Kia Carens 1,7CRDI 85kW. Exclusive. Cena 534.980 + 14.000,- metalíza.
Dojmy po 4 dnech a 920km. Z toho cca 50% dálnice, 35% okresky, 15% město.
+Velká zrcátkaOdkládací schránky velikost a množství. Do dveří se vejde i 1,5lt. PET lahev. Do ručky dveří klidně i 3 mobily
Vnitřní osvětlení. Aspoň v Exclusiv dobré lampičky
Přisvětlování do zatáček. Při couvání svítí opačné světlo než zatáčím. Dopředu samozřejmě to kam zatáčím. Výborně.
Dovírání dvěří. Zvlášť u zadních stačí trošku síly a lehce, tiše měkce se zavřou.
Ve druhé řadě sedadel
rovná podlaha bez prostředního tunelu
Hill holderNa 17" kolech není podvozek tvrdý.
Naklánění v zatáčkách průměrné. Možná na tak vysoké auto
mírně nadprůměrně dobréZadní LED (pouze u Exclusiv)
Zvuková izolace___________________________________________________________________________
-Podvozek. Auto je na 17", ale tvrdé není. Horší je projíždění příčných nerovností. Auto začne skákat jako koza. Nebo spíš začne vyhazovat zadek jako když vykopává kůň zadní nohy a houpání od předu do zadu trvá třeba i 3x než se auto uklidní. Hlava člověku lítá dopředu dozadu.
Odtažité ovládání. Člověk nemá kontakt s vozovkou.
Posilovač řízení je až moc
přeposilovaný. Na Sport jsem i parkoval. Normal a Comfort jsou hrozně lehký.
Vysoká hrana oken. Vystrčit ruku a zaplatit u kasy benzinky nebo mýtný není zrovna lehké. Daň za design.
Kufr. Na tak velký auto je strašně malý a hlavně mělký. šířka 108cm, hloubka 94cm a výška po roletku 40cm. Např. konkurent Peugeot 5008 tuším 120x110x52.
Výška nakládací
hrany kufru je hrozně vysoko. Jestli jste zvyklý si sedat na kraj kufru, tak pouze pro vysoké lidi.
Palubní počítač nezobrazuje informace najednou. Například když mám ukázanou průměrnou spotřebu, tak musím 7x stisknout aby se mi ukázal dojezd
Ukazatel aktuální spotřeby není číselný, ale pouze grafický 0-30lt./100km. Člověk tedy neví jestli jede za 4,2 nebo za 6,7 což je dost rozdíl. Člověk může pouze odhadnout, že jede za 4-7lt.
Tempomat neukazuje nastavenou rychlost.
___________________________________________________________________________
Trojblik. Někomu vyhovuje. Mě ne. Když chci tomu kdo jede za mnou naznačit, že mě může bezpečně předjet, tak je lepší "blinknout" jednou.Budu si ale muset zvyknout. Mám ho i v Peugeotu 308 a v budoucnu bude v každém autě.
Dotykový displej 4,3" dobrý. Jen nejde nastavit, aby tam trvale svítili velké hodiny
Motor Celkem tichý. Na dálnici na 6ku moc nezrychluje, podřazovat na 5 v kopci ale není potřeba. Brzdou provozu člověk rozhodně není.
martinsip píše:5.7.2013
Kia Carens 1,7CRDI 85kW. 4 osoby
370km = 5,5lt./100 podle PP.
60% dálnice, 25 okresky, 15 město. Krom chvíle kdy se jelo 190 tacho, tak celkem předpisová rychlost +10km
______________________________________________________________________________________________________
6.7.2013
Kia Carens 1,7CRDI 85kW. 4 osoby
249 km = 6,5lt./100
95% dálnice (tempomat 150km/h, GPS 145 km/h.), 5% město
martinsip píše:Kia Carens 1,7CRDI 85kW. 4 osoby
145 km/h GPS 7,7 lt.
90 km/h GPS 4,7 lt.
80km/h GPS 3,9 lt.
EcoRace po silnici I. a II. třídy s nastaveným tempomatem na 85km/h GPS a v obcích 58 km/h GPS zní cca
3,4 lt/100km. Ale jet se takhle fakt nedá. V tom autě není rychlost moc poznat a člověk si myslí, že se hrozně plouží. Je to doslova na usnutí
Zajímavé je, že Kia v jakékoli rychlosti se odlišuje od rychlosti změřené GPS o 5km/h. Nůžky se nerozevírají, ale pořád je tam těch +5km/h na tachometru. Alespoň v rychlostech nad 50km/h.