na fb popsal svoji zkusenost s ignisem jeden clovek suprove.
NEGATIVA:
1) Hlasitost lépe řečeno tichost zvukového znamení blinkrů. Při puštěném rádiu na hlasitost vyšší než 10 není zvukové znamení prakticky slyšet. Už se mi stalo, že jsem zapomněl přestat blikat.
2) Zvukový projev klaksonu. K Ignisu by se hodil trochu dramatičtější typ zvuku. Místo toho má zvuk typu „jako jo, jsem tady, ale vůbec si s tím nedělej starosti“.
K Fiatu Seicento OK, ale k Ignisu?
3) Krátká doba osvitu vnitřního osvětlení. Po 10s zhasíná. Jsem zvyklý na alespoň 20-30s. Po zhasnutí nesvítí tlačítko START, mohlo by svítit déle.
4) Hlasitost pípání znamení DCBS. Na můj vkus až moc hlasité.
5) Na nekvalitních silnicích trochu poskakuje. U 4x4 typický projev, tuhá zadní náprava.
6) Neosvětlená přihrádka před spolujezdcem a kufr. Vyřešeno LED lampičkami.
7) Automatické rozsvěcení světel je moc „akční“. I za slunečného dne se pod každým sebemenším viaduktem rozsvítí. Nezávidím H4, trpí každou chvíli. U LEDek je to jedno, přesto tuto funkci nevyužívám. Nejsem přeci tak blbej, abych zapomněl za šera a v noci rozsvítit.
POZITIVA:
1) LED světlomety. Konečně vyzkoušeno v noci, svítí intenzivně, úhel osvitu široký. Dálková světla udělají v noci den. Na kategorii vozu výborná světla, lepší než xenony ve VW Caddy a starý Superb ať se jde zahrabat…
2) DCBS – všechny poplachy lze určit za oprávněné, i když jsem měl vše pod kontrolou. Chápu, že systém musel upozornit na nebezpečí, neboť systém neumí předpokládat, že řidič ví co dělá. Nesetkal jsem se s poplachem, který bych označil za zbytečně zmatečný až přehnaný.
3) Bezklíčkové otevírání vozu. Možnost otevřít jen kufr nebo jen jedny přední dveře bez nutnosti odemknout celé auto považuji za výhodu. Při otevírání kufru možno zvolit otevřít jen kufr nebo celé auto. Zároveň pokud nechám auto odemknuté a odejdu s klíčem tak po cca 5. minutách se auto samo zamkne.
4) Motor. Dynamika vozu dostatečná, plně vyhovující do města a na okresky. Na dálnici možná trochu méně výkonu, ale pro nezávodníky plně dostačující. Kdo chce závodit koupí Swift Sport, že?
5) Spotřeba. Kapitola sama. Není velkého rozdílu mezi eko jízdou a normální až dynamickou jízdou. Rozdíl do 0,5litru/100 km. Při eko jízdě možno jet 4-4,3l, při dynamické jízdě, kdy nezdržujete ostatní pak 4,5-4,8l. Nad 5l bych musel jezdit jak prase.
6) Design vozu. Při správné kombinaci barvy, výbavy a doplňků mohu design označit za povedený, nevšední. Nudný určitě není. Co však doporučuji, pokud máte jen trochu peněz navíc, uvažujte o designových doplňcích – přední nástavec nárazníku, boční lišty velké a střešní spojler. To auto úplně prokoukne a rozdíl oproti základu je myslím dost markantní. Je to však o vkusu každého z nás.
7) Prostor. V Ignisu mám větší prostor než ve VW Caddy . Koleno mě nikde netlačí, na tak malé auto dost dobrý! Fiat Panda? Hrůůůza!
Plasty nevržou, nedrnčí! Neřeším tvrdý povrch, tohle fakt nechápu, proč všichni lpí na měkčených plastech? Kolikrát se za život dotknete vrchní části palubovky aby musela být měkoučká? Raději budu mít tvrdou palubku co nedrnčí než měkčenou, ale povrzávající!
9) Osvětlený volant! Ano, možná normální věc, ale věřte, že v nové Toyotě Yaris tlačítka na volantu nesvítí! Olé Toyota
.
10) Start/stop systém. Co to je? Nic takového Ignis nemá! Paráda! U VW Caddy ho mám, je to děs a hrůza, snažím se ho vypínat hned po stratu. Někdy zapomenu a tak zdechnu na první křižovatce! Proč proboha ta funkce není naopak! Při startu nechat vypnuté a když to chci, tak si to zapnout! Takhle to ničí motor, startér, baterku, prostě je to *****ítko, které nic neušetří a otravuje to až běda! SLÁVA IGNISU, že toto nemá!