Vydrz a celkova zivotnost motorov TWIN SPARK

Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Lamborghini, Maserati

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod karma.police 20. 8. 2008 14:42

ohledně závad je to tady:
http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... -motory-TS

jde o souběh konstrukční a uživatelské "nedokonalosti". jako ojeté doporučuji jedině se servisním původem v autorizáku
Trident fan
karma.police
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 24. 8. 2008 08:52

karma.police píše:jde o souběh konstrukční a uživatelské "nedokonalosti". jako ojeté doporučuji jedině se servisním původem v autorizáku

Já si nemyslím, že by T.S. byl nějak konstrukčně nedokonalý. Alespoň v porovnání s konkurenčními výrobky. Ono to totiž ani není dost dobře možné. Ostatně ty motory se vyrábějí tak dlouho, že snad překonají i slavný V6 od Giuseppe Bussa :mrgreen:
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod karma.police 25. 8. 2008 10:05

TS 8V - pokrokový, spolehlivý, silný a úsporný
TS 16V - silný ale poměrně žíznivý a nepříliš spolehlivý

proč? 16V verze má poddimenzované olejové čerpadlo. plus o litr menší náplň oleje, ačkoliv měl o polovinu ventilů víc. disfunkční čidlo hladiny oleje (made in Germany). lehký a subtilní klikový mechanismus.. v kombinaci s nevhodným zacházením a experimenty s oleji je ojetina prostě sázka do loterie.
Trident fan
karma.police
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 29. 8. 2008 22:36

No nevím, ale tyhle argumenty mi přijdou podivné. Co to je "poddimenzované" olejové čerpadlo? Podle mě tam bude obyčejné zubové čerpadlo a zároveň bude stejně "dimenzované" jako u 8V verze. Nárůst počtu ventilů není třeba nijak dramaticky prožívat. U čerpadla je základ, aby dokázalo udržet odpovídající TLAK oleje. A nepodezírám techniky FIAT, že by ty motory před uvedením do sériové výroby důkladně netestovali. Pokud jde o čidlo oleje, tak je mi jedno, jestli je made in Germany nebo in China, páč když ho občas vytáhnu, otřu hadrem a následně použiji, tak jediné co po něm chci je, aby mělo alespoň rysku. A jak souvisí "lehký a subtilní" klikový mechanismus s tlakem oleje na "šálách" netuším už vůbec. Tady bych viděl spojitost spíše s otáčkami. Ale to už jsme někde úplně jinde.
Takže opakuji: Podle mě je to jen a pouze o uživateli.
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod JiVi 30. 8. 2008 06:46

karma.police píše:TS 8V - pokrokový, spolehlivý, silný a úsporný
TS 16V - silný ale poměrně žíznivý a nepříliš spolehlivý

proč? 16V verze má poddimenzované olejové čerpadlo. plus o litr menší náplň oleje, ačkoliv měl o polovinu ventilů víc. disfunkční čidlo hladiny oleje (made in Germany). lehký a subtilní klikový mechanismus.. v kombinaci s nevhodným zacházením a experimenty s oleji je ojetina prostě sázka do loterie.


ja si myslim, ze to je presne ten problem - sam jsi ho popsal ... Alfa 156 Euro 2 totiz zadne cislo hladiny oleje nema.Pokud se rozsviti kontrolka tlaku oleje , tak je to pri tech otackach, co T.S. zvladne uz dost hazard pro motor.

k poddimenzovanemu cerpadlu - podle ceho se nastavuji volnobezne otacky. neni to nahoudou podle tlaku oleje v mazaci soustave? a alfa mela prave problem s kolisanim otacek - takze moc velky prebeh - jednotka ubrala az moc a nastal "podbeh" a to mozna byl cely problem .. otacky se dostavaly pod volnobezne (protoze tj normalni prubeh automaticke regulace).

Musim uznat, ze odladeni RJ je u Alfy opravdu odflaknuty.Toto se pozna na prechodovych stavech, na stavech studeneho motoru atd .. a tam je to fakt strasny.

Uz jen usmevne stazeni vykonu, nez teplota motoru dosahne 50 stupnu. Tak se to prezentovalo a pritom byly problemy s komunikaci lambda sondy - mimochodem tj taky made in Bosh.
Takze se signal z lambdy ignoroval a nasadil se "usporny" rezim, aby to vydrzel kat. Je to opravdu odflaknuto.
JiVi
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Marc159 30. 8. 2008 10:17

JiVi píše:ja si myslim, ze to je presne ten problem - sam jsi ho popsal ... Alfa 156 Euro 2 totiz zadne cislo hladiny oleje nema.Pokud se rozsviti kontrolka tlaku oleje , tak je to pri tech otackach, co T.S. zvladne uz dost hazard pro motor.

Tomu nerozumím.

JiVi píše:k poddimenzovanemu cerpadlu - podle ceho se nastavuji volnobezne otacky. neni to nahoudou podle tlaku oleje v mazaci soustave? .

Nikoli. Velikost ozubených kol se volí podle potřeb motoru, nikoli naopak.
JiVi píše:Musim uznat, ze odladeni RJ je u Alfy opravdu odflaknuty.Toto se pozna na prechodovych stavech, na stavech studeneho motoru atd .. a tam je to fakt strasny.

Bez urážky, ale tady opravdu netuším o čem mluvíš. V praxi jsem nic podobného nezaznamenal.
JiVi píše:Uz jen usmevne stazeni vykonu, nez teplota motoru dosahne 50 stupnu. Tak se to prezentovalo a pritom byly problemy s komunikaci lambda sondy - mimochodem tj taky made in Bosh.
Takze se signal z lambdy ignoroval a nasadil se "usporny" rezim, aby to vydrzel kat. Je to opravdu odflaknuto.

Sebekriticky přiznávám, že jsem si "stažení výkonu" u studeného motoru nevšiml. Asi to bude tím, že od něho celých 260 koní nepotřebuji hned u baráku. :hm
To už sice nejsme u T.S., ale u Alfy, čili FIAT. Ale já s tím nezačal ;-) :-)
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod King of Potato People 30. 8. 2008 10:45

hmmm je to sunt posunteny, ktery vyzaduje peci a peci... jine motory to nepotrebuji... takze vysledkem uvahy je alfa T.S. je sunto-motor, ktery se nepovedl a je blbe navrzeny.

prikladem muze jit hnojda, jejiz motory taky toci jak vrtacka u zubare a takovymahle prasivinama stizeny nejsou. a to ze je pulka majitelu defektnich a toci studene TS a nekoukaji na mnozstvi oleje je rekl bych obrazem znacky celkove :D

Tak a ted me Marc sezere, prohlasi za blba a bude do toho tahat 3,2 JTS... nemuzu se dockat :D
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 30. 8. 2008 10:57

Už jsem tady, ale žrát tě nebudu. ;-) Osobně by mě zajímala spíše příčina zvýšené poruchovosti než nějaká infantilní řevnivost mezi fanoušky rychlovarných konvic různých značek. ;-) Můj názor je ve zkratce ten, že si nezralí řidiči vykládají "cuore sportivo" jako Ferrari a podle toho tak jezdí. :hm
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod HondaMan 30. 8. 2008 21:16

Tak to bych slogan upravil raději na "cuore sensibili" :mrgreen:
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 30. 8. 2008 21:32

HondaMan píše:Tak to bych slogan upravil raději na "cuore sensibili" :mrgreen:

Máš na můj vkus při té výslovnosti příliš šikmé oči :hm :mrgreen:
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod HondaMan 30. 8. 2008 21:39

8-P
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 30. 8. 2008 21:58

HondaMan píše:8-P

Anebo tak. :-)
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod Shoorty 16. 9. 2008 20:18

Mno :-) Neviem inak ale uz dlho si vsimam na alfici na volnobehu ked stoji take to take klepkanie ale nie kovove ale proste len ked si tak nieco klepka, ovsem ale ked pridam a auto ide do otacok uplne sa to vytrati, robi to uz celkom dlho, tak 30-40tkm??? pocut to tak slabsie, myslim ze bezny uzivatel auta si to nevsimne ale ja ked viem na co vsetko su TS motory haklive tak ma to troska znepokojuje, co to moze byt? spojkove lozisko alebo nieco uvolnene? "Zadrety motor" dufam nie to by sa uz podla mna zadrelo davno.. co myslite kamosi alfisti?

// Motor je 1.4 TS 16V motor ma nalietane cez 260 000 a okrem tohto sa nic nedialo zatial,oleja papa minimum a tesni dobre...

hm?
...hátépé f čipu woe :D
...prassát f turbu, f metle, f dehtu, na hlínách woe :D
Shoorty
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 16. 9. 2008 20:32

Co furt chcete, je to spotrebak jako vsechny auta novejsi konstrukce na 3 roky silnejsiho provozu v pripade standardniho servisu nebo vic v pripade, ze se bude olej menit casteji (je celkem jedno jaky).Nakonec kazdy motor, kteremu se dava kour jde celkem rychle do kytek, uz jsem videl i hodne oplackych V6, znicenych snahou jet delsi dobu na plny vykon, i kdyz jinak vydrzi neskutecne veci. A olejova cerpadla uz nebyvaji zubova jako u S120, ale lamelova. Obcas i s regulaci misto pretlakoveho ventilu.
Twingo II, 43 kW, zatim maka za Fordika
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Mondeo 1.8i combi - RIP
JardaB
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 16. 9. 2008 21:00

Shoorty: že se tak blbě zeptám - máš včas měněné rozvody a seřízenou vůli ventilů? Pokud odpověď zní SAMOZŘEJMĚ že ano, pak bych se ještě zkusil podívat na vačky - po tolika km už může být některá ochozená / vydřená. A kromě toho to může být tisíc dalších věcí (ložiska na klice, pístní čepy...i když zrovna na tohle Alfy trpí málokdy, nebo nějaké čerpadlo, možná i to spojkové ložisko). Zadřený motor se nicméně projevuje jinak.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník