Mazda Skyactiv nafta v oleji

Honda, Mazda, Mitsubishi, Toyota

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod JardaB 18. 2. 2019 20:56

Ja to sleduju jen z povzdáli ale pochopil jsem, ze je to ukrutna svinarna u techle motoru od výrobce. Mozna by si o zaslouzilo koutek aby to bylo na ocich.
Me dnes rozsekalo na D-fens tohle, zda se, ze mazda ma talent na problemove motory... :D
http://dfens-cz.com/start-stop/

Ještě větší odvaz jsou systémy SISS od Mazdy. Zdá se, že Mazda utratila všechny peníze, které ušetřila za antikorozní ochranu, na výzkum start-stopu. Původní SISS vůbec nepočítal se startérem, spuštění zážehového motoru se dělo tak, že motor byl cíleně zastaven ve vhodné poloze a odtud poté spuštěn tak, že se do válce vstříklo palivo a zapálilo se svíčkou. Kupodivu to k „nadrcnutí“ motoru stačilo, ale jen v laboratoři. Sám nápad není nijak nový, přišli na to už uživatelé Fordu T, kteří si chtěli ušetřit točení klikou. Další vývoj systému směřoval k tomu, že se motor vstřikem paliva do jednoho válce pootočil mírně nazpátek, aby se tak zvýšila komprese v jiném válci, kde se pak provedl odpal. To už fungovalo o něco spolehlivěji. Kdyby se to podařilo dovést do série, byl by to jistě úspěch, protože by nebyla potřeba žádná speciální baterie ani startér, kromě toho výrobce sliboval start za 350 ms. V sériové podobě systému SISS se přesto startér uplatnil, a to pouze proto, aby s „nadrcnutím“ motoru pomohl, a v té podobě si ho můžeme nyní koupit.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 18. 2. 2019 21:01

smíchov píše:

Těm autům fakt nic není. No nekup to. Hlavně, že ten troll o tom mele už od r. 2012


ty si jak madar co nerozumie cesky (ze slovensky to chapem) . Nepredpokladam, ze tu niekto pisal , ze tym autam skorsich rocnikov s 2.2D nic neni. Teba stve, ze ten tvoj kusok sa nepokazil a nemozes to vratit?
To ze si to vezme viac nafty ako si cakal prezijes, ze nebudes menit olej kazdych 20tkm ale 10tkm tiez prezijes, pripadne skor ak si si to kupil na priskoky.
MirecBA
Guru

Odeslat příspěvekod Shr3k 18. 2. 2019 21:04

Petr Jaroš si tam plete systém u Skyactiv-G a Skyactiv-D. Zatímco první fakt brzdí motor alternátorem do vhodné pozice, kdy stačí pro rozběh jen malý impuls startérem, druhý používá pro start jen startér.
Shr3k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod smíchov 18. 2. 2019 21:16

Koukám, že jste jako obvykle ve vši tichosti a hlavně nenápadně, vše podstatné odšoupli do ztracena, hlavně aby to nebylo na očích. Stejně jako tady: viewtopic.php?f=805&t=1263048&st=0&sk=t&sd=a&start=2580

Stránka, která je o ničem. Teda pardon, je tam aspoň částečný seznam trollů. Nic nového pod sluncem. :-)
smíchov
Nováček

Odeslat příspěvekod Major Kure 18. 2. 2019 21:19

to uz je ale na leceni tohle. To neni uplne cajk.
[quote="goes"] je to postaveno na mych znalostech o vsem[/quote]
[quote="antracit"]Já jsem se ještě nezmýlil.[/quote]
[quote="maincoonsback"]V zásadě je můj názor na tuto věc správný.[/quote]
[quote="goes"]Major ma pravdu[/quote]
[quote="goes"]Mam ho rad.[/quote] (Majora)
Major Kure
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Shr3k 18. 2. 2019 21:20

okcak & smíchov: Co blbneš? Tím že se sem píše, tak tohle téma máš přece na vrchu, měl bys být rád.
Shr3k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod smíchov 18. 2. 2019 21:27

JardaB píše:Ja to sleduju jen z povzdáli ale pochopil jsem, ze je to ukrutna svinarna u techle motoru od výrobce. Mozna by si o zaslouzilo koutek aby to bylo na ocich.
Me dnes rozsekalo na D-fens tohle, zda se, ze mazda ma talent na problemove motory... :D
http://dfens-cz.com/start-stop/

Ještě větší odvaz jsou systémy SISS od Mazdy. Zdá se, že Mazda utratila všechny peníze, které ušetřila za antikorozní ochranu, na výzkum start-stopu. Původní SISS vůbec nepočítal se startérem, spuštění zážehového motoru se dělo tak, že motor byl cíleně zastaven ve vhodné poloze a odtud poté spuštěn tak, že se do válce vstříklo palivo a zapálilo se svíčkou. Kupodivu to k „nadrcnutí“ motoru stačilo, ale jen v laboratoři. Sám nápad není nijak nový, přišli na to už uživatelé Fordu T, kteří si chtěli ušetřit točení klikou. Další vývoj systému směřoval k tomu, že se motor vstřikem paliva do jednoho válce pootočil mírně nazpátek, aby se tak zvýšila komprese v jiném válci, kde se pak provedl odpal. To už fungovalo o něco spolehlivěji. Kdyby se to podařilo dovést do série, byl by to jistě úspěch, protože by nebyla potřeba žádná speciální baterie ani startér, kromě toho výrobce sliboval start za 350 ms. V sériové podobě systému SISS se přesto startér uplatnil, a to pouze proto, aby s „nadrcnutím“ motoru pomohl, a v té podobě si ho můžeme nyní koupit.


fakt zajimavé a hlavně k věci :-)

S tím koutkem to ale není špatný nápad, aspoň do doby než se vyřeší ty soudy, aby nenabyli dojmu, že jde o jedno auto, což je pro ně brnkačka.
smíchov
Nováček

Odeslat příspěvekod Arnie J 18. 2. 2019 23:03

Shr3k píše:Petr Jaroš si tam plete systém u Skyactiv-G a Skyactiv-D. Zatímco první fakt brzdí motor alternátorem do vhodné pozice, kdy stačí pro rozběh jen malý impuls startérem, druhý používá pro start jen startér.

jo, start stop u sky-g funguje skvěle, ale stejně ho mám vypnutý :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Shr3k 18. 2. 2019 23:06

Však počet aut, kterým jsem to povypínal, už jde do stovek. ;)
Shr3k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 18. 2. 2019 23:10

já to mám vypnuté tak, že mám zapnutý ofuk čelního skla :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 18. 2. 2019 23:29

prevencia neni zla, ale zatial som nepostrehol ze by sa riesili problemy v suvislosti s SS. Batt u mna uz potiahla siestu zimu a co registrujem problem s batt, tak vacsinou auta s i-eloop , kde to ma vraj divny algoritmus a nenabija to poriadne . Asi to bude problematicke pri kratkych jazdach podobne ako s riedeni oleja naftou ked sa s tym jazdi len do kaufiku a dom, to je lepsie ist kusok peso a nie limuzinou :D
MirecBA
Guru

Odeslat příspěvekod MELLO 19. 2. 2019 00:33

Bude se smažit v pekle.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Shr3k 19. 2. 2019 08:40

MirecBA píše:pBatt u mna uz potiahla siestu zimu a co registrujem problem s batt, tak vacsinou auta s i-eloop , kde to ma vraj divny algoritmus a nenabija to poriadne .

Když to deaktivuješ, jeden člen MazdaKlanu si dal práci a odpozoroval s voltmetrem, že auto začalo nabíjet stále na 14.5 V, tzn. že se s deaktivací i-Stop ve Start Stop Unit zároveň i vypnulo inteligentní dobíjení. i-ELOOP samozřejmě funguje dál.
Shr3k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 19. 2. 2019 09:04

Major Kure píše:to uz je ale na leceni tohle. To neni uplne cajk.

Jop, Horní Beřkovice ani Bohnice nejsou daleko, může si vybrat. Fakt nechápu, proč to auto už není dávno někde prodaný.
renaultí 1.8 M5P EDC
pežotí 1.2 PT HN05 EAT8
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 19. 2. 2019 09:13

Shr3k píše:
MirecBA píše:pBatt u mna uz potiahla siestu zimu a co registrujem problem s batt, tak vacsinou auta s i-eloop , kde to ma vraj divny algoritmus a nenabija to poriadne .

Když to deaktivuješ, jeden člen MazdaKlanu si dal práci a odpozoroval s voltmetrem, že auto začalo nabíjet stále na 14.5 V, tzn. že se s deaktivací i-Stop ve Start Stop Unit zároveň i vypnulo inteligentní dobíjení. i-ELOOP samozřejmě funguje dál.

kdo mi to deaktivuje? :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků