od maincoonsback 15. 3. 2017 10:51
Já bych Marchionnemu doporučil makat a soustředit se na svoje značky a svůj podnik. Prostředky k tomu má. Nikde není psáno, že ti co jsou dnes nahoře zítra nebudou dole a naopak. A nikde není psané, že nejslabší nemají dostat padáka, těch značek které v minulosti zanikly je spousty a nikomu to nevadí. Pokud připustíme, že je nová doba (já si to zase až tak nemyslím, zvlášť když potenciál tady fakt je).
Chápu ty touhy po spojování, ale nemyslím si obecně, že tohle musí být jediná cesta. Měl se snažit spojit se Suzuki, případně s Mitsubishi, aby se stali silnější v Asii, kde podle mne nemají potřebnou sílu. V Americe jsou na tom dobře a konec konců primárně díky Itálii na tom nejsou zle ani v Evropě a je na čem stavět. Kdyby makali pořádně, mohou mít v Itálii vyšší podíl než udávaných 30%, zatím svojí liknavostí a špatným obchodním přístupem jen ztrácí (jak dlouho trvalo, než přišli alespoň s nějakým SUV, což bylo trestuhodné vzhledem k tomu, že je Itálie Alpskou zemí).
Další věc co nechápu a neumím mu a dalším lidem kolem Fiatu odpustit, je totální promrhání potenciální spolupráce s TATOU (kterou sem zejména po nákupu Jaguaru a L-R předpokládal, neb se to nabízelo, mohli mít obrovský podíl v prémiovém segmentu, dkyby byla kooperace), se kterou jsou min. dosud majetkově propojení, když sem si přečetl, že škodovka bude s Tatou dělat na novém malém levném autě, málem mě škráblo, že si Fiat neumí pohlídat ani své vybojované teritorium, což značí, že jsou teď buď úplně mimo a nebo jsou extrémně na trhu slabí a konec se blíží (neb fakt už nemají co nabídnout ani těm Indům) a to co by Marchionne teď jen řešil by byl prodej aktiv do rukou komukoliv.
Novináři mají prd informace, jen štěky, jen to co vlivní chtějí aby věděli... Co bude za dva roky nikdo neví. Možná už žádné FCA nebude a nebo bude a bude na tom líp než dnes.
Podle mne mají prostor ke zlepšení a to k výraznému. Tam by měli začít.