Toyota RAV4 Hybrid - životnost NiMH?

Honda, Mazda, Mitsubishi, Toyota

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Kevlarius 24. 6. 2018 08:35

Ahoj všichni,
nenajde se tady náhodou někdo, kdo má praktické dlouhodobé zkušenosti s nikl‑metal hydrid (NiMH) akumulátory v Toyotě? Jak Toyota např. řeší paměťový efekt, jak je řešen pád kapacity při teplotách pod 5C, apod....?
Prostě a jednoduše - co může v dlouhodobějším horizontu několika let očekávat majitel nově koupené hybridní Toyoty, pokud plánuje s tím autem jezdit denně v zimě i v létě zejména kratší trasy po městě (typicky pár desítek km denně v městském provozu - do práce, na nákup, rozvoz děcek do školy a do kroužků) a pokud se jedná o lokalitu, kde v zimě celkem běžně bývá i -20C. Dále by byly v plánu zimní jízdy do hor - na lyže, a dále také na chatu v horách - v zimě i v létě v horším terénu.
Je Toyota RAV4 Hybrid pro tento typ využití vhodná?
Předem díky všem kdo něco k věci odpoví.
Kevlarius
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tomanr 24. 6. 2018 08:43

Ked sa clovek pozrie nato kolko vydrzia Priusy tak by som sa toho nebal.
tomanr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 6. 2018 08:45

60% kapscitx 120tkm nebo 7 let. V zime pocitej kapacitu i u noveho max 50-70%

-- 24. 6. 2018 09:46 --

Jinak ten pohon ravky je tak hloupy ze do terenu to vubec neni. To je ciste na silnici kde intam to funguje naprd
anonymni

Odeslat příspěvekod tomanr 24. 6. 2018 08:58

S tym "4x4" suhlasim, je dost videi kde to porovnavali a Rav z toho vzdy vysla najhorsie.
tomanr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kevlarius 24. 6. 2018 09:25

Díky za odpovědi.
Ad. "4x4" - tohle je sice už dost offtopic vzhledem k původnímu nadpisu, nicméně je to taky důležitý parametr, který zvažuji. Zřejmě nejrozumnější bude k tomuto tématu založit nové vlákno.
Kevlarius
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 6. 2018 09:28

Nezakladej nove tema kvuli jednoho pekace. To auto nedava smysl. V nicem.
anonymni

Odeslat příspěvekod jurajec 24. 6. 2018 09:54

Zivotnost bez problemu nimh baterie sou uz leta v priusech a konkretne technicke reseni co je v rav4 hybrid (eCVT) je od 2014 v lexusu 300h, zimu zvlada v pohode. Baterie ma záruku 10let a vymena stoji cca 50tis kc(rikali mi to v emil frey). Jestli neumis německy pouzij prekladac google translator a koukni na priusfreunde.de v nemecku je provozuje o dost vic lidi nebo poloz Dotaz na toyotaklub.cz

Auto samozrejme smysl dava predevsim kdyz jezdite vetsinu km mimo dalnici, samotna RAV4(nehybrid) je v top 10 nejprodavanejsich SUV na svete.
Naposledy upravil jurajec dne 24. 6. 2018 09:55, celkově upraveno 1
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 6. 2018 09:55

Tomu sam neveris
anonymni

Odeslat příspěvekod jurajec 24. 6. 2018 09:58

A nejak podlozene to mas, ja uvedl tazateli konkretni technické informace a dostal odkaz na fora kde se dozví vic nez vase hospodske kecy...
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod Kevlarius 24. 6. 2018 09:59

to goes: OK. Ale v tom případě to od původního tématu hodně uhne do offtopic. Mě to nevadí, ale bojím se, aby to nepředstavovalo problém pro zdejší adminy. Pokud to neva jim, tak pochopitelně ani mě. :p
Mimochodem, když teda offtopic.... já žádnej velkej nadšenec do aut a znalec nejsem. V současné době hledáme nové rodinné auto, které by bylo využíváno stylem, jak jsem to popsal výše. Auta nekupujem každých pár let, roční nájezd máme cca. 10tisíc (zejména město a nezpevněné nekvalitní cesty, denně - v zimě i v létě, prakticky nikdy dálnice či rovné dlouhé úseky) pokud auto spolehlivě slouží, tak ho v rámci rodiny držíme klidně i 15 a víc let. Pryč ho dáváme teprve až je z toho opravdu rozvrzaný nespolehlivec. Největší naději na dlouhodobou výdrž dávají japonská auta - konkrétně Toyota a Subaru, že?
Mimochodem, před pár dny jsem seděl v Subaru VX. Bylo to auto připravené pro zákazníka, takže dealer nedovolil v tom absolvovat zkušební jízdu, ale prý během týdne vhodné předváděcí auto snad dodá. Zatím teda nemám zkušenosti s řízením, ale pouze "feeling" ze sezení v tom autě, avšak přiznám se, že to auto mě doslova chytlo za srdce, tohle jsem dosud v autě ještě nikdy nepoznal - pro mě auto dosud vždycky představovalo jen nástroj, přesunovadlo... ale to Subaru snad má duši. :p Hned bych to bral, avšak ta spotřeba, přiznám se, že ta mě poněkud znejišťuje zda je to pro naši rodinu ta pravá alternativa. A tak teda uvažuji taky o té výše uvedené Toyotě RAV4 Hybrid, která mě ovšem za srdce nechytá ani náznakem - tu dokážu vnímat pouze prakticky - prostě jako přesunovadlo, nástroj nezbytný k přesouvání trupu a předmětů z bodu A bo bodu B. To Subaru naopak nikoliv, u tohoto auta si dokonce dokážu představit, že bych se na jízdu v něm i těšil, což dosud nebyl můj případ - řízení pro mě představuje vcelku bezemoční záležitost. :p

-- 24. 6. 2018 11:05 --

to jurajec: Díky za odkazy.
Tušil jsem, že to Toyota bude mít zmáknutý velmi kvalitně.
Kevlarius
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JardaB 24. 6. 2018 10:06

S NiMh baterkama bych si teda auto nekoupil. Mizerna kapacita /kg a ta zivotnost bude taky naprd. A asi to není ani plu-in hybrid? To pak nechapu, k cemu to je krome machrovani, ze se tvarim EKO.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 6. 2018 10:10

Hlavně nikdo nezakládejte politickou stranu s goesem. Protože i kdyby dostal ve volbách 51%, stejně by trval na tom být v opozici.
anonymni

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 6. 2018 10:13

jurajec píše:A nejak podlozene to mas, ja uvedl tazateli konkretni technické informace a dostal odkaz na fora kde se dozví vic nez vase hospodske kecy...


Nemas tam jedinou konkretni technickou informaci krim zminky o typu preveodovky. Jenzvasty jak je to super

-- 24. 6. 2018 11:15 --

Jinak si tu ravku kup. Zere to jak benal. Jede to jak jedna dvojka. Kufr bidny. Za pet ket jsi bez baterek. Prodejni cena ojetiny tragicka. Za mne dobra volba
anonymni

Odeslat příspěvekod jurajec 24. 6. 2018 10:21

JardaB píše:S NiMh baterkama bych si teda auto nekoupil. Mizerna kapacita /kg a ta zivotnost bude taky naprd. A asi to není ani plu-in hybrid? To pak nechapu, k cemu to je krome machrovani, ze se tvarim EKO.


Treba proto ze na vuz co ma 194koni,1750kg, a 100kmh za 8.6s je 7 litru na sto dobra spotřeba ? Kdo jezdi s lehkou nohou da to za sest na sto. V kazdy primestsky kolone motor stoji a setrite, rekuperace je fajn. Neni to vuz ciste na dalnice,kupce si najde jinak by prodeje uz nekolik let nestoupaly. Jelikoz na tu samou cestu se vydava skodovka a spol. I Tucsooon asi to nebude uplna blbost ty hybridni reseni:)
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 6. 2018 10:22

Hybridy vznikaji kvuli vladam ne kvuli zajmu lidi. Proc kupovat slozity hybrid a jezdit za 7 kdyz to da bezny turbomotor. Navic tyto technologie dost pritahuji sortu lidi nevidic nic napravo a nalevo. No conuz
anonymni

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků