Jakým způsobem se stát "finančně gramotným"

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod MCmalaBO 18. 4. 2012 11:04

Zdravím,
mám začátečnický dotaz, za který se mi asi většina z vás vysměje, ale neodpustím si ho. Docela mi poslední dobou ztěžuje život to, že jsem hodně "finančně negramotný". A s přibývajícím věkem a nástupem do "reálného" života (zatím studuju VŠ) mě to bude předpokládám pálit čím dál tím víc. Daňovým systémem a vším, co s tím souvisí, jsem v podstatě nedotčen, pokud pominu pár informací ze SŠ, kterou mám ale už pár let za sebou, a tak mi toho v hlavně už moc nezbylo. Tzn. předpokládejme, že jsem v tomhle směru "tabula rasa", chci říct že nevím nic. Ale chtěl bych to změnit..bohužel s tím, že začínat budu od nuly. A tak se ptám, kde získat komplexní a snadno stravitelné informace o financích a daních v ČR? Samozřejmě, mohl bych si pročíst zákony, ale obávám se, že bych z nich moc moudrý nebyl. Spíš mě napadá, existuje nějaká aktuální knížka, která by mi polopatě vysvětlila, jak to v naší zemi chodí? Jedná se mi především o věci kolem daňového přiznání, DPH, povinnosti odvádět daně, ale i třeba průnik do záležitostí okolo provozování živnosti atd. Samozřejmě, článků na toto téma existuje nespočet, ale v tom je právě ten zádrhel. Já bych spíš ocenil něco, kde bude všechno v souvislostech, na jednom místě a polopatě. Našel jsem knížku, která se jmenuje Slabikář finanční gramotnosti, tak na tu určitě mrknu. Máte někdo jiné tipy?
Předem díky.
MCmalaBO
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kamey 18. 4. 2012 11:35

Daňové zákony 2012 úplné znění od Hany Markové, vydala Grada
kamey
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MCmalaBO 20. 4. 2012 10:38