Ja to sleduju jen z povzdáli ale pochopil jsem, ze je to ukrutna svinarna u techle motoru od výrobce. Mozna by si o zaslouzilo koutek aby to bylo na ocich.
Me dnes rozsekalo na D-fens tohle, zda se, ze mazda ma talent na problemove motory...
http://dfens-cz.com/start-stop/
Ještě větší odvaz jsou systémy SISS od Mazdy. Zdá se, že Mazda utratila všechny peníze, které ušetřila za antikorozní ochranu, na výzkum start-stopu. Původní SISS vůbec nepočítal se startérem, spuštění zážehového motoru se dělo tak, že motor byl cíleně zastaven ve vhodné poloze a odtud poté spuštěn tak, že se do válce vstříklo palivo a zapálilo se svíčkou. Kupodivu to k „nadrcnutí“ motoru stačilo, ale jen v laboratoři. Sám nápad není nijak nový, přišli na to už uživatelé Fordu T, kteří si chtěli ušetřit točení klikou. Další vývoj systému směřoval k tomu, že se motor vstřikem paliva do jednoho válce pootočil mírně nazpátek, aby se tak zvýšila komprese v jiném válci, kde se pak provedl odpal. To už fungovalo o něco spolehlivěji. Kdyby se to podařilo dovést do série, byl by to jistě úspěch, protože by nebyla potřeba žádná speciální baterie ani startér, kromě toho výrobce sliboval start za 350 ms. V sériové podobě systému SISS se přesto startér uplatnil, a to pouze proto, aby s „nadrcnutím“ motoru pomohl, a v té podobě si ho můžeme nyní koupit.