Souhlas, i halegony umí klidně 100W a nesmí se používat, takže jsou jednoznačně znevýhodněné proti těm novým neregulovaným vypalovačkám očí (LED).
Není to jen o technologii, ale hlavně o legislativě.
Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz
maincoonsback píše:Pamatuju doby, kdy začaly xenony, tak to oslňovalo přes ujištění výrobců prvních 10 let. Doslova to vypalovalo oči..., pak se to najednou jako by zlepšilo a xenony přestaly být problém. Teď jsou LED. Obecně jsou poměrně příjemný na oči, ale už se mi občas stalo, že mne to trefilo přímo do očí a to je jak když dostaneš laserem, pár vteřin vidíš houby.
maincoonsback píše:Tak ono jde hlavně o peníze.
To, že jsou LED lepší než žárovky je jasné. Je to současnost, budoucnost proti pravěku.
Já jen říkám, že by žárovky nemusely být tak pasé (a mají i výhody jako je možnost výměny, cena), pokud by nebyly tak nesmyslně nezvýhodněny. Protože max. limit svítivosti je dán prostě legislativně, ne technologickou možností žárovek. A zrovna u aut spotřeba z žárovek s ohledem na spotřebu není zásadní veličina..., takže kdyby se povolily žárovky se svítivostí 2500 lm - 3000 lm tak aby to odpovídalo xenonům, bylo by po problému a za světla by přípláceli jen ti, co to opravdu potřebují a nebo chtějí..., ale to nehraje do karet víme komu.
A příkon takových žárovek by byl třeba 65 - 80W, tedy žádná katastrofa proti současným žárovkám (55W standard u H7).
Vždyť HB3 už mají myslím 2500 lm, ale jsou povolené jen pro dálková světla (mám to v Peugeotu a svítí to fakt moc pěkně...). Každopádně HB3 svítí líp než ošizené 25W žárovky u Škodovky... A je to žárovka za pár kaček...
Tzn. V žárovkách není problém, technologicky jsou takové co svítit umí.
_maty_ píše:Ku*va to zas bude vyber, v recenzich si stezujou, ze dite sjizdi
Btw vybirat zrovna tohle me teda nijak zvlast nebavi a necham to na manzelce..
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků