Nová Mazda 6

Honda, Mazda, Mitsubishi, Toyota

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod ##_## 3. 2. 2008 12:52

Tak, v pátek přišly kamarádovi dva předváděcí kusy na autosalon, takže jsem se byl dnes v noci povozit. Jel jsem s hatchbackem s dvoulitrovým dieslem ve výbavě TE Plus s najetými 22km!!! :D Já s tím najel dalších 50, takže jen takové rychlé seznámení.

Ač jsem předchozí model 6ky moc nemusel, tak tahle byla NÁDHERNÁ. Nevím přesně, co to byla za barva, byla tma, ale vypadalo to jako nějaká hnědá metalíza, ale vypadalo to neskutečně honosně, je to kus auta. K tomu nádherná kola. Zvenku se mi to fakt líbilo.

Co se týče interiéru, tak pochvaluju skvělý volant, v celku dobře čitelné přístroje a palubní deska se mi taky dost líbila, na to, že japonské interiéry nemám rád. Jen mi trošku vadil úzký displey, který musel vystačit na informace o rádiu, klimatizaci, hodin atd. Asi v tom byl i PP, ale to jsem neměl čas zkoumat. Prostě se mi to zdálo nepřehledné. Sedačky pohodlné, ač čalouněné jen látkou. Co mě zarazilo, tak bylo hrozně málo místa pro kolena pod volantem (mám 188cm), ale to přikládám tomu, že jsem moc neztrácel čas seřizováním sedačky, tak snad příště se mi tam podaří uvelebit se více. Byl v tom BOSE soundsystem a hrál skvěle. Schválně jsem si tam vzal svou kompilaci a i mé citlivé ucho bylo spokojeno, takže chválím. Co mi ale opravdu vadilo, tak byla řadící páka. Malá hlavice z plastu, to fakt ne-e. Když umí udělat volant, tak proč né šaltrpáku? Škoda no, fakt se mi nepříjemně držela. Možná tím, že mám velkou dlaň, ale i ten materiál byl fujky.

No a co se týče jízdních vlastností, tak to bohužel nemůžu moc sloužit :( Byla tma, najel jsem jen 50km a ještě v neznámém terénu někde po kotěhůlkách. Ale... auto bylo dost tvrdé díky čtyřem atmosférám, co byly v pneumatikách, takhle jim to dodal importér. Jinak překonávání nerovností fajn, žádná klepačka jak v RSu, bylo to pohodlné. Motor měl lineární zátah, žádný kopanec. Jako sporťák to není, ale svižně se s tím dá jet, asi by mi i těch 140k nebo kolik stačilo. Spotřebu vůbec nevím, protože jsem nezkoumal PP. Motor je fajn odhlučněný, ozývá se až kolem 3500-4000 otáček. To, že to je diesel jsem zjistil až při pohledu na otáčkoměr a ostřejším rozjezdu, protože po zavření dveří a nastartování bylo fakt ticho a žádné vibrace, v tomto chválím. Ale to je možná jen subjektivní názor, protože jsem toho moc v moderních dieslech nenajel, takže oproti jinému dieslu to může být jiné. Nevím.

Takže shrnutí. Co se týče exteriéru, tak jsem byl moc nadšený, asi nejhezčí japonec za poslední dobu, vypadá daleko lépe naživo než na fotkách. Interiér kazí nehezké plasty na určitých místech, zase to vylepšuje super audio (to je ovšem až ve vyšších výbavách, v nižších asi za příplatek, nevím) a fajn sedačky. No a jízdní vlastnosti budu muset pořádné vyzkoušet ve dne a někde, kde to znám a jsem si jistý a nebudu se muset spoléhat na rady spolujezdce "bacha, teď bude ostrá doleva" :) Takže jo, povedlo se jim to.

Pak jsem se ještě jel stejnou trasu projet s CX-7 s americkým modelem. A taky chválím. Hezký interiér i exteriér, co mi však vadilo byla nestabilita v úzkých zatáčkách při vyšších rychlostech, ale to opět přikládám svým nevelkým zkušenostem s rychlou jízdou v SUV vozech, třeba je to nešvar všech, né jen Mazdy.

Jinak do večera se mi snad povede dostat z foťáku pár fotech té šestky.

Uf, to je dlouhý text :mrgreen:
##_##

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 3. 2. 2008 12:56

jenom skoda, ze to auto zazdili vice mene tupymi benzinovymi motory.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 3. 2. 2008 12:57

ja potkal novou sestku v patek v brne, sice me hnedka predjela, takze nebyl prostor kouknout na predek, ale zadni svetla me dostali, za design zvenku davam jednicku s hvezdickou.
Слава Україні!
PeTr7650
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 3. 2. 2008 13:59

vasco píše:T
Takže shrnutí. Co se týče exteriéru, tak jsem byl moc nadšený, asi nejhezčí japonec za poslední dobu,
n/quote]


bodaj by nie, ked je to kopia IS :D
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod XRay 3. 2. 2008 18:36

To: vasco
Zdravim, musim skoro ve vsem souhlasit. Mam ji uz objednanou tady v Belgii - HB, 2.0 diesel, active, priplatky za kuzi a techno safety pack (sensory - parkovaci+tlak pneu). Mel jsem moznost si ji trosku vyzkouset, ale jeste mene cca 20km, prevazne mesto (Brusel). Az ji v breznu/dubnu budu mit podelim se o zkusenosti. Ohledne radicky - nepripadala mi neprijemna a mela by byt take v kuzi, ted si to nevybavuju. Display je o zvyku, ale vystrel posledni doby to neni, urcite jsou lepsi. PP je v miste pro hodiny a prepina se na volantu pomoci CF-NET. Kuzi jsem zvolil, protoze mi sedacky sedely lepe nez hadr a navic jsou el. stavitelne (obe predni) s 3x pameti (ridic) a vyhrivanim. Nektere plasty jsou obycejnejsi, ale to neresim, za tu cenu bych nemel nic lepsiho a na premiovku uz nedosahnu. Dulezitejsi je ergonomie a ta je super. Az toho budu mit vice napisu.
XRay
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod XRay 4. 2. 2008 13:25

[quote="Radek Ondrášík"ojenom skoda, ze to auto zazdili vice mene tupymi benzinovymi motory.[/quote]

Mozna mate pravdu, ale kdyz premyslim jak to je tady v Belgii tak nejprodavanejsi modely budou v dieslu anebo 1.8 benzin. Jedinym duvodem je velmi vysoka cena pojisteni a silnicni dane (hranice je nekde kolem 90kW, pak je to u benzinu dost drahe). Mel jsem dost dilema jaky motor, ale Belgicani to vyresili za me. 2.0 benzin tady nabizi jen v automatu a ten ja moc nemusim (charakteristika je dost bidna), 2,5 benzin to uz jsem rikal - pojisteni a dan a tak mi zbyl vyber mezi 1.8 benzinem a 2.0 diesel - rozhodnul jsem se pro diesel, protoze 1.8 je pomerne lina a take kvuli cene nafty tady v Belgii (1.10 Euro, benzin 1.40 Euro) .
Naposledy upravil XRay dne 5. 2. 2008 12:53, celkově upraveno 1
XRay
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 4. 2. 2008 13:58

XRAy: to je jiste pravda, kazdodopadne je skoda, ze motory svymi parametry nejdou v duchu designu, ktery je velmi dynamicky a sportovni.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skyline 4. 2. 2008 14:34

XRay: vykonovy limit je 100 kW, nad 100 kW se priplaci asi 500 Euro a pak to jde docela brutalne nahoru, ja bych za svoje priplacel na bruselske uredniky asi 5000, holt klasicka socialisticka okradacka.
Skyline
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 4. 2. 2008 14:44

[quote="Radek Ondrášík"ojenom skoda, ze to auto zazdili vice mene tupymi benzinovymi motory.[/quote]
Řekl bych, že 2.5 uspokojí svou cenou/dynamikou/spotřebou nějakých 95% řidičů. Zbylých 5% má opravdu smůlu, to se musí přiznat :) Možná větší problém bych viděl v tom, že není silnější diesel ... nějaká 2.2 okolo 120kW by určitě prodejům pomohla.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 4. 2. 2008 14:45

vasco: Nepučil by ti to ten známý na sraz do Zlína? :) Btw. co je to za autosalon?
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod XRay 4. 2. 2008 17:06

doubt píše:[quote="Radek Ondrášík"ojenom skoda, ze to auto zazdili vice mene tupymi benzinovymi motory.

Řekl bych, že 2.5 uspokojí svou cenou/dynamikou/spotřebou nějakých 95% řidičů. Zbylých 5% má opravdu smůlu, to se musí přiznat :) Možná větší problém bych viděl v tom, že není silnější diesel ... nějaká 2.2 okolo 120kW by určitě prodejům pomohla. /quote]

doubt: Podle poslednich informaci se pry pripravuje silnejsi diesel 2.2, ale parametry neznam. Uvidime. Ja ma vsak smulu, ale me 2.0 a tech 103kW bohate staci.
XRay
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod XRay 5. 2. 2008 12:51

[quote="Radek Ondrášík"oXRAy: to je jiste pravda, kazdodopadne je skoda, ze motory svymi parametry nejdou v duchu designu, ktery je velmi dynamicky a sportovni.[/quote]

Uvidime, zda Mazda neprijde s verzi MPS, to by byl pak narez. Nekde jsem zaslechnul, že by tam měl byt motor 2.5 DISI, ale nic jisteho.
Nová Mazda 6, HB, 2.0 CDVi 103 kW, Active, Lilac Silver
XRay
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skyline 5. 2. 2008 13:01

doubt: ses si jisty, ze zajemce o motor o objemu 2.5 litru bude v 95% pripadu spokojen s tim, co mu nabizi Mazda? Ja uz to psal v diskusi pod autem, takze se nechci nejak opakovat, ale 2.5 je coby novy motor dle meho krok, mozna 3 kroky zpet za konkurenci. Jiste, kdo chce dvoulitr, ten tohle resit nebude, ale jsem presvedcen o tom, ze lidi, pokukujicich po 2.5 a zklamanych z jeho (ne)vykonnosti bude vic, nez 5%.
Skyline
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ITTI 5. 2. 2008 13:44

Skyline: spíš jaká je a bude struktura zájemců o M6/motor. Nemyslím,že bude převládat zájem o motory nad 2 lity obecně. K čemu velké výkony,zrychlení atd...když často jezdíme v kolonách? V lepším případě se jede, v horším stojí. Auto s výkonem kolem 100-110 kW zase až tak moc provoz na dálnici i mimo ni nebrzdí. ve městě rozhodně ne. :mrgreen:
ITTI
Servismen

Odeslat příspěvekod Arnie J 5. 2. 2008 13:56

Skyline píše:doubt: ses si jisty, ze zajemce o motor o objemu 2.5 litru bude v 95% pripadu spokojen s tim, co mu nabizi Mazda? Ja uz to psal v diskusi pod autem, takze se nechci nejak opakovat, ale 2.5 je coby novy motor dle meho krok, mozna 3 kroky zpet za konkurenci. Jiste, kdo chce dvoulitr, ten tohle resit nebude, ale jsem presvedcen o tom, ze lidi, pokukujicich po 2.5 a zklamanych z jeho (ne)vykonnosti bude vic, nez 5%.

Spíš jsem myslel zájemce o auto se solidní dynamikou (to 0-100 za 8s je, ne?) a spotřebou. Objem je vedlejší, tím se zaklínají jenom zavilí hondaři ;-)
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků