Alfa Romeo ve svym přirozenym prostředí.
https://www.dropbox.com/s/vckqkexqwledn ... 6.jpg?dl=0Jinak k výběru. Je asi fakt jedno, co vezmeš. Hlavně, ať je to v dobrym stavu. Nasypat 50 do auta za pade neni pro každýho. Jedině, že bys to s tim koupil. Že je to dodělej si sám.
Napíšu něco ke 156. Z části to jde aplikovat na cokoliv ze skupiny novější GTV, 156, 147, GT.
Netrval bych na motoru V6, jak píše Beau. Má pro to svoje důvody, jeho pohled beru, ale netrval bych na tom. Obzvlášť ne v tvojim případě. U tebe mi přijde, že to neni nutný.
V6 je tak o level vejš než TS. To bezesporu. Úžasnej zvuk, točivej, spolehlivější a hlavně blbuvzdornější. K tomu neskutečně dobře vypadá.
Ale taky váží skoro o metrák víc než TS. To zanmená metrák na čumáku navíc. Sportovní podvozek může mít jak V6, tak R4 -> v zatáčkách bude čtyřválec lepší. Díky tomu, že výkonovej rozdíl neni takovej, tak jsou místa, kde bude celkově rychlejší. A tu lehkonohost ve spojení s ostrym řízenim bys moh ocenit.
Taky bacha na brzdy. U (nejen) 156 jsou docela slabý. 1.6 a 1.8 maji dětský nechlazený kotouče. Výměna je možná, ale bacha na to. 2.0 a 2.5 maji stejný. Takže u R4 jsou lepší díky tomu, že tahaji míň.
Jinak muj sen je pořád 156 GTA. Ten motor je tak bombovej, že ho jednou chci. Ale opravdu jednou. S dvoulitrem sem spokojenej a dělá mi velkou radost.
Pak taky záleží, co s autem budeš dělat.
Nějaký tuningy a tak. Podvozek sportovní origo je na všechny. Aftermarket taky. Stojí to stejně.
Brzdy taky stejný.
To se dá relativně za pár. Pak jsou extrémnější věci, až si to zamiluješ.
Motor. Na 1.8 a 2.0 se dá relativně levně sehnat ostřejší vačka. (+15koniků), k tomu čip(sám o sobě o ničem, ale s jinou vačkou to smysl má) a jsme na výkonu V6. To pak dvoulitr ujíždí i v přímce. K tomu vejfuk lehce poladit, sání klidně taky a je to střela a máš to do padesáti tisíc. Jednu dobu sem po tom koukal, když byla na prodej vačka z mrtvýho auta. Ale rozum zavelel, že podvozek a brzdy jsou cesta, co mě udrží živýho.
Ale tim tak nějak tuningy končeji. Všechno ostatní na čtyřválce je drahý.
Z 2.5 můžeš pomocí origo dílů postavit 3.0. Dokonce je to legální. Číslo bude sedět a zbytek nikdo nezjistí. Tim jde výkon nahoru a to se jenom převrtalo. Pak se dá tunit dál. Převodovku 6° co to dá už to auto má.
Takže V6 má potenciál výrazně vyšší.
K V6 jde koupit mechanickej samosvor Q2. Je to origo díl. Něco kolem dvaceti aktuálně myslim. To u R4 nejde, tam jenom Quaife a to si za 40+.
U V6 je na tunění lepší co nejstarší. S novějším eurem to neni ono.
Ale myslim, že tenhle odstavec se tě moc netýkal.
Servis je drahej u všeho. Pokud jde o spotřebák, V6 je ještě o něco dražší. Drahej servis je proto, že ti na Alfu každej doporučí origo, nebo něco jinýho kvalitního, co se dílů týče. Jde to látat Starline dílama. Ale je otázka, jestli to bude fungovat alespoň chvíli.
Nejčastějš odchází asi podvozek. Nejvíc horní ramena. Budu psát o nich, všechno ostatní vydrží víc.
Já teď dávam Lemfoder. Nic jinýho asi nemá smysl. Při ježdění prase díra nedíra mi předpovídaji 50 tisíc kilmetrů. Jde to natáhnout o něco.
Taky je řešení Powerflex. To jsme s cenou zase jinde, ale přežije to auto.
Ani bych se nebál rizikovosti 2.0 motorů, co tu zazněla. Vadný z výroby už umřely. Teď bych to bral TS jako jednu skupinu a V6 jako druhou. V6 snese větší prásko. Ale oba odejdou, když budou jezdit na blbej olej a budou přetahovat rozvody. TS je na to citlivější. Tam stačí troška. Proto dobrej kousek od soukromníka hodně usnadní život.
Ta vadná série byly navíc 114kW ze začátku. Novější 110kW (takže všechny 147) jsou skoro bez starosti. JTS má psanej vyšší výkon, ale nejsem si jistej tim, jestli skutečně jede víc. Navíc má snad čtyři lambdy, místo jedný u TS. Takový detaily sice, ale může se to prodražit.
Jinak exteriér předface a interiér poface ti daji 156 z 2003. Je jich relativně dost.
Trošku sem to spatlal pátý přes devátý s vínem v žíle. Možná tam budou místa, kde sem ne všechno napsal jasně, to se klidně ptej.