, ale přežije to auto.

Ani bych se nebál rizikovosti 2.0 motorů, co tu zazněla. Vadný z výroby už umřely. Teď bych to bral TS jako jednu skupinu a V6 jako druhou. V6 snese větší prásko. Ale oba odejdou, když budou jezdit na blbej olej a budou přetahovat rozvody. TS je na to citlivější. Tam stačí troška. Proto dobrej kousek od soukromníka hodně usnadní život.
Ta vadná série byly navíc 114kW ze začátku. Novější 110kW (takže všechny 147) jsou skoro bez starosti. JTS má psanej vyšší výkon, ale nejsem si jistej tim, jestli skutečně jede víc. Navíc má snad čtyři lambdy, místo jedný u TS. Takový detaily sice, ale může se to prodražit.

Jinak exteriér předface a interiér poface ti daji 156 z 2003. Je jich relativně dost.

Trošku sem to spatlal pátý přes devátý s vínem v žíle. Možná tam budou místa, kde sem ne všechno napsal jasně, to se klidně ptej.
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 25. 4. 2015 01:48

Home, sweet home :love:

-- 25. 4. 2015 02:53 --

Jak píšou kluci o tom podvozku, tak v rámci AR se dá řešit relativně levně u fy PowerFlex, dál tady jsou brzdy, který na 2.0i stačí ( je tak? ), ale u V6 při osřejších jízdách chtějí modifikaci.

A jamaco si chce imho užít není to uplně srdcař a asi ani nebude zvyklej někde složitě po fórech který že destičky jsou lepší horší apod. Na drahou stranu je fakt, že rodinný dostavník f dechtu je s V6 vhodná kombinace. A teď... babo raď. :))
Mondeo MK4 1.6eb, Mitsu Eclipse Cross 1.5T Mivec Intense
p:Mondeo MK3 fl 2.0i Viva, Kiwi 8G ufo 1.8 i-vtec Sport, GrandCaravan mkV 3.3i V6 SE, Corolla mkXI 1.4 vvti, Fabia mkI 1.4 mpi
"D1.8T: Koupil dvoulitr a jezdí s ním jako s dvoulitrem."
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 25. 4. 2015 01:54

Jinak k tý krabici co sem tu postoval před tejdnem přibila ještě jedna. :love:
https://www.dropbox.com/s/ujdvigh24y3e9 ... 1.jpg?dl=0

Jak já se těšim, až bude Alfice zpátky u mě. ^^

-- 25. 4. 2015 02:57 --

A když je zadek pořešenej. je tu další otázka ohledně Red vs. Yellow.
Nebudou červený desky v červenejch třmenech vypadat tak, jako že mi patlání se štětečkem dělalo vážně dobře, tak sem vzal i desky? :hm
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 25. 4. 2015 05:59

:oboze
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Jelass 25. 4. 2015 06:06

Modlíš se k přejetý kočce? :)
Mondeo MK4 1.6eb, Mitsu Eclipse Cross 1.5T Mivec Intense
p:Mondeo MK3 fl 2.0i Viva, Kiwi 8G ufo 1.8 i-vtec Sport, GrandCaravan mkV 3.3i V6 SE, Corolla mkXI 1.4 vvti, Fabia mkI 1.4 mpi
"D1.8T: Koupil dvoulitr a jezdí s ním jako s dvoulitrem."
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 25. 4. 2015 06:10

To jako budes davat jety kotouce, trmeny i desky??? No to jsem jeste teda nevidel ;-)
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jamaco 25. 4. 2015 07:01

tuning kdepak, nic pro mě.. Rozhodně ne tuning motoru, nebo nedejbože svor.
Tuning ve smyslu pekny lak kola a interiér, ale původní a decentní, něco jako jsou verze Ti u novějších alf..

Brzdy na fórech klidně budu řešit, to dělám i u rodinného sazometu, viz. Zdejší fórum vlákno P308.. Naposledy jsem tím řešením dokázal ušetřit na komplet přední brzdy.. A výsledek je super..

Od motoru očekávám pěkný chod, zvuk a charakter, výkon je pro mě až druhotny, ta 1.8 by mi jistě stačila.Jinak V6 zvažuji hlavně z toho důvodů, pac mám bohužel pocit, že se blíží konec jedné éry.. A jedna z posledních šanci si něco takového (při mém omezeném rozpočtu) koupit a zažít si to..
Dnešní doba, kdy se nám například škoda snaží namluvit, že 1.0 44 kW je výborná motorizace mě snad i uráží. Technicky pokrok jsme nahradili emisnimi normami, které fungují akorát na papire a silniční buzeraci pomoci miliardy radarů..
jamaco
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Lukas063 25. 4. 2015 07:40

tady to večer žilo :D pajja pěkně foto alfice u servisu, pobavilo :D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků